Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Popstra schreef:Heb zelf 5 uur, ja je leest het goed 5 uur stil gestaan op de snelweg in Duitsland met de paarden achterin de truck door een zwaar noodlottig ongeval en de weg dicht ging nou je kon gewoon blijven staan hoor! Hulp diensten vroegen wel of ik evt water voor de paarden had maar ze hielpen verder niet.
Afgelopen donderdag collegas van mij 3,5 uur stil met 4 paarden. Konden ook blijven staan..
Weet dus niet waar jullie het vandaan halen dat je er uit geholpen kan worden want dat gebeurt dus doorgaans niet.
Snelwegen worden gewoon voor je snufferd dicht gegooid bij een ernstig ongeluk in Duitsland net zo lang alles maar dan ook alles tot het laatste kruimeltje is op geruimd!
Zoolgangster schreef:cp112 schreef:Wet dierenwelzijn gaat boven de wegenverkeerswet. Ja ze had niet zomaar mogen draaien, maar agenten hadden haar moeten helpen en eventueel begeleiden.
Wordt blijkbaar niet aan gedacht dat een paard in paniek een trailer kan slopen en daarmee een gevaar vormt voor medeweggebruikers... Iets waar de vrouw blijkbaar wèl aan dacht, anders zou ze waarschijnlijk niet omgekeerd hebbben. Ik kan me voorstellen dat ze naar de ombudsman gaat.
tjaakje schreef:Aangezien hier al zoveel gespeculeerd wordt: mevrouw kwam in de file vanwege een brandende auto. Wellicht stond zij vooraan in de file en stond die auto voor haar neus in de fik? Wellicht zag, rook en hoorde het paard de brand en raakte daardoor in paniek? Wellicht verklaart dat dan ook waarom zij, toen ze een stuk terug gereden is en weer de file in gederigeerd is, wel gewoon in de file kon blijven staan zonder dat het paard uit de trailer gebroken is? Sjah, ik bedenk maar wat. Net als iedereen hier