Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oskarrino schreef:Mijn dierenartsenpraktijk hier om de hoek is ook overgenomen door dat zooitje ellende. Ik kan erheen lopen, maar ben opzoek naar een praktijk die niet Evidensia valt. Ik wist ook niet dat ze overgenomen waren, stond opeens op de factuur. Vaccinatie van 2 kittens en mocht mooi €150 aftikken. Castratie staat daar wel nog gepland, mag wel weer diep in de buidel tasten.
Hoe kan ik gemakkelijk een kliniek vinden in de omgeving die niet van Evidensia is?
Froukje schreef:janderegelaa schreef:Evidensia Winsum is gesloten.
Maar de dierenarts die daar weg komt is een rijdende praktijk begonnen, waardoor nu zo goed als alle dierenartsen en assistentes die in Winsum zaten met haar mee zijn gegaan. Dat bedoelde Germie te zeggen vermoed ik.
Daardoor moest winsum dicht, want geen dierenartsen meer die daar in de praktijk wilden staan.
Cemlys schreef:En ergens moest er ook wat gebeuren, want veel praktijken waren niet meer rendabel of draaiden zelfs verlies. En veel praktijken houden er dubbele boekhouding op na, met bedrijven als anicura en evidensia kan dat niet meer, die moeten alles wel volgens de regeltjes doen. In de basis moeteen eigenaren toch veel beter gaan nadenken of ze een dier kunnen onderhouden of niet. Beter vooronderzoek doen qua kosten en bij aankoop. Iedereen kan wel willen dat de prijzen van 20 jaar terug terug komen maar dat gaat niet gebeuren en uiteindelijk zullen onafhankelijke praktijken ook moeten volgen want voor hun haan de kosten net zo hard omhoog en dan snij je toch jezelf in de vinger uiteindelijk.
Praktijken die geen pand af te betalen hebben of hun personeel minimaal onderhouden kunnen dat natuurlijk makkelijker compenseren
Oskarrino schreef:Mijn dierenartsenpraktijk hier om de hoek is ook overgenomen door dat zooitje ellende. Ik kan erheen lopen, maar ben opzoek naar een praktijk die niet Evidensia valt. Ik wist ook niet dat ze overgenomen waren, stond opeens op de factuur. Vaccinatie van 2 kittens en mocht mooi €150 aftikken. Castratie staat daar wel nog gepland, mag wel weer diep in de buidel tasten.
Hoe kan ik gemakkelijk een kliniek vinden in de omgeving die niet van Evidensia is?
Oskarrino schreef:De locaties waarvan ik weet dat van hun zijn, staan hier niet eens tussen…. Of is het heel brutaal als je een kliniek opbelt en vraagt of ze onder hun vallen?
Oskarrino schreef:Martina67 schreef:
De locaties waarvan ik weet dat van hun zijn, staan hier niet eens tussen…. Of is het heel brutaal als je een kliniek opbelt en vraagt of ze onder hun vallen?
fohadie schreef:Net gegoogelt en gezien dat mijn dierenarts ook onder Evidensia valt. Nooit geweten. Ik kom er al 25 jaar naar tevredenheid en heb eerlijk gezegd geen idee wat je "normaal" betaald voor bijvoorbeeld consult. Ik weet niet beter of een dierenarts is gewoon duur. Nu heeft mijn kat sinds vorige zomer een schildklier probleem en moet daarvoor medicatie en twee keer per jaar bloedonderzoek. Ook geen idee hoe duur dat bij andere dierenartsen is. Misschien betaal ik ook wel veel meer bij deze dierenarts dan bij een ander en heb ik dat nooit geweten.