Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:Natuurlijk kun je het wel goed doen, het is echt geen rocket science. Voldoende afstand houden en niet heel stilletjes en snel achter een paard opduiken en dan ineens bellen. En niet inhalen als daar niet voldoende ruimte voor is maar afremmen. Voila, zo simpel kan het zijn.
Elisa2 schreef:Natuurlijk kun je het wel goed doen, het is echt geen rocket science. Voldoende afstand houden en niet heel stilletjes en snel achter een paard opduiken en dan ineens bellen. En niet inhalen als daar niet voldoende ruimte voor is maar afremmen. Voila, zo simpel kan het zijn.
Lusitana schreef:Op een baan kunnen ze alleen rondjes rijden en niet trainen voor een tour.
Je kunt dan ook wel zeggen dat paarden alleen in de manege mogen blijven.
Ze hebben beide recht op de openbare weg, maar moeten wel gewoon rekening houden met andere weggebruikers en wielrenners moeten voor zich uit kijken en anticiperen ipv naar beneden kijken en gewoon verwachten dat er niets in hun pad is.
Zeker als je heel hard gaat is het anticiperen belangrijk omdat je niet echt op het laatste moment kunt remmen of uitwijken.
Ik vind ook dat de clubs ze aan moet leren om je van een afstand al te groeten, dan hoort het paard dat er iemand aankomt die ongevaarlijk is.
Als ik ze aan zie komen doe ik dat zelf al en dan groeten ze terug en dat helpt, ook als ik met de honden loop bv.
Maar het blijft een lastige combinatieop de weg wielrenners en dieren.
CharleyT schreef:Elisa2 schreef:Natuurlijk kun je het wel goed doen, het is echt geen rocket science. Voldoende afstand houden en niet heel stilletjes en snel achter een paard opduiken en dan ineens bellen. En niet inhalen als daar niet voldoende ruimte voor is maar afremmen. Voila, zo simpel kan het zijn.
Deels met je eens maar zie jij die grote groep fietsers maar eens duidelijk te maken hoe ze met paarden om moeten gaan op de weg.
Voor ons paardenmensen hier op bokt is het duidelijk genoeg, helaas zijn er veel meer mensen die niks met paarden hebben, ze vaak zelden of nooit tegen komen etc.

maar goed ook zo te lezen haha. Wel groepen bejaarden die op zondagochtend met rollator aan het hangen zijn maar die worden heel blij van de paarden haha Sunnda schreef:Lusitana schreef:Op een baan kunnen ze alleen rondjes rijden en niet trainen voor een tour.
Ze hebben beide recht op de openbare weg, maar moeten wel gewoon rekening houden met andere weggebruikers en wielrenners moeten voor zich uit kijken en anticiperen ipv naar beneden kijken en gewoon verwachten dat er niets in hun pad is.
Zeker als je heel hard gaat is het anticiperen belangrijk omdat je niet echt op het laatste moment kunt remmen of uitwijken.
Ik vind ook dat de clubs ze aan moet leren om je van een afstand al te groeten, dan hoort het paard dat er iemand aankomt die ongevaarlijk is.
Als ik ze aan zie komen doe ik dat zelf al en dan groeten ze terug en dat helpt, ook als ik met de honden loop bv.
Maar het blijft een lastige combinatieop de weg wielrenners en dieren.
Leuk bedacht, maar als ruiter ga je stappen als je anderen weggebruikers tegenkomt, als wielrenner ga je echt niet remmen. Dan gaat je tijd eraan.
Ik heb vroeger zelf aan wielrenner gedaan, daarom ook mijn mening..en dat is in niets vergelijkbaar met autorijden, paardrijden etc.
Als je het al wilt vergelijken, dan is het autoracen, maar dan buiten de baan.
Lusitana schreef:@pol013 over welke vergelijking heb je het in hemelsnaam?
Er is niets in mijn post dat iets zegt wat anders is dan wat jij zegt.
Citaat:Op een baan kunnen ze alleen rondjes rijden en niet trainen voor een tour.
Juut schreef:[quote sunnda]
Leuk bedacht, maar als ruiter ga je stappen als je anderen weggebruikers tegenkomt, als wielrenner ga je echt niet remmen. Dan gaat je tijd eraan.
Ik heb vroeger zelf aan wielrenner gedaan, daarom ook mijn mening..en dat is in niets vergelijkbaar met autorijden, paardrijden etc.
Als je het al wilt vergelijken, dan is het autoracen, maar dan buiten de baan.
[/quote]
DuoPenotti schreef:Ik kan mij niet voorstellen dat dit niet bekend is bij hun.
Of hebben ze alle geen social media?
Maakt niet uit bij welk onderwerp, gaat het over een wielrenner staan er berichten zoals hier.
En memes kun je ook zoveel vinden als wilt.
Dat zijn vooral nog mooiere racefietsen, plekken waar je goed kunt fietsen (Mallorca, mooie bergen etc) en andere fiets gerelateerde dingen. Als je niemand in kennissenkring hebt met een paard, dan weet je je gewoonweg niet hoe en wat. Plus dat als je achterin een groep rijdt, je behoorlijk verrast kunt worden. Je ben afhankelijk van wat degenen voor je roepen en als er dan ineens een andere weggebruiker opdoemt, dan heb je niet veel tijd om te anticiperen. Handig nee, maar wel de realiteit. Gelukkig is het seizoen nu wel aardig over en heb je er tot aan maart/april een stuk minder last van. Ik zal eens polsen bij de KNHS/FNRS of ze niet iets in de communicatie kunnen doen, net zoals die campagne over afstand houden met auto's.