Hutcherson schreef:Wat gaan deze wolven eten als de ponies op zijn en mensen geen nieuw vee aan durven schaffen?
Schapen, geiten, alpacas, Lama's wild, huisdieren, koeien, ezels, mensen...
Niet per se in die volgorde
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:De PETITIE, blijven delen en tekenen mensen, tussenstand nu is 4500 !!!
VANDAAG is een belangrijke dag, laat ons social media WAP-kleuren.
Voor mensen die graag in hun sportclub of regio, lokale markt de petitie op PAPIER wil, sturen we een PDF door of een bundel lege petitiebladen op. doe een mail naar wolvenactieplan@gmail.com of PB naar de pagina.
https://www.petities.com/wap-petitiewol ... =web_share
UW HANDTEKENING MAAKT HET VERSCHIL. SAMEN MOETEN WE OPSTAAN.
https://www.facebook.com/wolvenactieplan
Art_Ificious schreef:Ik wordt er ook niet geruster op.
Ik heb een jaarling en een 4 jarige.
Die jagen wel mijn hond de wei uit en mijn 4 jarige staat sinds vandaag weer op ijzers, maar een wolf is toch wat anders vermoed ik.
De bossen van Leopoldsburg (militair domein kamp Beverlo) zijn op 22km. Voor een wolf is die afstand makkelijk te overbruggen.
Oudsbergen is wat verder, 40km.
Misschien toch stillaan onze omheining ook aanpakken voor als ze toch onze kant op zouden komen.
Of de weidebaas vragen of er een winterpaddock gemaakt mag worden met een hogere omheining en apart stroomapparaat zodat er zeker voldoende stroom op staat. En anders een omheining naast de bestaande omheining plaatsen.
Nadeel is dat als ze niet via de buitenomheining zouden kunnen, ze wel nog via het dak van de stal de wei in kunnen springen. Het dak is aan 1 kant lager bij de grond omdat de grond afhellend is.
Stroomdraad aan het dak maken is wel mogelijk. Maar hoeveel km draad heb ik dan al niet, hethuidige stroomapparaat (via netstroom) zou 20km aankunnen, heeft nu lang niet zoveel km omheining en toch niet genoeg stroom (max 3000 geeft de meter aan).
Jinthe2 schreef:Je kunt dat beest niet tegenhouden met de omheiningen die Loos zo graag verkoopt. Het helpt niets. Deze weide van dit grote paard ligt ongeveer 150 meter van onze weides. Dit is ook een straat verder dan waar de IJslander eerder dit jaar is gepakt en waar de wolf al enkele keren is gezien. Het is de looproute vermoed ik. Wij hebben de shet binnen en komt enkele uren per dag buiten direct voor het raam als we thuis zijn. Ons oudje gaan we nu ook binnen zetten als we van huis gaan en we hebben gister een jaarling naar huis gehaald die op het moment niet helemaal goed loopt. Die paarden zijn dan makkelijker het slachtoffer natuurlijk. Schandalig dat het zo moet. De groen mannen rijden al drie dagen bij ons door de straat en gaan het militair terrein op. Daar hebben ze weer nieuwe omheining gezet met schapen erin. Dat heb ik zelf gezien want ik kom erdoor als we naar onze paarden gaan. Toen ik ze stapvoets door de straat zag rijden heb ik alle paarden naar binnen gehaald. Ze weten exact waar die beesten lopen en zijn maar als te blij dat beest te kunnen volgen. Ik erger mij dood aan de wolven spotters die hier met een lach op hun gezicht door de straat richting met militair slenteren... Wat een sensatie zoekers terwijl ze weten wat voor vreselijks die wolven aanrichten steeds weer opnieuw
Lukasje schreef:Niet enkel de hond, kindlief en jezelf ook.