Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Popstra schreef:Als die mensen eerder zouden zijn aangesproken daar over dan hoef je ook geen anonieme melding te doen.
Waarom niet? Je weet nooit waar bepaalde mensen toe in staat zijn, en niemand zit te wachten op een baksteen door hun raam of bedreigingen en erger.
noviceh schreef:Of de anonieme melder had dit zelf ook voor ogen, maar werden de door hem aangevraagde vergunningen afgekeurd? Ik kan me voorstellen dat dat oneerlijk voelt. En waarom vallen mensen over het feit dat deze melder anoniem is? Wat daar gebouwd is mag niet, klaar.
Oehlala schreef:Maar er is ook al controle geweest voor de melding, en er staat nergens wie de melding gedaan heeft. Dat hoeft helemaal geen buurman geweest te zijn?
Anyways ik zie veel van dit soort bedrijfjes (in de paarden), en er zijn een hoop gemeenten en provincies die nu met o.a. de stikstofcrisis meer en meer kijken wat er nu eigenlijk in het buitengebied gebeurt. Zeker als je daarbij ook nog bij een natura 2000 gebied zit.
janderegelaa schreef:noviceh schreef:Of de anonieme melder had dit zelf ook voor ogen, maar werden de door hem aangevraagde vergunningen afgekeurd? Ik kan me voorstellen dat dat oneerlijk voelt. En waarom vallen mensen over het feit dat deze melder anoniem is? Wat daar gebouwd is mag niet, klaar.
Het is wel iemand die in het bestemmingsplan gedoken is voordat hij die melding deed dus enigszins kwade opzet is het wel. Maar, zoals eerder al genoemd, misschien ligt deze meneer niet heel goed in de buurt en dan ben je al snel het bokje.
janderegelaa schreef:Oehlala schreef:Maar er is ook al controle geweest voor de melding, en er staat nergens wie de melding gedaan heeft. Dat hoeft helemaal geen buurman geweest te zijn?
Anyways ik zie veel van dit soort bedrijfjes (in de paarden), en er zijn een hoop gemeenten en provincies die nu met o.a. de stikstofcrisis meer en meer kijken wat er nu eigenlijk in het buitengebied gebeurt. Zeker als je daarbij ook nog bij een natura 2000 gebied zit.
In 2019 was er ook controle en toen heeft hij niets meer gehoord. Blijkbaar was het toen goed.
luuntje schreef:Popstra wat een ongepaste reachtie.
Mensen hebben gegokt en verloren.
Tja nu moeten ze het oplossen.
Juist goed dat mensen onregelmatigheden melden.
Zo worden er veel dingen aangepakt. Van vuurwerk, hennepkwekerijen,misbruik, illegaal bouwwerken.

DuoPenotti schreef:Als ik de omgeving zie dan heeft niemand er last van.
Is het dom of oneerlijk of welke term ook. Ja.
Maar het is ook een vorm van jaloezie om dan mensen waar je geen last van hebt aan te geven.
En een drugs lab is voor mij geen vergelijking met eerlijk werk maar een gebouw zonder last.
DuoPenotti schreef:Ik vind dit niet overkomen als jaloezie, maar als gelijkheid. Dezelfde regels gelden voor iedereen. Als iemand ervoor kiest zich niet aan die regels te houden, moet die ook de consequenties aanvaarden.Klopt, en dat schaar ik dus onder een vorm van jaloezie.
Citaat:Als iemand ervoor kiest zich niet aan die regels te houden, moet die ook de consequenties aanvaarden.
DuoPenotti schreef:Ir111 schreef:Als ik de reacties hier lees (van mensen die er niet eens bij betrokken zijn) dan snap ik die anonieme melding wel...
Hoe bedoel je die?