Citaat:Ik weet ook niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij zijn wens om fotos van de crematie te krijgen. Is dat gebruikelijk? War fotograferen ze dan precies??
Mijn paard is in 2019 gecremeerd bij de Breborgh. Ik werd idd gevraagd of ik foto's wilde ontvangen. Dat wilde ik en die heb ik ook gekregen. Die staan in de cloud in een aparte fotomap en tot de dag van vandaag heb ik daar nog niet naar kunnen kijken.
Maar ze maken foto's van de voorbereiding en het moment dat het paard de crematie-oven in gaat.
En, even speculeren, aangezien de Breborgh in Twente zit en volgens mij Soerjadi ook woonachtig is in Twente, ga ik er even vanuit dat zijn paard ook naar de Breborgh is gegaan.
En nog wat speculatie. Hij heeft het paard gekocht in 2009, waarschijnlijk al een wat meer ervaren en doorgereden dier. We zijn nu 16 jaar verder, het paard zal waarschijnlijk in de 20 zijn geweest. Ook bij paarden neemt bij het stijgen van de leeftijd de botdichtheid af waardoor ze eerder een been kunnen breken. Van mijn op 31-jarige leeftijd overleden, flink uit de kluiten gewassen KWPN-er, kreeg ik "maar" 18 kg as terug, waar bij zijn postuur er 22-25 kg verwacht zou worden.