Man rijdt met bestelbusje opzettelijk in op politiepaarden Update

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Man rijdt met bestelbusje opzettelijk in op politiepaarden Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 11:52

Hij heeft uiteindelijk geloof ik 112 gebeld. Maar wel te laat…

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 11:57

Wat een galbak. Maar laat ik me niet meeslepen in mijn kwade emoties en het topic op het oorspronkelijke nieuws richten.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 12:01

Shenavallie schreef:
Dorine92 schreef:
Echt bizar dit. En dan staat er in de reacties ook nog dit

[ Afbeelding ]

Hoezo is 10 maanden een goede straf voor het seks hebben met een bewusteloos iemand? Alsof het verdomme niks is

Hij zou juist ook gestraft moeten worden, omdat hij een bewusteloos persoon niet geholpen heeft. Je bent verplicht hulp te bieden, danwel de hulpdiensten in te schakelen.

Ja maar zelfs al was dat stikken niet eens aan de orde geweest.. zelfs al had hij "ALLEEN MAAR" (want schijnbaar is het volgens de wet peanuts wat hier gebeurd is) zn aubergine in haar mond gelegd, HOE DAN dat je maar 10 maanden krijgt? 10 jaar zou meer gepast zijn

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 12:05

waarom dieren in zetten bij de politie? vindt ik niet meer van deze tijd .. direct mee stoppen! als ik al zie bijvoorbeeld bij voetbalstadions en dat hooligans met stenen naar politie paarden gooien ..

politie honden die naar drugs zoeken kan prima , de rest allemaal afschaffen is mijn mening

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 12:06

enkele hierboven, zitten jullie niet in het verkeerde topic?
Of ben ik de draad ff kwijt?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 14:23

Het gaat om het strafrecht..of het gebrek daar aan.

Op zich wel passend denk ik, want moet je kijken waar mensen (lees meestal mannen) overal mee wegkomen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 16:49

Dorine92 schreef:
Hij zou juist ook gestraft moeten worden, omdat hij een bewusteloos persoon niet geholpen heeft. Je bent verplicht hulp te bieden, danwel de hulpdiensten in te schakelen.

Ja maar zelfs al was dat stikken niet eens aan de orde geweest.. zelfs al had hij "ALLEEN MAAR" (want schijnbaar is het volgens de wet peanuts wat hier gebeurd is) zn aubergine in haar mond gelegd, HOE DAN dat je maar 10 maanden krijgt? 10 jaar zou meer gepast zijn[/quote]
Ik stuur je even een PB.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 20:21

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 20:29

Shenavallie schreef:
Dorine92 schreef:

Ja maar zelfs al was dat stikken niet eens aan de orde geweest.. zelfs al had hij "ALLEEN MAAR" (want schijnbaar is het volgens de wet peanuts wat hier gebeurd is) zn aubergine in haar mond gelegd, HOE DAN dat je maar 10 maanden krijgt? 10 jaar zou meer gepast zijn

Ik stuur je even een PB.[/quote]

Jullie zitten nu in een verkeerd topic denk ik?

Het was te verwachten, maar het paard loopt helaas kreupel -O- https://archive.is/oArsl

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 07:13

hakkipilke87 schreef:
waarom dieren in zetten bij de politie? vindt ik niet meer van deze tijd .. direct mee stoppen! als ik al zie bijvoorbeeld bij voetbalstadions en dat hooligans met stenen naar politie paarden gooien ..

politie honden die naar drugs zoeken kan prima , de rest allemaal afschaffen is mijn mening

Eens, ze kunnen toch ook een of ander groot en hoog electrisch voertuig inzetten (zodat je net zo hoog zit als op een paard). Ontwikkel voor de politie zo'n speciaal iets.

Politie te paard vind ik niet meer van deze tijd.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 14:27

pol013 schreef:
En dan is het voor de mogelijke strafmaat waarschijnlijk nog een 'voordeel' dat er mens op het paard zit, een ambtenaar in functie nog wel. Wat waarschijnlijk voor een mogelijke straf eis zwaarder gaat tellen dan het inrijden op het paard......

Ik kan me er echt helemaal niks bij voorstellen dat je gekke hersenpan je lijf aan kan zetten tot deze actie. Geen, niet, bah

ik las een tijd terug een artikel over iemand die had een politiehond geslagen met een stok en daar werd de hond dus niet als dier gezien maar als agent en daardoor kreeg de dader een hogere straf. Ik hoop dat dit in Nederland ook kan en dat deze gek flink gestraft gaat worden

edit; schrijffout
Laatst bijgewerkt door Sassy4barrel op 26-07-25 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 14:29

Hoe gaat het nu met de paarden?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 14:50

Sassy4barrel schreef:
Hoe gaat het nu met de paarden?

Zie mijn eerdere bericht, een van de paarden loopt kreupel helaas...

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 15:08

oh sorry daar had ik over heen gelezen. Ik hoop niets ernstigs; dat hij snel kan herstellen.