Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Is het ook niet zo dat bepaalde pagina,s (Dressage hub) steeds 'tegen' een bepaalde ruiter zijn en andere pagina,s dat dan gaan delen?
Want zo heb ik gezien dat Isabel ineens de rollkur queen werd genoemd, gebaseerd op een LDR filmpje uit de jaren 90. En sindsdien is er een hetze tegen Isabel.
En ja, dat soort pagina,s heb ik ook een broertje dood aan. Dat is ook wat anders dan gewoon normaal discussiëren over dressuur rijden.
Roodvos schreef:Als ik mij niet vergis heeft IW ook al eens gezegd dat ze een poosje de rollkur heeft gebruikt maar daar van terug is gekomen omdat het niet bij haar paarden/manier van trainen past?
Maar daar heb ik natuurlijk zo snel geen bron van.
Ik vind het wel altijd mooi om te zien hoe bij haar, als 1 van de weinigen, de paarden in de verruiming ook echt ruimte krijgen van voor en duidelijk verlengen in het frame.
Elisa2 schreef:Is het ook niet zo dat bepaalde pagina,s (Dressage hub) steeds 'tegen' een bepaalde ruiter zijn en andere pagina,s dat dan gaan delen?
Want zo heb ik gezien dat Isabel ineens de rollkur queen werd genoemd, gebaseerd op een LDR filmpje uit de jaren 90. En sindsdien is er een hetze tegen Isabel.
En ja, dat soort pagina,s heb ik ook een broertje dood aan. Dat is ook wat anders dan gewoon normaal discussiëren over dressuur rijden.
manubres schreef:Ik ben juist iemand die puur naar de feiten kijkt.
manubres schreef:Ik ben juist iemand die puur naar de feiten kijkt.
En ik probeer echt de positieve dingen te zien en me daar aan vast te klampen omdat ik ook graag van de sport wil genieten. Ik dacht dat ik een nieuwe fijne ruiter had gevonden: Maxima Bella en Sandra. Het paard heeft een holle rug en hoog kruis, maar dat hoeft niet rijtechnisch te zijn. Maar ik heb ook haar op een minder prettige manier zien losrijden en dan gaat mijn blijdschap al gelijk weer weg![]()
En natuuuuuuuuuuuuuuurlijk kan je zeggen dat is eenmalig en van Dujardin in drie jaar geleden en van Kruth was ook een foutje en Helgstrand was het zelf ook niet..En misschien overdrijf ik, maar je kop in het zand steken is natuurlijk ook een optie. Ik denk zelf dat het puur het topje van de ijsberg is en als die filmpjes niet maar buiten waren gekomen, dachten we allemaal nog dat iedereen het beste voor had met hun paarden...
En Isabell Werth rijdt nog steeds haar paarden in hyperflexie.
En nee, ik ben geen sensatiezoeker, ik heb gewoon mijn roze bril afgezet
En wat paardenwelzijn betreft heb ik al twee congressen bijgewoond met allerlei wetenschappelijke onderzoeken, jullie ook?
De hedendaagse paardensport bestaat vooral uit 'compression' (in elkaar getrokken paarden met valse oprichting) en geen paarden in 'collection' (paard op eigen benen, actief ondertredend achterbeen, geen spanning op de mond en hals en meer gewicht op het achterbeen, een dalende achterhand en bollende en verende rug). Dus geen holle rug, hoog kruis, strakke rug, strakke halsspier, ruiter in surfhouding in de teugels hangend, en niet meekomende achterbenen en te veel gewicht op de voorbenen
Suzanne F. schreef:Ik zie vooral veel ellende in de basissport. Daarom ben ik mede gestopt met jureren.
Op hoger niveau zie je ook leed, maar anders. Op laag niveau is het rijtechnisch leed, paarden die loei scheef zijn en helemaal vastzitten. Te zware ruiters die er op butsen. En die doen het allemaal zo goed dan? Want die slaan niet?
De post van Dorine vind ik heel goed. In een perfecte wereld hoef je geen verreden paarden te corrigeren, zijn er geen lastige paarden en werken ze allemaal mee op de lichtste hulpen.
Bellatrix schreef:Op JA 2025 werd ook de harmonie award uitgereikt. Patrik Kittel won deze prijs met Forever young.
Ik vond het terecht dat die prijs nar hem ging.
[ Afbeelding ]
(mijn foto)
Link naar grote versie: https://flic.kr/p/2qHhT2b
Suzanne F. schreef:Ik zie vooral veel ellende in de basissport. Daarom ben ik mede gestopt met jureren.
Op hoger niveau zie je ook leed, maar anders. Op laag niveau is het rijtechnisch leed, paarden die loei scheef zijn en helemaal vastzitten. Te zware ruiters die er op butsen. En die doen het allemaal zo goed dan? Want die slaan niet?
De post van Dorine vind ik heel goed. In een perfecte wereld hoef je geen verreden paarden te corrigeren, zijn er geen lastige paarden en werken ze allemaal mee op de lichtste hulpen.
lletam schreef:Het verbaast me wel enigszins dat er geen sponsor clubje op is gestaan om dat paard voor Minderhoud aan te kopen?
En weet iemand waar ze nu zitten, of die trouwe groom nog een baan heeft en of EG gestopt is met rijden?
lletam schreef:Het verbaast me wel enigszins dat er geen sponsor clubje op is gestaan om dat paard voor Minderhoud aan te kopen?
En weet iemand waar ze nu zitten, of die trouwe groom nog een baan heeft en of EG gestopt is met rijden?
Bellatrix schreef:Op JA 2025 werd ook de harmonie award uitgereikt. Patrik Kittel won deze prijs met Forever young.
Ik vond het terecht dat die prijs nar hem ging.
[ Afbeelding ]
(mijn foto)
Link naar grote versie: https://flic.kr/p/2qHhT2b
mce schreef:Als je over de begingfases van deze ruiters - o.a. Ingrid Klimke, William Fox Pit, , Carl Hester , Michael JUng - leest, het horsemanship is er al heel vroeg en op de juiste manier heeft kunnen ontwikkelen en dan komt het succes vanzelf ( nou ja makkelijker)
Zijn natuurlijk veelzijdig opgeleid maar staan ook op hoog niveau in de GP dr/spr
zijn nog steeds mooie/goede leermeesters, laten de sport zien hoe mooi het kan zijn met een happy atleet ,
een simpel dressuurzadel en zitten als een huis
https://www.youtube.com/watch?v=81tpZ0vZquk
Elisa2 schreef:mce schreef:Als je over de begingfases van deze ruiters - o.a. Ingrid Klimke, William Fox Pit, , Carl Hester , Michael JUng - leest, het horsemanship is er al heel vroeg en op de juiste manier heeft kunnen ontwikkelen en dan komt het succes vanzelf ( nou ja makkelijker)
Zijn natuurlijk veelzijdig opgeleid maar staan ook op hoog niveau in de GP dr/spr
zijn nog steeds mooie/goede leermeesters, laten de sport zien hoe mooi het kan zijn met een happy atleet ,
Ik vond het zo bijzonder dat zij met Franciscus zo geprezen werd en met Vayron totaal de grond in geboord werd.
Elisa2 schreef:mce schreef:Als je over de begingfases van deze ruiters - o.a. Ingrid Klimke, William Fox Pit, , Carl Hester , Michael JUng - leest, het horsemanship is er al heel vroeg en op de juiste manier heeft kunnen ontwikkelen en dan komt het succes vanzelf ( nou ja makkelijker)
Ik vond het zo bijzonder dat zij met Franciscus zo geprezen werd en met Vayron totaal de grond in geboord werd.