[BLOG] Deel 1; Op naar Oostenrijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: [BLOG] Deel 1; Op naar Oostenrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:37

Oh heel leuk om zo een inkijkje te krijgen in het leven in Oostenrijk.

Goede herinneringen aan al die zomer vakanties in de bergen.
En de ritjes met de halflingers over de meest onmogelijke paadjes en door rivierbeddingen met keien. Niet te geloven wat voor absolute watjes wij zijn met de beentjes en coördinatie van onze paarden (en dan rij ik nog eventing) tov wat een paard echt kan.

Ik heb op mijn werk ook een tijd vele gewerkt met Duitsland en Oostenrijk. Maar dat gedoe over die titels inderdaad :+ Gebruik het setje wat ik heb nooit. Maar daar......
En het hiërarchische. Dat kennen wij ook echt amper. Maar daar heb je als zelfstandige gelukkig geen last van.

Ik wil nog steeds heel graag een keer in de herfst en in de winter naar oostenrijk (niet om te skien). Ik ken de bergen alleen van de zomer maanden.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:47

Wat leuk Nancy! Wist natuurlijk wel dat je in Oostenrijk woont, leuk om over je leven daar te lezen. En die Venz, wat was die braaf op de trailer <3 Ik weet nog die keer dat mijn Bon besloot je trailer af te breken dat hij er gewoon braaf naast stond te staan en alleen keek van tja ik weet ook niet wat die merrie doet :+

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 01:07

Haha, echt hè? Ik heb één keer een buitenrit gemaakt in Oostenrijk, met een Haflinger door de bergen. Maar daar waren echt een paar dingen bij waarvan ik dacht dat gaat niet goedkomen, en de Haflinger deed het zomaar _O-

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 08:47

Texas02 schreef:
Haha, echt hè? Ik heb één keer een buitenrit gemaakt in Oostenrijk, met een Haflinger door de bergen. Maar daar waren echt een paar dingen bij waarvan ik dacht dat gaat niet goedkomen, en de Haflinger deed het zomaar _O-

Heel herkenbaar. Gelukkig zei de begeleider dan: laat het paard gewoon zijn ding doen. Niet mee bemoeien.
En hop daar gingen ze :wow: :wow: :wow:

Blij dat ik dat (een paar keer) meegemaakt heb. Het verandert je kijk op de vaardigheden van een paard wel. Al vergeet je dat eenmaal in Nederland ook wel weer. En wil je ze dan bijna weer gaan helpen over een balkje of stoeprandje....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 09:20

Toch is het wel paard afhankelijk. Mijn oom had 2 Norikers Rappe en Frieda ( hij heeft ze destijds als eerste naar Nederland gehaald) beiden opgegroeid op de alm. De een was heel tredzeker. De andere struikelde over de meest suffe dingen. Terwijl je zou denken, gefokt in de Alpen, opgegroeid in de bergen. Ras is erop gefokt. Maar Frieda was gewoon echt onhandig. Was trouwens in het begin echt grappig ze kenden alleen het dialect wat ze daar spraken. Mijn oom kon er in het begin niks mee. Ze stonden bij mijn oom naast het spoor ( boemeltreintje) de eerste keren dat die trein langs kwam dachten ze dat ze dood zouden gaan. Rappe is altijd bang gebleven voor groot verkeer. Die moest je echt de dam opsturen als er een trekker of vrachtwagen langs kwam. Anders nam zij het over.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 01:22

Bij een stoeprandje of balkje ga ik mijn paard niet helpen hoor, daar redt hij zich zelf maar. En als hij zijn benen niet hoog genoeg optilt, weet hij het direct weer voor de volgende keer :+ Maar daar lag me toen toch een boom op het pad, eentje waar ik nooit op af gereden was en als ik dat al wel gedaan had, dan uit galop en springen. Maar die Haflinger deed dat gewoon in stap, stapte er zo overheen. Maar dat is het wel inderdaad, gewoon niet mee bemoeien, dan gaat het allemaal goed daar door de bergen.

Maar ik geloof inderdaad ook wel dat het paard afhankelijk is. Sommigen zijn gewoon minder handig _O- Wel gaaf hoor, Norikers. Vind ik echt mooie paarden! Op de Katschberg kun je buitenritten maken met Norikers. Lijkt me ook wel een keer leuk om te doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 07:38

Rappe en Frieda waren heel lief :j . Rappe was heel mooi om te zien. Frieda had een veel groter hoofd en een ramsneus. Die vond ik zelf wat minder knap. Maar ook een fijn karakter.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-25 09:58

bonnielau schreef:
Wat leuk Nancy! Wist natuurlijk wel dat je in Oostenrijk woont, leuk om over je leven daar te lezen. En die Venz, wat was die braaf op de trailer <3 Ik weet nog die keer dat mijn Bon besloot je trailer af te breken dat hij er gewoon braaf naast stond te staan en alleen keek van tja ik weet ook niet wat die merrie doet :+

Hee Lau, leuk je hier te zien! Tja, Venz was een speciaal paard <3 Op veel vlakken. Ik heb m echt wel gemist vanaf dat ik hem met pensioen gestuurd heb naar Nederland, maar het was voor hem de betere oplossing. Maar de paarden die ik nu heb zouden echt niet zo rustig in de kar blijven staan :o Ian zou zeker weten dat de wereld vergaat geloof ik :j

Maar van het buitenrijden hier worden paarden wel wat handiger. Maar op mijn oude paard zat ik relaxter naast 'afgronden' :D Ik ben er bij Harley en Ian niet altijd overtuigd van dat ze braaf op het pad blijven :') Het blijven KWPN'ers aka vlaklanders he? :')

@Polo13 De herfst is mooi, echt goud, met vaak prachtig weer. De maanden voor november dan :D Soms valt de sneeuw pas na oud en nieuw, de afgelopen 2 jaar was het vroeg. Ieder jaar weer een verrassing. De winter kan echt magisch zijn. Qua paardrijden niet altijd hanig als je alleen een buitenbak hebt, maar goed.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 16:29

Ik ben met mijn moeder een aantal jaren geleden met een bus mee naar Nassereith geweest en daar uitstapjes in de omgeving gedaan in januari. Het is inderdaad wel echt magisch hoor, om alles in de sneeuw te zien! <3