Na anonieme melding dreigt einde voor paardenbedrijf in Panningen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Re: Na anonieme melding dreigt einde voor paardenbedrijf in Panningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 14:15

Of de anonieme melder had dit zelf ook voor ogen, maar werden de door hem aangevraagde vergunningen afgekeurd? Ik kan me voorstellen dat dat oneerlijk voelt. En waarom vallen mensen over het feit dat deze melder anoniem is? Wat daar gebouwd is mag niet, klaar.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 14:40

Tja, als je illegaal bouwt, weet je dat dit de mogelijke consequentie is… wat ik mij dan wel afvraag is hoe ze dan geregeld hebben dat hun paardenbedrijf daar opgestart is, want ook voor zoiets heb je bij mijn weten toelating nodig…
En wat betreft het melden… we weten niet wat de reden van melden is en hoeveel last een melder heeft… het is niet omdat deze mensen van oordeel zijn dat ze geen overlast veroorzaken dat andere er toch geen last van kunnen ondervinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 14:50

8nnemiek schreef:
Popstra schreef:
Als die mensen eerder zouden zijn aangesproken daar over dan hoef je ook geen anonieme melding te doen.

Waarom niet? Je weet nooit waar bepaalde mensen toe in staat zijn, en niemand zit te wachten op een baksteen door hun raam of bedreigingen en erger.

Nou precies, voor je het weet zijn er mensen die geen idee hebben van de hoed en de rand maar wel even vinden dat je een 'vieze NSB-er' bent die ze even een lesje moeten leren....

Ik zie de toegevoegde trouwens ook helemaal niet, wie zou waarom moeten weten wie precies de gemeente ingelicht heeft over iets dat ze zelf ook wel een keer zouden ontdekken...?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 15:06

noviceh schreef:
Of de anonieme melder had dit zelf ook voor ogen, maar werden de door hem aangevraagde vergunningen afgekeurd? Ik kan me voorstellen dat dat oneerlijk voelt. En waarom vallen mensen over het feit dat deze melder anoniem is? Wat daar gebouwd is mag niet, klaar.

Het is wel iemand die in het bestemmingsplan gedoken is voordat hij die melding deed dus enigszins kwade opzet is het wel. Maar, zoals eerder al genoemd, misschien ligt deze meneer niet heel goed in de buurt en dan ben je al snel het bokje.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 15:10

Maar er is ook al controle geweest voor de melding, en er staat nergens wie de melding gedaan heeft. Dat hoeft helemaal geen buurman geweest te zijn?
Anyways ik zie veel van dit soort bedrijfjes (in de paarden), en er zijn een hoop gemeenten en provincies die nu met o.a. de stikstofcrisis meer en meer kijken wat er nu eigenlijk in het buitengebied gebeurt. Zeker als je daarbij ook nog bij een natura 2000 gebied zit.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 15:34

Oehlala schreef:
Maar er is ook al controle geweest voor de melding, en er staat nergens wie de melding gedaan heeft. Dat hoeft helemaal geen buurman geweest te zijn?
Anyways ik zie veel van dit soort bedrijfjes (in de paarden), en er zijn een hoop gemeenten en provincies die nu met o.a. de stikstofcrisis meer en meer kijken wat er nu eigenlijk in het buitengebied gebeurt. Zeker als je daarbij ook nog bij een natura 2000 gebied zit.

In 2019 was er ook controle en toen heeft hij niets meer gehoord. Blijkbaar was het toen goed.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 15:39

Nee, maar wat maakt het uit of het een buur was of niet en of de melder zijn naam in het nieuwsbericht staat of niet. Eigenlijk doet het niet ter zake wie gemeld heeft en waarom. Feit is dat wat deze mensen doen / gedaan hebben niet volgens het boekje is en het dus ook logisch is dat er gehandhaafd wordt. Regels gelden nu eenmaal voor iedereen. Als je het deze mensen dan wel gaat toestaan want ocharme ze moeten anders hun bedrijf opdoeken / paarden weg / alles weer afbreken, waar eindigt dat dan? Want ja als je dit door de vingers ziet moet je dat bij een ander die ook illegaal bouwt oid doen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 15:41

janderegelaa schreef:
noviceh schreef:

Het is wel iemand die in het bestemmingsplan gedoken is voordat hij die melding deed dus enigszins kwade opzet is het wel. Maar, zoals eerder al genoemd, misschien ligt deze meneer niet heel goed in de buurt en dan ben je al snel het bokje.

Dat hoeft natuurlijk niet. Pietje kan ook zelf een vergunning hebben aangevraagd die afgewezen is en daarna hebben gevraagd van "joh, waarom mogen zij het dan wel?" en dat zo het balletje is gaan rollen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 15:57

Of de Mobilisation for the Environment (MOB) heeft een melding gedaan omdat er gebouwd is op een natuurbestemming. Zonder bouwvergunning en stikstofcompensatie.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 16:01

Popstra schreef:
Misschien dom ja maar wat ik vies vind zijn de mensen die zich beter voelen door dit te moeten melden bij de gemeente.

Gatverdamme!!!

Wat ik dom vind zijn mensen die dit vies vinden. Dankzij anonieme meldingen al 2 drugs lab opgedoekt hier in de buurt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 16:02

janderegelaa schreef:
Oehlala schreef:

In 2019 was er ook controle en toen heeft hij niets meer gehoord. Blijkbaar was het toen goed.

Toen was hij huurder, overtredingen zijn van na die tijd blijkbaar. Gekocht in 2021 en daarvoor hadden ze het bestemmingsplan kunnen raadplegen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 16:04

Popstra schreef:
Kun je ook tegen de mensen zelf zeggen voor je de NSBer uit gaat hangen door anoniem te gaan veraaien!

Wat een grote woorden gebruik jij, zeker het gebruik van NSB er is misselijkmakend.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 16:05

luuntje schreef:
Popstra wat een ongepaste reachtie.

Mensen hebben gegokt en verloren.
Tja nu moeten ze het oplossen.

Juist goed dat mensen onregelmatigheden melden.
Zo worden er veel dingen aangepakt. Van vuurwerk, hennepkwekerijen,misbruik, illegaal bouwwerken.

100 % Mee eens, blij dat er nog zulke mensen zijn

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 16:40

Lieser schreef:
Of de Mobilisation for the Environment (MOB) heeft een melding gedaan omdat er gebouwd is op een natuurbestemming. Zonder bouwvergunning en stikstofcompensatie.

MOB doet geen anonieme melding, die dienen gewoon een handhavingsverzoek in.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 17:14

Ik denk dat bij 90% van de paardenlocaties er één of meerdere objecten illegaal aangelegd of gebouwd zijn. Dit praat deze situatie niet goed, maar geeft misschien weer waarom ze dachten dat het wel zou kunnen.

Wij zijn ook al op huizen afgehaakt omdat het qua vergunning erg lastig werd om te kunnen realiseren wat we wilden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 17:50

Als ik de omgeving zie dan heeft niemand er last van.
Is het dom of oneerlijk of welke term ook. Ja.
Maar het is ook een vorm van jaloezie om dan mensen waar je geen last van hebt aan te geven.

En een drugs lab is voor mij geen vergelijking met eerlijk werk maar een gebouw zonder last.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 17:54

Last komt in vele vormen. Het kan ook oneerlijke concurrentie zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 17:56

Klopt, en dat schaar ik dus onder een vorm van jaloezie.

De omgeving hier is zowat paard in het buitengebied.
Als je deze mensen als concurrentie niet duldt zal menig bedrijf beter zijn. Kun je beter ander werk gaan doen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 17:59

Als ik de reacties hier lees (van mensen die er niet eens bij betrokken zijn) dan snap ik die anonieme melding wel...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 18:00

Ir111 schreef:
Als ik de reacties hier lees (van mensen die er niet eens bij betrokken zijn) dan snap ik die anonieme melding wel...

Hoe bedoel je die?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 18:02

DuoPenotti schreef:
Als ik de omgeving zie dan heeft niemand er last van.
Is het dom of oneerlijk of welke term ook. Ja.
Maar het is ook een vorm van jaloezie om dan mensen waar je geen last van hebt aan te geven.

En een drugs lab is voor mij geen vergelijking met eerlijk werk maar een gebouw zonder last.

Het is niet zonder last. De bouwwerken en de activiteiten zijn illegaal. Net als een drugslab.
Ik begrijp niet waarom de ene wet wel nageleefd zou moeten worden, en de andere niet.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 18:09

Last hebben van oneerlijke concurrentie is geen jaloezie.

Het heeft niets te maken met geen concurrentie dulden, het heeft te maken met concurrentie die voordeel heeft vanwege het niet volgen van de wet.

Het is geen illegaal fietsenhok waar we het over hebben.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 18:12

DuoPenotti schreef:
Klopt, en dat schaar ik dus onder een vorm van jaloezie.
Ik vind dit niet overkomen als jaloezie, maar als gelijkheid. Dezelfde regels gelden voor iedereen. Als iemand ervoor kiest zich niet aan die regels te houden, moet die ook de consequenties aanvaarden.
Stel, ik rij zwart in de trein. Ik ben niemand tot last en de conducteur accepteert dat ik niet betaald heb voor de rit. Jij als medepassagier hebt een duur treinkaartje betaald en dit wrikt. Ben je dan jaloers? Nee, dit wrikt omdat dezelfde regels gelden. Dan vind jij ook dat ik voor die rit moet betalen. Als ik dan een boete krijg voor zwart rijden, dan vind je dat toch ook terecht? Of moeten we dat ook maar accepteren?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 18:23

Citaat:
Als iemand ervoor kiest zich niet aan die regels te houden, moet die ook de consequenties aanvaarden.

wacht even, dit zeg ik ook niet.

Dat ze hier nu het slachtoffer gaan spelen, daar heb ik ook geen respect voor.

Maar... als je er geen last van hebt, en concurrentie zie ik persoonlijk niet als last, vind ik melden ook laag.
De stallen zijn dan illegaal, hun werk niet.
En blijkbaar zijn ze goed in wat ze doen. En als die ander dat ook is, heeft hij hier in de regio ook een inkomen.
Daarom ook weer geen vergelijk met de trein, voor dezelfde dienst van a naar b waar je zelf geen kennis, kwaliteit of inzet voor hoeft te hebben.

Nogal anders bij een drugslab, daar waar heel veel mensen schade van ondervinden aan de verrijking van die criminelen.
Dan denk ik aan de verslaafde.
Maar ook de criminaliteit er om heen.
De jonge kinderen van 12 die ze ronselen.
En de gedumpte zooi in de natuur.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 18:32

DuoPenotti schreef:
Ir111 schreef:

Hoe bedoel je die?

Mensen die op geen enkele manier betrokken zijn (voor zo ver ik weet) hebben het al over naaien, vies, nsber, jaloerzie etc. Best pittige uitspraken vind ik. Bij betrokkenen spelen emoties mee, ik wil niet weten hoe dat over de rand kan lopen als ik dat afzet tegen wat hier geschreven wordt.