Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muronia schreef:Ik zal wel te nuchter zijn hiervoor maar ik zie totaal niet wat rondhuppelen met een stok tussen je benen met paarden te maken heeft.
Elisa2 schreef:Ook een mooie manier voor mensen met een laag inkomen om toch wat affiniteit en aansluiting te vinden tot hippisch Nederland.
Autumnn schreef:Elisa2 schreef:Ook een mooie manier voor mensen met een laag inkomen om toch wat affiniteit en aansluiting te vinden tot hippisch Nederland.
Maar hoe vind je aansluiting met hippisch Nederland dmv Hobby Horse? Ben daar oprecht benieuwd naar.
Daar gaat de geloofwaardigheid van de KNHS, come on zeg. Zie dat ze ook wedstrijden gaan organiseren. Ben benieuwd wanneer de jury-opleidingen van start gaan en of ze daar jury's voor kunnen vindengekkenwerk
Gaan ze ook werken met B en doorstromen met 10 winstpunten naar het L? Kijkend naar de inschalingstabel mag je straks als je met je Hobby Horse M start, L2 starten met een heus echt paard
Elisa2 schreef:DuoPenotti schreef:Voor nu... en willen ze ook een start kaart en zoveel innen per georganiseerde wedstrijd?
Maar wat is daar mis mee? Hoe meer leden de KNHS heeft hoe goedkoper het kan worden voor de al bestaande leden. Ook de KNHS moet rond kunnen komen zodat niet steeds alles duurder hoeft te worden. Dan is het toch innovatief om op deze laagdrempelige manier nieuwe leden te werven?
Autumnn schreef:Elisa2 schreef:Ook een mooie manier voor mensen met een laag inkomen om toch wat affiniteit en aansluiting te vinden tot hippisch Nederland.
Maar hoe vind je aansluiting met hippisch Nederland dmv Hobby Horse? Ben daar oprecht benieuwd naar.
Daar gaat de geloofwaardigheid van de KNHS, come on zeg. Zie dat ze ook wedstrijden gaan organiseren. Ben benieuwd wanneer de jury-opleidingen van start gaan en of ze daar jury's voor kunnen vindengekkenwerk
Gaan ze ook werken met B en doorstromen met 10 winstpunten naar het L? Kijkend naar de inschalingstabel mag je straks als je met je Hobby Horse M start, L2 starten met een heus echt paard
c_alsemgeest schreef:Ik vind het ook niet bij de KNHS thuis horen.
Het is prima dat het er is, en het mag zeker meer aandacht krijgen maar niet via de KNHS.
KNHS krijgt de huidige taken al niet eens goed rond gebreid, waar het fiasco van de wel/niet door naar het NK viertallen van de week weer een goed voorbeeld van was.
Het voelt vooral als een grote cashgrab.
pol013 schreef:c_alsemgeest schreef:Ik vind het ook niet bij de KNHS thuis horen.
Het is prima dat het er is, en het mag zeker meer aandacht krijgen maar niet via de KNHS.
KNHS krijgt de huidige taken al niet eens goed rond gebreid, waar het fiasco van de wel/niet door naar het NK viertallen van de week weer een goed voorbeeld van was.
Daar moeten ze óók aan werken. Maar daarnaast moeten ze naar de toekomst kijken. En de jeugd is de toekomst. het is ook hun verantwoordelijkheid om na te denken over de paardensport voor wanneer wij er al lang en breed klaar mee zijn. Zijn er dan nog nieuwe paardensporters?
pol013 schreef:c_alsemgeest schreef:Ik vind het ook niet bij de KNHS thuis horen.
Daar moeten ze óók aan werken. Maar daarnaast moeten ze naar de toekomst kijken. En de jeugd is de toekomst. het is ook hun verantwoordelijkheid om na te denken over de paardensport voor wanneer wij er al lang en breed klaar mee zijn. Zijn er dan nog nieuwe paardensporters?
Anne_GTI schreef:Mooi voor bij de Bixie inderdaad. En tot maximaal 12 jaar lijkt me prima. Dat vind ik voor Bixie nog te oud eigenlijk. Dat is na 10 jaar echt wel klaar.
De menners naar de dinsdag is natuurlijk heel gek. Dat hoort op zaterdag.
DuoPenotti schreef:@Pol
Zeker, de lol en de hobby, ik vind dat ook mooi.
De laagdunkende termen van met die bezem rond rennen hoeft van mij ook niet.
Maar... bij de KNHS, die daar weer eens aan moet verdienen, nee, dat ook niet.
Laat de plaatselijke manege het fijn organiseren.
Ook daar is de stap naar echt paardrijden ook veel groter.
Als ze dat al niet doen, denk hett vaak wel een uurtje in de week en de rest lekker oefenen met het stokpaard.
denisesilver schreef:DuoPenotti schreef:@Pol
Zeker, de lol en de hobby, ik vind dat ook mooi.
De laagdunkende termen van met die bezem rond rennen hoeft van mij ook niet.
Maar... bij de KNHS, die daar weer eens aan moet verdienen, nee, dat ook niet.
Laat de plaatselijke manege het fijn organiseren.
Ook daar is de stap naar echt paardrijden ook veel groter.
Als ze dat al niet doen, denk hett vaak wel een uurtje in de week en de rest lekker oefenen met het stokpaard.
Als de plaatselijke manege het organiseert kunnen ze zelfs nog een prijs eraan vasthangen als een gratis les oid. Hoe leuk is dat!
Vind het overigens niet echt prettig om het denigrerende taalgebruik te lezen. Die jongens en meiden die aan hobby horsing doen zijn fysiek echt bizar sterk. Ik doe niet na met zo'n rechte rug die oefeningen te laten zien, of zo hoog te springen. Vind het een beetje kinderachtig dat er zo neerbuigend naar wordt gekeken
Marjo schreef:Oh wat is het toch een slechte ontwikkeling dat we (jonge) kinderen stimuleren om meer te bewegen en hier plezier uit te halen door ze officiële wedstrijden aan te bieden en de kans geven lid te worden van een échte paardensportfederatie. Dit moeten we echt afbranden natuurlijk, want we kunnen niet hebben dat kinderen uit alle gezinnen iets met paarden kunnen doen natuurlijk!
/s
DuoPenotti schreef:Marjo schreef:Oh wat is het toch een slechte ontwikkeling dat we (jonge) kinderen stimuleren om meer te bewegen en hier plezier uit te halen door ze officiële wedstrijden aan te bieden en de kans geven lid te worden van een échte paardensportfederatie. Dit moeten we echt afbranden natuurlijk, want we kunnen niet hebben dat kinderen uit alle gezinnen iets met paarden kunnen doen natuurlijk!
/s
wie zegt dit??
rien10 schreef:Azmay schreef:Ik kan het fout hebben maar ze lopen toch gewoon dressuur en springproeven? Hoezo heeft dat niets met paardensport te maken dan?
Nieuwflash! Paardensport doe je met eenhond konijn katpaard of pony