Saskia invalide, haar merrie in de verkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:35

Heike schreef:
Volgens mij is het niet op haar paard gebeurt. Maar op een ander paard. dat steigerde en zo is ze eraf gevallen.

Ze wel weer kunnen rijden schreef ze, maar ik weet uit ervaring dat dat een hele stap is. Mentaal gezien dan.

Het is wel op dit paard gebeurt, maar wat doet het er toe.
Vanavond Dance nog met 16 jarige meisje onder het zadel gezien en het is echt een schat.... dus bijdeze mocht je een leuke amtitieuse amazone/ruiter voor haar vinden, beide verdienen ze het.

Saskia gaat vooruit, ondanks haar corset is ze behoorlijk tierig, al zie je dat het haar moeite en pijn kost.
Vandaag drukke dag geweest, maar daar word ze wel weer sterker van en je ziet haar opvrolijken tussen haar paardjes.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 07:49

hm er zijn hier dus ook mensen die haar kennen.
ik vind het ongelooflijk sneu voor haar, wat een pech....
als ze dit leest: veel sterkte Ach gut
wel blij dat het een stukje beter gaat, maar natuurlijk zal ze er nooit bovenop komen.. dat is nog het allerergste...
vond het vreselijk *** toen ik het las

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:25

Zo dit is wel heel erg om dit allemaal mee te maken. Als ze dit leest in ieder geval heel veel sterkte.

Ik vind het knap dat ze voor haar paard kiest en Let's Dance te koop zet zodat ze nog lekker een aantal jaren door een ander gereden kan worden enz. Lijkt me super moeilijk, maar echt super dat ze voor haar paard kiest. Hopelijk vind ze een goed tehuis en mag ze daar ook nog regelmatig langs komen, tenminste als ze dat zelf dan nog wil.

Verder hoop ik voor haar dat ze haar droom als instructrice toch nog waar kan maken. Als je echt wil moet het lukken, dus ik heb er vertrouwen in dat het haar ook gaat lukken al zal het op het begin allemaal erg moeilijk zijn.

Fijn om te lezen dat ze ook vooruit gaat en dat ze zo opvrolijkt als ze bij haar paardjes is. Ik hoop echt dat het vooruit blijft gaan. Heel veel sterkte.

SinelliB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:51

naiade schreef:
Ik kan je vertellen dat Dance al in de verkoop zat voor dit ongeluk.
Omdat ze bezig was met Orun was het zo dat er geen haast achter zat.

Wel is het zo dat ze weer zal/kan gaan rijden.

Ken haar behoorlijk goed en kan je vertellen dat het echt een stom ongelukje was, zowel Dance als Saskia konden hier niets aan doen.

Dance is echt een schat van een paard, een brave goedzak.

Ik zat dit topic al met verbazing te lezen! Ik ken Saskia ook en mijn instructrice is een vriendin van Saskia. Ik begreep van haar dat Saskia haar rug gebroken had, maar ik heb niets gehoord over "nooit meer kunnen rijden". En over dat afmaken van die ORUN-instructie-cursus: ik meen mij te herinneren dat je daar op verschillende paarden moet rijden van je mede-cursisten om aan te tonen dat je zelf ook in de praktijk kunt uitvoeren wat je je leerlingen aan het vertellen bent. Of zit ik fout?

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:12

Saskia is vorige week geslaagd voor het deel lesgeven van haar orun.
Haar theorie had ze al binnen.
Nu alleen het rijden nog, maar zelfs zecht ze dat dit in later stadium geen probleem zal zijn!

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:18

Hopenlijk komt alles weer goed.
Het is echt een vreselijk verhaal.
Na 7 jaar je paard wegdoen is zeker niet makkelijk.
Maar vind dat ze wel een moedig besluit heeft gemaakt.
Ze gunt haar paard duidelijk alles en dat is het toppunt van liefde voor je paard.

Ik hoop voor Saskia dat ze ooit nog een mag paardrijden.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:30

Hallo allemaal,

De beheerder van bokt deelde mij mede dat ze mijn krantenstuk op de site heeft gezet. Ook vertelde mijn vriendin dat er al veel reacties op waren. Daarop besloot ik even een kijkje op bokt te nemen en zelf maar even een reactie te geven.

Het krantenartikel is door een persoon geschreven die helemaal niets van paarden af weet. Zij hebben mij zelf benaard. Ze hadden mijn advertentie van internet geplukt en vroegen waarom ze weggedaan werd. Een krant maakt er altijd veel meer sensatie van, dan dat het in werkelijkheid is. Eerst vond ik het een leuk idee en hoopte misschien dat iemand wel intresse in mijn merrie had. Later nadat ik het stuk gelezen had, vond ik het minder en had ik er een beetje spijt van. Door iedereen werd ik paniekerig op gebeld. Er ging ter ronde dat ik in een rolstoel zat en nooit meer zou kunnen lopen. Dat is een vreselijke gedachte.
Vooral omdat dit bij mij niet het geval is.

Ik heb heel lang plat moeten liggen en kan nu met een corset lopen, wat niet altijd even fijn is. Moet nog veel rusten en mezelf in acht nemen anders zal ik altijd blijvende pijn aan mijn rug overhouden.
Wel probeer ik hier zo goed mogelijk mee om te gaan ondanks dat ik soms nog erg veel pijn heb.
Ik was voorheen/ben een bezig bijtje. Die krijg je niet zomaar neer.
Ik geniet ervan als ik alles in de wei zie lopen. Ik zal na herstel weer kunnen rijden, maar weet niet wanneer. Mijn ORUN diploma heb ik voor de helft (theorie en onderdeel lesgeven). Alleen onderdeel rijden op eigen en andere paarden kan ik voorlopig nog niet waarmaken. Mijn examenrecht blijft staan, al doe ik het over een jaar of over twee jaar, wanneer ik wil en weer kan.

Ik wil iedereen bedanken die mij zo steunen en helpen. Het is even een zware periode, maar daar moet ik doorheen. En gelukkig doe ik dat al lopend!!!!. Mag allen niet veel doen, das erg saai. En ik ben gauw gesloopt. Zoals gisteren kwam er een vriendin een shetlander brengen. Heel gezellig maar iets te vermoeiend. Ik had veel te lang gestaan en niet gelegen. Zo de hele nacht veel pijn gehad. Misselijk was ik van de pijn. Ik had een stap te veel genomen. Daar leer ik van. Dus vandaag heel goed uitgerust.

Maar het komt goed met me en ik zal weer gaan rijden in toekomst zodra ik ben gerevalideerd, en ben dus niet blijvend invalide!!! Even om misverstanden uit de wereld te helpen.
Mensen die dit wel zijn geraakt door een ongeval, kwets je volgens mij best met sommige reacties.... En dat wil ik niet

LisetteSugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:58

Wat vervelend dat die journalisten alles zo overdreven hebben. En al helemaal als iedereen dan ineens denkt dat jij in een rolstoel zit. Naar idee. Maar ik herken mezelf heel erg in wat je zegt. Alleen heb ik het al een jaar. Niet kunnen rijden en veel pijn hebben na te lang staan. Hetgeen wat je grootste passie is niet meer kunnen doen. Vreselijk! Ondanks dat de journalisten wat overdreven hebben wil ik je alsnog veel sterkte wensen en hoop ik dat je er snel weer bovenop komt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:18

dat is inderdaad heel raar dat die journalisten het zo erg overdreven hebben.. gelukkig kan je er weer bovenop komen, een vriendin van mij had denk ik ongeveer hetzelfde als jou, zij is buiten van haar paard gevallen op haar rug en heeft toen haar rug gebroken en een paar dagen in coma gelegen , later kon ze ook lopen met corset en nu rijd ze alweer een tijdje... (is wel iets anders dna jou, ik meen dat jij niet in een coma hebt gelegen)....

ik wens je ook verder heel veel sterkte, Knipoog

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:08

Ikku heb ook medelijden, zoveel ongeluk gun je geen mens. Ach gut Ook de pijn die het ongeluk natuurlijk met zich meebrengt is natuurlijk ook vreselijk. Ik hoop dta je opleiding haalt en ik ben blij dat je weer kunt lopen En ikku ben onzettend blij dat je het rijden niet hoeft optegeven

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:02

wat erg zeg!,
als je droom zomaar eventjes in duigen valt!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 21:21

Fijn Saskia dat je nu zelf ook even een reactie hebt gegeven. Ik had je al gemaild dus wist wel hoe het een en ander in elkaar steekt.

Maar om het zelf te plaatsen is natuurlijk veel beter.

ik wens je heel veel sterkte en we mailen nog wel hé?

Beetje in hetzelfde schuitje gezeten..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:35

Fijn dat je weer zal kunnen rijden in de toekomst, dat is toch ee fijn vooruitzicht
jammer dat het allemaal zo is overdreven, maar heel fijn voor jou dat het niet de werkelijkheid is Lachen

SinelliB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:30

Gelukkig maar dat het krantenbericht ietwat overdreven was, want dan valt het uiteindelijk gelukkig mee. Saskia ik hoop voor je dat je snel weer kan rijden en dus ook snel je prakijkgedeelte van je ORUN kan halen. Beterschap en succes!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:06

Allemaal bedankt voor jullie medeleven, eigen verhalen van beleveninssen en steun. Daar heb ik veel aan en geeft me doorzettingskracht...

willukjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:41

Wow wat erg voor haar, echt erg als je je droom niet waar kan maken waar je al bijna was..

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 16:54

Saskia.... Ik vind het echt vreselijk voor je wat je hebt meegemaakt, en vind het ongeloofelijk knap dat je je paard wil gaan verkopen om haar een toekomst te geven bij een ander. Dat lijkt me dus echt een hele moeilijke stap. maar wel een goede keuze.

Ik hoop voor je dat je revalidatie zo spoedig mogelijk zal verlopen en dat je uiteindelijk ook weer zelf op een paard kan en wil gaan rijden.

Ik hoop ook dat je je instructeursdiploma gaat halen en veel plezier zult beleven in het lesgeven

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 12:55

Dit berichtje heeft kennelijk veel indruk op me gemaakt Ach gut want ik heb vanacht gedroomd over een ruiter die van haar paard viel en daardoor gehandicapt werd... was best wel heel erg eng, hoorde haar gillen enzo.. en toen had ik dit berichtje net gelezen.

Echt sneu voor haar