Drama op snelweg: paard overleden na ongeluk op A7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:24

Gombal schreef:
Wat afschuwelijk.
Vraag me alleen af , als hij uit de klep gekomen is, hoe kan hij er dan voor de auto met trailer liggen ? Want op t filmpje lijkt t dat het dier voor de auto met trailer ligt.

Kan ook een andere trailer zijn. Paard hoeft niet perse uit die trailer gesprongen te zijn

Wat een naar ongeluk zeg… bah
Veel sterkte aan de eigenaren

germie

Re: Drama op snelweg: paard overleden na ongeluk op A7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 13:11

Toen ik mijn paard als jaarling kocht werden we op de snelweg gesignaleerd door andere auto's. Bleek dat m'n paard haar nieuwe halster al gesloopt had en achterste voren in de trailer stond. Gewoon in alle rust het verkeer te bekijken. Gelukkig heeft ze niet besloten er uit te springen. Met een stuk pakjetouw een halster gemaakt en dan maar een niet zo fijn zittend halster om en haar weer omgedraaid en vastgezet.

Je merkt het niet altijd dus als een paard zich omdraait in de trailer. De mijne bleef rustig staan en vond het allemaal interessant. Maar als een paard springt, dan weet ik niet of je het merkt als automobilist. Een open gevallen trailerklep merk je overigens ook niet. Heb dat ook al gehad met een leentrailer met mijn paard (zaten geen haakjes voor beveiliging meer op). Ook daar was mijn paard braaf blijven staan, en geen trailerangst opgelopen gelukkig.