Activisten dringen terrein gedeputeerde Zoet binnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 11:49

Als ik even google dan lees ik berichten over brand in lege vrachtwagens en lege slachterijen. Dus niks wijst er op dat ze stallen met dieren erin in brand zouden steken. Dat zou ook totaal niet passen bij iemand die zich dierenliefhebber noemt.
Dus je vergelijking met de buurman die vrouwen verkracht gaat niet op.

Ik lees ook dat het geen georganiseerde groep is, maar individuele acties die hetzelfde logo gebruiken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 11:54

Een club brandstichters op je erf krijgen en dan zeggen..ach, het was maar graffiti, beetje overtrokken..

Dat is nu (extreem) links in een notendop.

En ik ben ook niet voor het recht in eigen hand nemen, maar als de overheid blijft falen om de burgers te beschermen tegen dit soort terroristen (terrorisme ja, zoek even de definitie op van terrorisme. En ja, brandstichting valt onder geweld.) gaan mensen het heft in eigen hand nemen. Mijn wens is dan ook een overheid die zowel extreem links als rechts keihard aanpakt. Maar als ik naar de huidige politiek kijk kan ik rustig verder dromen helaas.

8nnemiek

Re: Activisten dringen terrein gedeputeerde Zoet binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 11:57

Sunnda, waar lees jij dat het brandstichters zijn?
Ik schrijf net nog dat het allemaal individuele acties zijn volgens google, dus degene die in het buitenland een slachterij in brand heeft gestoken is hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde persoon die de graffiti heeft gespoten, en de mensen schijnen elkaar vaak zelfs niet eens te kennen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:00

MarlindeRooz schreef:
En als je contactgestoorde zoon dat wapen dan meeneemt naar school en z’n docenten en medeleerlingen afschiet is dat een verrijking van de lokale cultuur. <3

want je kunt je wapens verder niet opruimen natuurlijk :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 12:34

Beter googelen Annemiek

ze zetten niet enkel leegstaande gebouwen in het buitenland in de fik.
Maar gewoon in bedrijf zijnde Nederlandse bedrijven.
Niet enkel nu, maar ook al in 1990.

En zeker juist geheel goed georganiseerd.
Dat waarom ze juist niet vaak gepakt worden.

Ook hier wisten ze precies waar de camera's hingen.

Maar goed, dat wil jij duidelijk helemaal niet weten en inzien.
Prima zegt meerover jou dan de mensen die jij hier nu telkens veroordeeld.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 13:20

8nnemiek schreef:
Als ik even google dan lees ik berichten over brand in lege vrachtwagens en lege slachterijen. Dus niks wijst er op dat ze stallen met dieren erin in brand zouden steken. Dat zou ook totaal niet passen bij iemand die zich dierenliefhebber noemt.

Ik lees ook dat het geen georganiseerde groep is, maar individuele acties die hetzelfde logo gebruiken.

Is dat minder erg? Dat er geen dieren beschadigd zijn? Op rechtspraak hebben ook eerdere vergrijpen invloed, dus dat is zeker wel belangrijk om bij deze actie in acht te nemen.

Mooi dat er net gesproken wordt over generaliseren, en nu deze groep onder links geschaard wordt voor het gemak. Hoe deze mensen over “dierenrechten” denken heeft niks te maken met hun politieke stroming.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 13:25

Enge linkse secte :x

Verder Annemiek zou jij op google eens de definitie van terrorisme op moeten zoeken. Wellicht val je er dan niet over
Laatst bijgewerkt door Daks op 27-06-25 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 13:37

Goof schreef:
Goof schreef:
Maakt het woord 'paardenstal' nu dat dit voorpaginanieuws is?

Als je zo simpel denkt, dan zie je het grotere plaatje schijnbaar niet. Verder google eens op ALF ;)

Ik ken het grotere plaatje, maar dit is een paardenforum en dit bericht heeft niets met paarden te maken.[/quote]
Niets met paarden? Dan verwacht ik dat je Zoet niet kent

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 13:55

Het zal mij echt een worst wezen of ze links of rechts zijn, dit soort dingen doe je gewoon niet. En als de regering niet ingrijpt is er voor die gasten geen enkele consequentie om het niet weer te doen, of nog even een stapje verder te gaan. Dus in die zin begrijp ik prima wat Popstra zegt, als er flinke consequenties tegenover staan dan laten ze het pas uit hun hoofd. Kennelijk moeten dat soort lui nog een beetje opgevoed worden. Neerschieten hoeft dan weer niet gelijk..maar een flinke geldboete? gevangenisstraf, uitkering weghalen als ze die hebben?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:02

denisesilver schreef:
Is dat minder erg? Dat er geen dieren beschadigd zijn? Op rechtspraak hebben ook eerdere vergrijpen invloed, dus dat is zeker wel belangrijk om bij deze actie in acht te nemen.

Je bedoelt omdat dieren onder de wet gewoon 'dingen' zijn, en het doden onder vandalisme valt? Dat mag op papier wel zo zijn, maar ik mag toch hopen dat wij als dierenliefhebbers het allemaal heel veel erger zouden vinden als dieren mishandeld of gedood worden, dan wanneer een levenloos object wordt vernield.

Ik weet niet in hoeverre eerdere vergrijpen meetellen bij een strafbepaling, dat lijkt me aan de rechter.. Maar in dit geval kan het dus prima om een individuele actie gaan omdat het geen georganiseerde club lijkt te zijn, maar het logo blijkbaar door mensen in heel Europa wordt gebruikt.
Een gevangenisstraf van (max) een jaar, of een flinke boete, lijkt mij toch een prima straf voor zo'n actie. Dat is de straf voor huisvredebreuk. Wat zou jij een betere straf vinden dan?

Daks, de definitie van terrorisme: "Terrorisme – Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld, of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden."
Iemand met graffiti een wolvenhater noemen heeft in ieder geval niks te maken met terrorisme :))

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:05

8nnemiek schreef:
denisesilver schreef:

Je bedoelt omdat dieren onder de wet gewoon 'dingen' zijn, en het doden onder vandalisme valt? Dat mag op papier wel zo zijn, maar ik mag toch hopen dat wij als dierenliefhebbers het allemaal heel veel erger zouden vinden als dieren mishandeld of gedood worden, dan wanneer een levenloos object wordt vernield.

Ik weet niet in hoeverre eerdere vergrijpen meetellen bij een strafbepaling, dat lijkt me aan de rechter.. Maar in dit geval kan het dus prima om een individuele actie gaan omdat het geen georganiseerde club lijkt te zijn, maar het logo blijkbaar door mensen in heel Europa wordt gebruikt.
Een gevangenisstraf van (max) een jaar, of een flinke boete, lijkt mij toch een prima straf voor zo'n actie. Wat zou jij een betere straf vinden dan?

Daks, de definitie van terrorisme: "Terrorisme – Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld, of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden."
Iemand met graffiti een wolvenhater noemen heeft in ieder geval niks te maken met terrorisme :))

Terrorisme is het systematisch gebruik van geweld of dreiging met geweld, vaak met een politiek, religieus of ideologisch doel, om angst te zaaien, de bevolking te intimideren of de overheid te dwingen tot bepaalde acties. Het is gericht op het veroorzaken van ernstige vrees en maatschappelijke ontwrichting, met als doel politieke of sociale veranderingen teweeg te brengen

Gezien ALF al veel meer daden op hun naam heeft is het wel degelijk terrosisme. Terrosime is niet altijd staats gericht.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:06

Ik heb de definitie letterlijk van de website van de Nederlandse overheid vandaan gehaald. Onder jouw definitie waren de boerenprotesten dus ook terrorisme?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:11

Wat hebben zij dan gedaan dat valt onder “ernstige vrees en maatschappelijke ontwrichting”? :o

Ik keur het gedrag zeker af maar het terrorisme noemen is echt niet kloppend. Dan zijn de protesten van de boeren al helemaal terrorisme geweest namelijk. En dat was het ook niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:15

8nnemiek schreef:

Dat van die brandstichtingen gaat toch ook veel en veel te ver. Dat zijn gewoon strafbare feiten. Of het met een terroristisch oogmerk is gedaan is vervolgens aan de rechter.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:17

MarlindeRooz schreef:
Wat hebben zij dan gedaan dat valt onder “ernstige vrees en maatschappelijke ontwrichting”? :o

Ik keur het gedrag zeker af maar het terrorisme noemen is echt niet kloppend. Dan zijn de protesten van de boeren al helemaal terrorisme geweest namelijk. En dat was het ook niet.

Sommige van de boerenacties gingen toch ook veel en veel te ver. Er zijn echt dingen gebeurd bij de boerenprotesten die niets meer met demonstreren te maken hadden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:17

Loretta schreef:
MarlindeRooz schreef:

Sommige van de boerenacties gingen toch ook veel en veel te ver. Er zijn echt dingen gebeurd bij de boerenprotesten die niets meer met demonstreren te maken hadden.

Maar volgens de logica van de mensen die dit terrorisme vinden zijn de acties van de boeren ook terroristisch.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:20

MarlindeRooz schreef:

De boeren die bij van de Wal op de openbare weg stonden, dus niet in nachtelijke uren, erfvredebreuk hebben gepleegd hebben ook werkstraffen gekregen.

Dus straf hier lijkt me zeker ook heel normaal.
En dan verzwarend door het nachtelijke tijdstip en het zich aansluiten bij een links radicale organisatie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:27

Maar de boeren sloten zich ook aan bij een rechts radicale organisatie. Dus dat is vergelijkbaar. :)

Daarbij was het protest bij Van der Wal niet zomaar een protest op openbare weg. Ze vielen de politie aan, vernielden een politieauto en leegden ze een giertank dichtbij haar huis. Erg intimiderend dus.

En het vernielen van objecten en het stichten van brandjes op de bezette snelwegen was ook niet heel netjes demonstreren…

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:30

Loretta schreef:
Dat van die brandstichtingen gaat toch ook veel en veel te ver. Dat zijn gewoon strafbare feiten. Of het met een terroristisch oogmerk is gedaan is vervolgens aan de rechter.

Uiteraard :j Nagenoeg elk soort vandalisme en bedreiging en huisvredebreuk gaat te ver en hoort bestraft te worden, absoluut!
Maar terrorisme, ik denk niet dat je een rechter gaat vinden die daar in mee gaat. Zoals hierboven gezegd; dan zouden de boerenprotesten ook onder terrorisme vallen, en dat doet het ook niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:30

MarlindeRooz schreef:
Maar volgens de logica van de mensen die dit terrorisme vinden zijn de acties van de boeren ook terroristisch.

Dat kan toch.

Maar je ziet wel vaker dat iemand harder oordeelt wanneer een groep waar men het niet mee eens is over de schreef gaat dan een groep waar men achter staat.

Dat zie je ook bij Politici. BBB reageert zeer lauwtjes op extreme boerenacties. En de PVDD reageert weer lauwtjes op extreme acties van dierenrechtenactivisten.

Toen Marrianme Thieme nog partijleider was bij de PVDD heeft ze eens een keer dierenrechtenactivisten die misdrijven zoals inbraken pleegden op een bijeenkomst helden genoemd. Zo zou ze niet gereageerd hebben wanneer extreme boeren bij haar hadden ingebroken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:34

Loretta schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat kan toch.

Maar je ziet wel vaker dat iemand harder oordeelt wanneer een groep waar men het niet mee eens is over de schreef gaat dan een groep waar men achter staat.

Dat zie je ook bij Politici. BBB reageert zeer lauwtjes op extreme boerenacties. En de PVDD reageert weer lauwtjes op extreme acties van dierenrechtenactivisten.

Toen Marrianme Thieme nog partijleider was bij de PVDD heeft ze eens een keer dierenrechtenactivisten die misdrijven zoals inbraken pleegden op een bijeenkomst helden genoemd. Zo zou ze niet gereageerd hebben wanneer extreme boeren bij haar hadden ingebroken.

Ja en dat is dus ook wat ik indirect bedoel. De mensen die dit terrorisme vinden zijn vaak (extreem) rechtse BBB fans. Je kan deze acties namelijk ook afkeuren als je bijvoorbeeld wel voor het behoud van de wolf bent. Niet iedereen die niet per se alle wolven wil afschieten is extreem-links of gestoord.

Alle wolven moeten gisteren nog dood. Maakt niet uit hoe. Iedereen die het niet met ze eens is die is extreem links. Sektarisch, radicaal en een terrorist.

/even gechargeerd hè :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:35

MarlindeRooz
Maar ik vind het vernielen van dingen ook fout goed dat ze daarvoor zijn gepakt.
Zoals 99% van de mensen die wel achter de protesten stonden.

En niet alle boeren hoorden bij de farmers defence force.
Heel veel juist niet en stonden ook totaal niet achter wat die deden.

Hier is het wel duidelijk dat ze bij de Alf aangesloten zijn.

Daarnaast zijn er ook uit boeren zelf dingen direct vergoed. Zoals een kapot dranghek en gras.

In de nachtelijke uren op iemands erf sluipen is overigens wel een stuk radicaler dan overdag dingen doen waar de politie zelfs bij staat.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:35

MarlindeRooz schreef:
Maar de boeren sloten zich ook aan bij een rechts radicale organisatie. Dus dat is vergelijkbaar. :)

Daarbij was het protest bij Van der Wal niet zomaar een protest op openbare weg. Ze vielen de politie aan, vernielden een politieauto en leegden ze een giertank dichtbij haar huis. Erg intimiderend dus.

En het vernielen van objecten en het stichten van brandjes op de bezette snelwegen was ook niet heel netjes demonstreren…

Welke organisatie dan?

Boeren protesteerden voor hun eigen bestaansrecht, niet voor een verschil in mening/ zienswijze over een onderwerp buiten zichzelf. Vind ik ook best wel een verschil..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:40

Farmers Defence force staat niet voor een verschil in mening / zienswijze? Zij vinden dat zij mogen blijven bestaan. Dat is geloof ik ook best een zienswijze.

En dierenrechtenorganisaties komen niet op voor het bestaansrecht van dieren? Dieren kunnen zelf lastig gaan demonstreren. Hoewel een grote groep boze teckels in gele hesjes me wel hilarisch lijkt! :D

Ik vind de acties van ALF en de boeren beiden niet kunnen. Maar terrorisme wil ik het niet noemen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:50

Dat ALF logo inderdaad is wel heel bedreigend. En het is wel duidelijk dat het hier niet om baldadigheid gaat.
Maar terrorisme is wel een heel stevige uitspraak.