[DE] Vrouw draait auto met trailer en paard in file op A27

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: [DE] Vrouw draait auto met trailer en paard in file op A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 17:58

Heb zelf 5 uur, ja je leest het goed 5 uur stil gestaan op de snelweg in Duitsland met de paarden achterin de truck door een zwaar noodlottig ongeval en de weg dicht ging nou je kon gewoon blijven staan hoor! Hulp diensten vroegen wel of ik evt water voor de paarden had maar ze hielpen verder niet.
Afgelopen donderdag collegas van mij 3,5 uur stil met 4 paarden. Konden ook blijven staan..
Weet dus niet waar jullie het vandaan halen dat je er uit geholpen kan worden want dat gebeurt dus doorgaans niet.
Snelwegen worden gewoon voor je snufferd dicht gegooid bij een ernstig ongeluk in Duitsland net zo lang alles maar dan ook alles tot het laatste kruimeltje is op geruimd!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 19:06

Dat haalt niemand ergens vandaan want er is volgens mij alleen gezegd dat ze je er in NL wel uithalen indien nodig, maar dus inderdaad niet in DE.

Of ik lees heel verkeerd...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 19:36

Popstra schreef:
Heb zelf 5 uur, ja je leest het goed 5 uur stil gestaan op de snelweg in Duitsland met de paarden achterin de truck door een zwaar noodlottig ongeval en de weg dicht ging nou je kon gewoon blijven staan hoor! Hulp diensten vroegen wel of ik evt water voor de paarden had maar ze hielpen verder niet.
Afgelopen donderdag collegas van mij 3,5 uur stil met 4 paarden. Konden ook blijven staan..
Weet dus niet waar jullie het vandaan halen dat je er uit geholpen kan worden want dat gebeurt dus doorgaans niet.
Snelwegen worden gewoon voor je snufferd dicht gegooid bij een ernstig ongeluk in Duitsland net zo lang alles maar dan ook alles tot het laatste kruimeltje is op geruimd!

Nu begrijp ik dat wedstrijpaarden die gewend zijn op de wagen te staan ook wel lekker op hun gemakje aan een hooinet staan te trekken.
Dan is eruit halen, met gewoon weer, ook niet nodig.

Maar stel ze gaan over de flos.
Helpen ze dan ook niet?

Daarnaast dacht ik dat men het over nederland had betreft eruit halen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 22:39

Ik denk dat het geeneens mogelijk is want het staat letterlijk muurvast dan. De hulpdiensten komen er al lastig tussendoor. Recht vooruit is afgesloten en omkeren als je er in staat is onmogelijk.

ik meende te lezen dat ze de hulpdiensten kon bellen om haar erdoor te laten. Maar zo werkt het daar dus niet.
Nederland is wat dat betreft echt heel goed als het om veiligheid op onze snelwegen gaat. De matrix borden, de vluchtstroken..
Dat besef je pas als je vaak over de grens gaat

Duitsland is echt ruk! Die snelwegen zijn nooit ,af, Altijd baustellen met smalle rij stroken en bijkomende stau!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 22:44

Ik ben er letterlijk uit gehaald op de snelweg richting Utrecht... met een kolieker die zich liet vallen en politie (motoren) begeleiding gekregen naar Utrecht.

Dus hoezo kan het niet?
Het is letterlijk gebeurt.

Denk wel dat het situatie afhankelijk is, een beetje onrustig paard gaan ze het niet doen.
Een die de trailer helemaal af breekt ws wel, of zo een als de mijne die zich liet vallen door koliek.

Meldkamer heeft toen de situatie uitgebreid met me doorgesproken en na overleg ben ik opgepikt.

Kennis van mij heeft het ook een keer gehad, ook traject Utrecht.

Maar zoals de dame in de OP, zonder overleg met de hulpdiensten zou ik hey zelf nooit doenm

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 23:09

Ik heb het over Duitsland

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 23:32

Aangezien hier al zoveel gespeculeerd wordt: mevrouw kwam in de file vanwege een brandende auto. Wellicht stond zij vooraan in de file en stond die auto voor haar neus in de fik? Wellicht zag, rook en hoorde het paard de brand en raakte daardoor in paniek? Wellicht verklaart dat dan ook waarom zij, toen ze een stuk terug gereden is en weer de file in gederigeerd is, wel gewoon in de file kon blijven staan zonder dat het paard uit de trailer gebroken is? Sjah, ik bedenk maar wat. Net als iedereen hier :x

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:50

Zoolgangster schreef:
cp112 schreef:
Wet dierenwelzijn gaat boven de wegenverkeerswet. Ja ze had niet zomaar mogen draaien, maar agenten hadden haar moeten helpen en eventueel begeleiden.

Wordt blijkbaar niet aan gedacht dat een paard in paniek een trailer kan slopen en daarmee een gevaar vormt voor medeweggebruikers... Iets waar de vrouw blijkbaar wèl aan dacht, anders zou ze waarschijnlijk niet omgekeerd hebbben. Ik kan me voorstellen dat ze naar de ombudsman gaat.

Zeker kan een paard dat. Zelf mee gemaakt. Rit had niet langer naar stal moeten zijn anders had het dier ook de trailer gesloopt.

Gedachte snap ik, uitvoering was helaas minder goed

Dedikley

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:52

tjaakje schreef:
Aangezien hier al zoveel gespeculeerd wordt: mevrouw kwam in de file vanwege een brandende auto. Wellicht stond zij vooraan in de file en stond die auto voor haar neus in de fik? Wellicht zag, rook en hoorde het paard de brand en raakte daardoor in paniek? Wellicht verklaart dat dan ook waarom zij, toen ze een stuk terug gereden is en weer de file in gederigeerd is, wel gewoon in de file kon blijven staan zonder dat het paard uit de trailer gebroken is? Sjah, ik bedenk maar wat. Net als iedereen hier :x

Ik heb ooit zoiets meegemaakt, voorin in de file staan en zonder trailer gelukkig maar dus wel met goed zicht. Ik moet zeggen dat dat minder vervelend oponthoud is, dan in het rijtje staan, want er gebeurd vanalles. Eén rijstrook was open (normaal 3) en politie reed erlangs, en ecorteerde ook andere personenwagens (rijkswaterstaat, brandweer, etc) Maar, met een geschaarde brandende vrachtwagen drie rijstroken breed, is dat anders, dan kan echt helemaal niets er langs.