Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cioccolato schreef:Ik denk juist dat artsen moeten helpen om een grens te trekken. Ik hou niet zo van artsen die 'verder' denken dan.
Maar dat is ieders eigen mening inderdaad, zal altijd zo blijven. Maar dat is wel een argument voor mij om niet zo positief te zijn over zo'n fonds
Citaat:zoals dit twijfelachtige geval van een prothese
Lukasje schreef:Oke …. Maar in dit geval wil hij dit fonds toch spijzen met giften/geld van derden, van anderen? Althans, zo stond het in Belgische kranten. Dat geeft toch ook wel een wrang gevoel waardoor ik niet 100% kan zeggen dat ik dit nu een zó nobel initiatief vind.
Lukasje schreef:Oke …. Maar in dit geval wil hij dit fonds toch spijzen met giften/geld van derden, van anderen? Althans, zo stond het in Belgische kranten. Dat geeft toch ook wel een wrang gevoel waardoor ik niet 100% kan zeggen dat ik dit nu een zó nobel initiatief vind.
BRINTEMEID schreef:Jeetje, ik verschiet ervan dat hier paard-minded mensen zijn die vinden dat een prothese niet kan en neen, die artsen zullen niet verder gaan dan wat de eigenaars voor hun paard wensen. Maar de artsen willen wel onnodige euthanasieën voorkomen. Het zijn ook die artsen die anders voor de opdracht staan om deze overige gezonde paarden te moeten laten inslapen. Als je menselijk bent doet dit wat met je.
Als jullie zelf om één of andere reden een prothese nodig hebben, zullen jullie toch ook geen neen zeggen.
Honden met verlammingen in de achterpoten krijgen een soort van rolstoeltje waarmee ze handig kunnen rennen. Die diertjes zien er ook niet ongelukkig uit.
De artsen van Equiton zullen alle voor- en nadelen met betrekking van een prothese voor een pony goed bestudeerd hebben alvorens dit toe te passen. Ik meende in het filmpje ook vernomen te hebben dat er op gelet wordt dat het paardje niet te zwaar wordt, betreffende het gewicht op de prothese. Alles is perfect bestudeerd en het is aangenaam van zo’n innovatieve artsen te hebben die verder kijken dan de louter klassieke geneeskunde die iedere arts al toepast.
Ik teken onmiddellijk om voor een dergelijk paardje te zorgen en hem of haar nog jarenlang een mooi leven te gunnen.
BRINTEMEID schreef:Jeetje, ik verschiet ervan dat hier paard-minded mensen zijn die vinden dat een prothese niet kan
pol013 schreef:Wat een heerlijk initiatief.
En ik zou er zo een kleine bijdrage aan willen leveren eerlijk gezegd.
Want wat een luxe was het toen ik 'gewoon' kon besluiten mijn paard te opereren toen dat in september nodig bleek. ja ik heb ook echt scheel gekeken toen ik de rekeningen binnen zag komen. Maar heb me ook gerealiseerd hoe heerlijk het was dat het kon.
En zo'n fonds hoeft van mij niet alles voor iedereen uit te keren. Maar ik heb hier op bokt toch ook al vaker gevallen voorbij zien komen van zulke pech dat ik klein meegedaan heb aan een crowdfunding omdat je het mensen gewoon gunt om het te laten lukken.
En dan lijkt mij zo'n fonds bij een dierenkliniek wel aardig op zijn plek.
DuoPenotti schreef:pol013 schreef:Wat een heerlijk initiatief.
En ik zou er zo een kleine bijdrage aan willen leveren eerlijk gezegd.
Want wat een luxe was het toen ik 'gewoon' kon besluiten mijn paard te opereren toen dat in september nodig bleek. ja ik heb ook echt scheel gekeken toen ik de rekeningen binnen zag komen. Maar heb me ook gerealiseerd hoe heerlijk het was dat het kon.
En zo'n fonds hoeft van mij niet alles voor iedereen uit te keren. Maar ik heb hier op bokt toch ook al vaker gevallen voorbij zien komen van zulke pech dat ik klein meegedaan heb aan een crowdfunding omdat je het mensen gewoon gunt om het te laten lukken.
En dan lijkt mij zo'n fonds bij een dierenkliniek wel aardig op zijn plek.
Precies dit.
Echt mensen die het wel voor elkaar hadden. Maar als pech na pech volgt en dat met de prijzen van nu, dan kan het heel snel gaan met je spaarpot.
pol013 schreef:Jasmijn159 schreef:Als je aan een stichting doneert, en je schrijft vervolgens een factuur aan diezelfde stichting.. Heb je dan echt gedoneerd?
Eh 100% ja.....
je hebt dan dus je tijd en middelen gedoneerd. En dat kost gewoon geld.