Emporio van Matt Harnacke ingeslapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:52

Madiba schreef:
maar dit is zo'n duidelijk verdienmodel. In elk filmpje wordt er massa's reclame overheen gegooid. Youtube betaalt goed als je genoeg volgers hebt. Vandaar dat niet alleen zij maar veel influencers zoveel uitgebreide filmpjes plaatsen waar je dan 100x dezelfde advertenties te zien krijgt.

Ik zie nooit reclame's bij ze, heb in firefox 2 adblockers aan staan.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:54

Je zal Matt / Jesse maar zijn en dit topic lezen (de kans is groot dat ze dat doen). Dat eeuwige gezeur op bokt, en ondertussen maar afvragen waarom interessante paardenmensen niet deelnemen aan bokt..

Saga

Re: Emporio van Matt Harnacke ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:00

En dat in een topic over het verlies van een geliefd paard...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:04

Beemsterkaas schreef:
Je zal Matt / Jesse maar zijn en dit topic lezen (de kans is groot dat ze dat doen). Dat eeuwige gezeur op bokt, en ondertussen maar afvragen waarom interessante paardenmensen niet deelnemen aan bokt..

Dit dus.. ik moest direct aan Ava Eden van Grunsven's topic denken. Alleen was daar het omgekeerde aan de hand. Mensen zouden irl of tegen een minder beroemde persoon/bokker nooit zo praten. Maar omdat beide heren influencers zijn hebben ze maar tot in de details uit te leggen waarom het paard is ingeslapen. Het is toch al verdrietig genoeg op zich?! Schandalig. Raar genoeg zie je dezelfde mensen nooit vergelijkbare commentaren maken in topic over topruiters die hun paarden inslapen. Zegt ook weer een hoop over iemands mentaliteit. Er komt een hoop naars voorbij in dit topic in ieder geval..

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:08

HorsePassion schreef:
Noem mij maar ouderwets maar ik snap dat hele influencer gedoe niet zo.
Ik volg helemaal niemand en volg liever de mensen die ik liefheb.

Een paard verliezen is natuurlijk wel enorm triest.

Ja, ik ben ook heel ouderwets wat dat aangaat: ik begrijp de kliekjes en 'volgers' (het laatste woord vind ik bijna sekte-achtig overkomen) ook zelden. Wel kijk ik graag naar mensen die dan nog iets bijzonders kunnen (op rijgebied of andere interessante info), maar mensen die alleen hun leven delen op YT, nee dank je. Vind het ook een rare vorm van 'werk'; je persoonlijk leven is je verdienmodel. Persoonlijk snap ik dat niet zo goed en vind het zelfs een beetje 'eng' of zo. Heb het idee dat veel van die mensen de realiteit uit ogen verliezen. Maar goed, zelfs al wil je dat, dan nog ben je niet verplicht om anderen tot in detail te vertellen waarom je je paard hebt laten gaan.

Maar datzelfde geldt (valt mij op als ik sommige topics lees) ook voor Bokt: er worden soms topics geopend met een vraag om advies of tips. En dan eisen de tip- of adviesgevers dat de TS precies vertelt of ze die opgevolgd hebben en waarom ze niks met het gegeven advies doen. Imo is advies iets dat je op kan volgen of niet als je het niks vindt, niet iets waar tot je verplicht bent, dat blijft nog altijd iemands eigen beslissing.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:15

Bij Vivaldi staat ook geen doodsoorzaak en dat was wel een invloedrijke hengst… daar zeurt ook niemand over

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:18

Er is ook wel een flink leeftijdverschil in de 2 hengsten. Vivaldi is niet met 10 jaar vervroegd met pensioen gegaan. Maar het is aan een ieder om het wel of niet te delen, en Matt en Jesse kiezen er voor om het nu wel te delen. Zo heeft ieder zijn eigen manier van verwerken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:18

Serieus!

Het is vreselijk om je paard zo jong af te moeten geven.
Je ziet dat ze het er vreselijk moeilijk mee hebben alles geprobeerd hebben om goed mogelijk voor hem te zorgen.
Kosten noch moeite zijn gespaard en helaas was het niet voldoende.

Sterkte met het verlies!

De rest is allemaal totaal niet van belang kunnen jullie ze niet gewoon laten?
Niemand is verplicht naar hun kanaal te kijken.
Ze zijn aan niemand verantwoording verschuldigd.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:19

KootMiraDrum schreef:
Er is ook wel een flink leeftijdverschil in de 2 hengsten. Vivaldi is niet met 10 jaar vervroegd met pensioen gegaan. Maar het is aan een ieder om het wel of niet te delen, en Matt en Jesse kiezen er voor om het nu wel te delen. Zo heeft ieder zijn eigen manier van verwerken.

Ik vind anders 23 helemaal niet oud :n

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:45

Beemsterkaas schreef:

Ik kom hun filmpjes heel af en toe eens tegen, heb geen idee wie ze zijn.

We hebben het wel eens over 'untouched horses', ik vind Matt en Jesse 'untouched humans'. Ze komen op mij ontzettend puur, onbedorven en kinderlijk naief (en dat bedoel ik positief) over. Dat kom ik op de socials weinig tegen, in real life (gelukkig) iets meer, maar ook niet heel vaak. Er zouden meer mensen zo moeten zijn. Niet cynisch, niet wantrouwend, in alles en iedereen het goede zien.

Ik hoop dat ze zo blijven en niet kapot gaan aan de zelf-gegenereerde aandacht, waarvan ik het gevoel heb dat ze geen idee hebben wat ze mogelijk over zichzelf uitroepen. Ik denk overigens dat de commentaren hier heilig zijn in vergelijking wat er op youtube gezegd wordt.

Maar misschien ben ik zelf naief dat ik denk dat ze consequenties van het delen van hun privé-leven niet goed overzien :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:13

troi schreef:
Ze gaven ook eerder aan dat ze het exacte probleem niet vermeldden omdat ze geen trek hadden in ongevraagde adviezen. 'Heb je (insert obscure methode/poedertje) al geprobeerd want daar heeft mijn buurman goede resultaten mee gehad'.
Het is ontzettend rot om steeds de suggestie te voelen dat je niet alles geprobeerd hebt.

Dit kan ik prima begrijpen hoor, en wat mij betreft hoeft ook echt niet iedereen echt alles te delen. Maar soms is gewoon kort en bondig de oorzaken noemen wel handig en het voorkomt ook een hoop gespeculeer. Paard is nu toch al ingeslapen.

En wat betreft Vivaldi, ik vroeg me wel af hoe hij overleden is maar ik ging uit bij 23 dat het gewoon ouderdom was.

Dus degenen die het een en ander wat verduidelijkt hebben, bedankt! Vind het wel echt een triest verhaal voor zo'n jong knap paard en zijn eigenaren.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:07

Spoiler:
KimD schreef:
Travel_me schreef:
Dat laatste is niet waar hoor. Ze verdienen ook gewoon geld aan advertenties die niet van zichzelf zijn.

Uiteraard, ze bepalen alleen niet hoeveel advertenties er op een video zitten. Hoe populairder het kanaal, hoe meer advertenties, of langere advertenties.

Maar de bulk van het verdienmodel is écht voor YT.

Dit is niet helemaal waar. Advertenties aan t begin en eind van een video zijn automatisch. Alles wat ín een video zit, is er handmatig in geplaatst, zo kun je als creator extra of juist minder ads toevoegen én heb je invloed waar je het precies doet, zodat het oa ook niet midden in je zin gebeurd.

En.. dan nog. Oke dan verdient hij misschien wat geld met de video etc. De dierenarts kosten zullen hier niet tegenop wegen. Youtube adsense is niet zo’n sterk verdienmodel dan sponsoringen zijn.
En natuurlijk; al het geld op de wereld weegt niet op tegen het emotionele leed.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:21

Ibbel schreef:
Beemsterkaas schreef:

Ik kom hun filmpjes heel af en toe eens tegen, heb geen idee wie ze zijn.

We hebben het wel eens over 'untouched horses', ik vind Matt en Jesse 'untouched humans'. Ze komen op mij ontzettend puur, onbedorven en kinderlijk naief (en dat bedoel ik positief) over. Dat kom ik op de socials weinig tegen, in real life (gelukkig) iets meer, maar ook niet heel vaak. Er zouden meer mensen zo moeten zijn. Niet cynisch, niet wantrouwend, in alles en iedereen het goede zien.

Ik hoop dat ze zo blijven en niet kapot gaan aan de zelf-gegenereerde aandacht, waarvan ik het gevoel heb dat ze geen idee hebben wat ze mogelijk over zichzelf uitroepen. Ik denk overigens dat de commentaren hier heilig zijn in vergelijking wat er op youtube gezegd wordt.

Maar misschien ben ik zelf naief dat ik denk dat ze consequenties van het delen van hun privé-leven niet goed overzien :D

Ik vind dit een vrij lieve reactie maar in zichzelf ook een beetje naïef. Ze verdienen dik met hun kanalen, zijn wat dat betreft erg goede zakenmensen. Wees er maar zeker van dat ze weten wat de gevolgen zijn van het delen van hun leven.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:30

Ik denk dat zij liever hun paard levend en gezond terug hadden dan dat geld, maar goed, misschien ben ik ook wel naïef. ;)
Sinds wanneer moet een ander überhaupt zichzelf verantwoorden over hoe diegene geld verdient? Gaat het ten koste van een ander? Hebben hun paarden er last van?

Ik heb trouwens geen enkele verbinding met deze mensen.
Ken ze van naam en heb in het verleden weleens iets voorbij zien komen.
Maar wat een brutaliteit om je zo met de (geld)zaken van een ander te bemoeien. :x

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:11

Ik weet niet of je dit tegen mij bedoelt, maar ik vind er helemaal niks negatiefs aan, juist heel knap. Ik kom juist voor ze op omdat ze naief genoemd worden, terwijl het echt bewonderenswaardig is wat ze hebben opgebouwd (wat juist van heel veel inzicht en intelligentie getuigt).

Ook ik ken ze trouwens niet echt (als in: nog nooit een video van ze gezien) maar ik heb ook mijn paard op (nog net geen) 10-jarige leeftijd moeten laten gaan en dat was echt vreselijk.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:15

Ik heb het over iedereen die denkt een mening te moeten hebben over hun geldzaken in een topic over de dood van een paard. :x

Starspangled

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:24

Saga schreef:
Ik denk dat zij liever hun paard levend en gezond terug hadden dan dat geld, maar goed, misschien ben ik ook wel naïef. ;)
Sinds wanneer moet een ander überhaupt zichzelf verantwoorden over hoe diegene geld verdient? Gaat het ten koste van een ander? Hebben hun paarden er last van?

Maar wat een brutaliteit om je zo met de (geld)zaken van een ander te bemoeien. :x
Dus je mag wel van een instructeur, stratenmaker of marketing exec zeggen wat voor werk ze doen, maar niet van een influencer? Bijzonder. Bovendien zet hij zelf die zaken online voor anderen om zich ermee te bemoeien, het is letterlijk waarmee hij z'n brood verdient. Je doet nu net alsof hij werk doet ver buiten de openbaarheid en mensen allerlei informatie over hem opgraven waarvan hij niet wil dat het naar buiten gebracht wordt, maar Matt heeft zelf de heel bewuste keuze gemaakt om zijn geld te verdienen met vloggen en weet als geen ander wat daar de keerzijde van is. Of denk jij dat een homoseksuele man het fijn vindt om door hordes droogstaande vrouwen als lustobject gezien te worden? :+

Matt is geen kwetsbare, naïeve tiener die tegen zichzelf beschermd moet worden, die weet dondersgoed wat hij doet, met of zonder het verdriet om Emporio. Hij verdient echt wel wat meer credits dan je hem nu geeft, ook al bedoel je het denk ik wel goed.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:30

Beide zijn niet uit de kast dus wil je dat soort woorden niet gebruiken.
Dit topic gaat over het inslapen van zijn 10 jarig paard en niet over wat hun geaardheid is.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:34

Nou, dat dus. Het topic gaat over het overlijden van een paard, daar hebben zulke zaken gewoon geen plaats.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:35

Mensen , dit gaat niemand wat aan. Paard moest helaas jong ingeslapen worden , ze hebben niet de behoefte om dit uitgebreid uit te leggen en ze zijn er vast erg verdrietig over.

Sterkte

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:41

Jeetje wat krijgt dit topic een onnodige, nare wending zeg. Ze zijn niemand een verklaring schuldig en hier bespreken waaraan ze verdienen en weet ik wat vind ik heel erg ongepast.

Heel veel sterkte met dit verlies. :(:) De pijn is echt verschrikkelijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:11

Starspangled schreef:
Saga schreef:

Dus je mag wel van een instructeur, stratenmaker of marketing exec zeggen wat voor werk ze doen, maar niet van een influencer? Bijzonder. Bovendien zet hij zelf die zaken online voor anderen om zich ermee te bemoeien, het is letterlijk waarmee hij z'n brood verdient. Je doet nu net alsof hij werk doet ver buiten de openbaarheid en mensen allerlei informatie over hem opgraven waarvan hij niet wil dat het naar buiten gebracht wordt, maar Matt heeft zelf de heel bewuste keuze gemaakt om zijn geld te verdienen met vloggen en weet als geen ander wat daar de keerzijde van is. Of denk jij dat een homoseksuele man het fijn vindt om door hordes droogstaande vrouwen als lustobject gezien te worden? :+

Matt is geen kwetsbare, naïeve tiener die tegen zichzelf beschermd moet worden, die weet dondersgoed wat hij doet, met of zonder het verdriet om Emporio. Hij verdient echt wel wat meer credits dan je hem nu geeft, ook al bedoel je het denk ik wel goed.

Dan weet jij meer dan menig ander, en totaal misplaatst in dit topic ook. Ze zijn geen openlijk stel, hebben dit nooit beweerd, of wat dan ook. Dus benoemen dat of Matt, of Jesse, überhaupt een andere geaardheid hebben dan heteroseksueel is speculatie.

Ik zou even een TEM plaatsen, zodat je reactie aangepast kan worden want dit is ongepast.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:19

Moeten ze dit naar buiten brengen dan dat ze homoseksueel zijn?

Ik 'ken' alleen JD via Horse Event.
Matt kwam ik via InstaGram tegen, dat veulen is geboren bij iemand in mijn regio.
Toen ik die filmpjes volgde had ik geen idee wie Matt was en nog steeds niet :+
Maar toen Jesse in beeld kwam kende ik hem wel.

Bij mij was ook 1 + 1 = 2. En het interesseert me helemaal niks.

Heb het verhaal van het paard ook maar een beetje meegekregen vanuit de filmpjes rondom het veulen.

Triest genoeg dat het paard is ingeslapen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:40

Lara_Silver schreef:
Beemsterkaas schreef:

Dit dus.. ik moest direct aan Ava Eden van Grunsven's topic denken. Alleen was daar het omgekeerde aan de hand. Mensen zouden irl of tegen een minder beroemde persoon/bokker nooit zo praten. Maar omdat beide heren influencers zijn hebben ze maar tot in de details uit te leggen waarom het paard is ingeslapen. Het is toch al verdrietig genoeg op zich?! Schandalig. Raar genoeg zie je dezelfde mensen nooit vergelijkbare commentaren maken in topic over topruiters die hun paarden inslapen. Zegt ook weer een hoop over iemands mentaliteit. Er komt een hoop naars voorbij in dit topic in ieder geval..

Nou nou.. wat jij zegt klopt niet hoor. Als paarden van topruiters ingeslapen worden dan vragen mensen zich ook af waarom en dan is er soms met duidelijke oorzaak nog steeds speculatie. (zoek maar eens het overlijden van Apache op, op Bokt)

Dit heeft niks te maken met dat het influencers zijn, alleen dat het niet duidelijk was en paard nog jong en zo te zien in de bloei van zijn leven. Details zijn ook niet nodig. ;)

En ik was degene die de opmerking maakte over het bekijken van de filmpjes en het verdienmodel wat er achter zat. Ik bedoelde er niks mee, had zelf alleen geen zin om tig van die filmpjes door te worstelen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:41

Lara_Silver schreef:
Beemsterkaas schreef:

Nou nou.. wat jij zegt klopt niet hoor. Als paarden van topruiters ingeslapen worden dan vragen mensen zich ook af waarom en dan is er soms met duidelijke oorzaak nog steeds speculatie. (zoek maar eens het overlijden van Apache op, op Bokt)

Dit heeft niks te maken met dat het influencers zijn, alleen dat het niet duidelijk was en paard nog jong en zo te zien in de bloei van zijn leven. Details zijn ook niet nodig. ;)

En ik was degene die de opmerking maakte over het bekijken van de filmpjes en het verdienmodel wat er achter zat. Ik bedoelde er niks mee, had zelf alleen geen zin om tig van die filmpjes door te worstelen.