[DE] Peta Duitsland beschuldigt Cavalluna van dierenmishandeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 08:40

Het grote verschil is dat er in de paardensport geld mee gemoeid is. En vaak veel ook, zeker in de drafsport. Als je het dan over "zieltjes winnen" hebt, is het waarschijnlijker dat de lobby die geld verdient met bijv. drafsport, dier en recht in een negatief daglicht zet dan andersom. Dier en recht is een NON PROFIT organisatie die opkomen voor dieren. Zieltjes winnen slaat helemaal nergens op, niet in de zin om eraan te verdienen. WEL in de zin om mensen bewust te maken van dierenleed.

Veronica2

Re: [DE] Peta Duitsland beschuldigt Cavalluna van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 08:47

Het overgrote deel van de paardenhouders verdient er helemaal niks aan, maar kost het alleen maar geld. Daarom is het geldargument niet behulpzaam voor dit onderwerp.

Het houden van huisdieren is een verrijking in het leven van mensen in algemene zin en het is best heel bruut dat er organisaties zijn die dat willen afschaffen. Het is misschien handig om daar bewust van te zijn.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:07

@ veronica, je bent duidelijk niet goed geïnformeerd en wat je typt beschouw ik als opruiend. Niemand wil iets afschaffen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:38

dems75 schreef:
@ veronica, je bent duidelijk niet goed geïnformeerd en wat je typt beschouw ik als opruiend. Niemand wil iets afschaffen.

Oh nou, dan geven die dierenrechtactivistische organisaties wel telkens een beetje het verkeerde signaal af.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:39

dems75 schreef:

Dat roep je wel heel makkelijk, en heel veel mensen met jou, maar als je goed oplet of je erin verdiept zul je helaas tegenkomen wat Veronica schrijft.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:42

Het is ook zielig om je paard vast te zetten met poetsen want hij wil liever bij zijn vriendjes blijven anders hoefde je hem niet vast te zetten.Een singel is ook heel zielig want zo n strakke band om hun buik kan niet aangenaam zijn voor zo n gevoelig dier.En het is eigenlijk vernederend voor een paard om er op te gaan zitten .Een paard in de trailer vervoeren geeft aantoonbaar stress .
En zo kunnen we nog wel het een en ander bedenken .Misschien is het dan beter om helemaal te stoppen met paarden houden.Het wijzen naar een ander is altijd leuk.Tot dat diezelfde mensen jou aan gaan wijzen.
Een groot dier op een klein stukje houden is tenslotte ook zielig.Een kudde zou altijd uit zeker 10 paarden moeten bestaan bijvoorbeeld voor het gevoel van veiligheid.Een hond aan de riem om hun nekje is ook zielig.Zo ie zo om dieren in huis te houden want je beperkt hun altijd in hun natuurlijke gedrag.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:44

Wel jammer dat een op zich prima discussie meteen in het absurde moet worden getrokken.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:50

@San87 Inderdaad, op deze manier valt niet te discussiëren.
Kinderachtige manier van communiceren. Temeer omdat er inmiddels zoveel ten goede van dieren is veranderd. Vroeger vond men ook dat een paard best de hele dag in stands kon staan, dat rollkur ok was en wat al niet meer. Dat heet voortschrijdend inzicht.....alleen kiezen sommige mensen ervoor oogkleppen op te houden vanuit eigenbelang.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:23

Elisa2 schreef:
Anjali:
Nee hoor, wolfskiezen hoeven niet eens perse verwijderd te worden..alleen als ze last (kunnen) geven en het is slim om daar van te voren naar te kijken in het kader van welzijn. Ook een bitseat is niet om een bit te laten passen.

https://www.paardenarts.nl/kennisbank/w ... j-paarden/

Bedankt voor de link. maar het is dus wel degelijk zo dat die wolfskiezen verwijderd worden om problemen met het bit tegen te gaan! Ik heb dit nooit laten doen, wel alleen oudere ingereden paarden gekocht dus misschien zou een vorige eigenaar dat hebben laten doen. Maar, mocht ik ooit een paard hebben die problemen had met een bit wegens die kiezen, dan zou ik simpelweg een ander soort bit gebruiken waar hij geen last van heeft.En geen gezonde kiezen laten trekken. Bitloos bestaat ook nog maar daar heb ik geen ervaring mee- het moet wel veilig blijven zeker in het huidige drukke verkeer.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:29

@Elisa: Ik heb "bitseats " zelf opgezocht op Google en dat wordt wel degelijk gedaan vanwege het bit!!! En volgens dat artikel kan dat afronden van de kiezen heel schadelijk zijn voor het paard omdat het binnenste van de kies kan worden beschadigd.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:37

Dems75 Je mag het noemen wat je wilt, maar zolang allerlei dierenwelzijnsorganisaties de ogen blijven sluiten voor al het verschrikkelijke leed dat de paarden (en andere dieren) van de Oostvaardersplassen al jarenlang moeten ondergaan, omdat ze niet simpelweg van een boer zijn maar van Staatsbosbeheer zijn ze moeilijk serieus te nemen. Uitgemergelde dieren, hoogdrachtig geslacht, het mag allemaal en iedereen dan maar roepen hoe zielig de koeien bij de boer zijn of de goed verzorgde paarden van een show.
Natuurlijk kan er altijd wat beter, maar het is niet te vergelijken met het leed dat de dieren in de Oostvaardersplassen ondergaan. Laten ze daar eerst iets aan doen.
Laatst bijgewerkt door AppleSter op 02-06-25 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:40

Anjali
Maar mijn paarden hebben geen bitseats, sterker nog, de meeste paarden hebben dat helemaal niet.
Geen idee ook welke paardentandarts dat stadaard doet, niet die hier de afgelopen jaren zijn geweest.

En @Veronica2 heeft gewoon wel gelijk.
Deze groeperingen wil alle dieren die bij mensen wonen weg hebben.
Paarden, honden, katten, zelfs geleidehonden.
Uiteraard alle vee, maar inderdaad achter een draad van SBB dan mag het wel en hoeven ze niet eens verzorgt te worden :?

Deze podcast gaat over de wolf, maar een animal rights man aan het woord.
Dan zegt hij het gewoon eerlijk dat ze zo denken. (wat hem siert dat hij niet om de pot heen draait)
https://open.spotify.com/episode/25hJboP0KOIf2NDgaAbyRS

doet de link het zo?
Heel interessant om te luisteren waar deze mensen voor staan.
Dus geef ze 1 vinger....

Ondanks dat ik deze beelden echt niet prettig vind.
Een Peta is ook niet prettig.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:46

Hoewel ik niet hou van dit soort shows kan ik PETA echt niet serieus nemen. Altijd compleet doorgeslagen en slecht geïnformeerd.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:47

Het is van Peta ook helemaal niet de bedoeling om prettig te zijn of om prettig over te komen, want daar winnen ze niks mee.

DP, dank voor de link.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 12:44

Ik kan de beredenatie niet volgen waarin we de onjuistheden in deze shows, niet serieus nemen, want het is door PETA ingediend. Wat doet dat dan af aan de beelden die hier gedeeld zijn?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:06

Gnome schreef:
Ik kan de beredenatie niet volgen waarin we de onjuistheden in deze shows, niet serieus nemen, want het is door PETA ingediend. Wat doet dat dan af aan de beelden die hier gedeeld zijn?

Je zou kunnen zeggen dat iedereen voor zichzelf mag weten wat ze van Cavalluna en dergelijke shows vinden en dat we/men daar de peta niet voor nodig hebben.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:08

Veronica2 schreef:
Gnome schreef:

Je zou kunnen zeggen dat iedereen voor zichzelf mag weten wat ze van Cavalluna en dergelijke shows vinden en dat we/men daar de peta niet voor nodig hebben.

Nee dat zou je niet kunnen zeggen daar er dieren bij betrokken zijn die geen stem hebben. Vind het toch altijd wonderlijk dat mensen die zeggen van dieren te houden, dan zo denken....

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:13

Gnome schreef:
quote="dems75"]
Veronica2 schreef:
[

Nee dat zou je niet kunnen zeggen daar er dieren bij betrokken zijn die geen stem hebben. Vind het toch altijd wonderlijk dat mensen die zeggen van dieren te houden, dan zo denken....[/quote]
Je kan je ook afvragen wat een dierenrechtenactivist op een paardenmeisjes forum komt doen?

Verder denk ik dat het vingerwijzen vrij nutteloos is in het algemeen. Je kan beter opkomen voor de dieren om je heen, het zelf beter doen en kritischer zijn op zaken die vanuit de overheid verkeerd worden gedaan. Zoals het debacle op de OVP zoals al eerder aangegeven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:21

Maar het een sluit het ander toch niet uit? Je kunt én tegen de OVP zijn én het niet eens zijn met de behandeling van de dieren zoals Cavalluna laat zien?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:22

Bij de Friese hengstenshow in Leeuwarden zijn er ook 2 showacts die van mij nooit terug hoeven te komen. Helaas zijn ze er bijna elk jaar. De Fransman die ‘vrijheidsdressuur’ doet met een hele groep schimmels. En dan ook op de rug staat en over hindernissen springt. Alle paarden zijn zuur en hij mept ze ook gewoon in de ring als ze niet luisteren. Weinig met vrijheid te maken. Die er dit jaar was was veel plezieriger om naar te kijken

En dat dansduo met een oude Fries een Spaans paard. Zweet staat er wit schuimend op en ze dansen er bijna erotisch mee. Terwijl ze de paarden aan hun mond vastknopen aan hun middel met zo’n dun draadje/touwtje dat het voor het publiek bijna niet zichtbaar is. Tenenkrommend

Ik geloof dus best dat peta dit keer gelijk heeft. Als ik ook de verhalen zo lees..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:23

dems75 schreef:
Nee dat zou je niet kunnen zeggen daar er dieren bij betrokken zijn die geen stem hebben. Vind het toch altijd wonderlijk dat mensen die zeggen van dieren te houden, dan zo denken....

Ik hou wel van dieren.
Ik hou niet van enge clubjes die het niet schuwen de waarheid te verdraaien.

Ik kan het zeker met ze eens zijn op sommige vlakken.
Maar omdat hun agenda veel verder gaat zal ik ze niet steunen.

Daarnaast kan ik inderdaad partijen niet serieus nemen die zeggen dat ze tegen tegen dierenmishandeling zijn als ze enkel schoppen tegen boer en burger, inclusief hun leugens.
Maar de hand boven SBB, Free nature en dat soort clubs zijn. En dan de waarheid ook weer verdraaien maar dan de andere kant op.

Nee.
Ze kijken eerst maar eens naar hun eigen aandeel waarin ze dierenleed juist vergroten.
Voordat ze andere op de vingers mogen tikken dat ze niet van dieren zouden houden

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:30

Het mooie is dat het andersom juist gebeurt....de "enge clubjes" verdienen er helemaal niets aan. In de paardensector, de agrolobby etc is dat wel even anders. De pot verwijt de ketel....???

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:42

Denk dat de directeur van animal rights met 3000 bruto per maand voor 40 uur meer overhoud dan menig boer met 70 uur...

Zo vrijwillig doet die zijn werk niet.

Voor mij wel een reden niet met de postcodeloterij mee te doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:45

Nee, de meeste stichtingen en goede doelen moeten nog wel steeds correct bestuurd worden. En mensen die dat kunnen, kosten geld.

Nu is 3000 bruto wel erg laag, als dat is wat de directeur van Animal Rights verdient, dan zit die persoon daar haast vrijwillig, want in het bedrijfsleven verdient zo iemand het driedubbele.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:48

Denk dat ze in het bedrijfsleven mensen zoeken die met 2 voetjes op de grond staan en niet alles met leugens aan elkaar knopen...

Maar het is toch vrijwillig lees ik hier?
Dan is 5 euro nog teveel...