DuoPenotti schreef:Huur wei of niet, het paard heeft daar geen boodschap aan.
Die moet het doen met waar hij staat.
En als er geen droge plek meer te vinden is, alleen maar de stal, dan is er ook geen fatsoenlijke bewegingsruimte meer.
En dat zien we echt niet alleen maar in de hele natte jaren, maar hoor mensen al klagen in oktober bij een droog jaar.
En ja hoe duur dat is ligt zeker aan welk deel van Nederland dat je woont.
En zelfs hoe hoog je perceel ligt.
Hier is ene kant van de straat een dikke halve meter lager dan onze kant van de straat. En dan hebben we het niet over een snelweg ertussen maar een landweggetje.
En dan is het ook nog het verschil hoeveel paarden erop staan. 10 lopen het toch sneller kapot dan 2.
En ja dan zijn er ook nog plekken waar niets mag van de gemeente.
En dan gaan mensen los op die gemeente....nee, je had zelf moeten informeren voordat je er paarden op knalde, niet daarna.
dat is ook wel een beetje kort door de bocht. Ik ken iemand die had een prima plek met 2 paardjes. Maar degene waar ze huurde ; daar moest ze onverwachts snel weg. Gelukkig vond ze snel een andere plek. halve hectare grond met een schuilstal erop. Was in september vorig jaar en plek zag er prima uit... De paarden liepen er 2 maanden en het was ineens een super modder boel (klei grond en ze stond ervoor altijd op zand grond dus had dit niet verwacht) , zand gehaald (2 aanhangers vol) maar dat hielp ook maar een goede week want daarna was t weer blub. Gelukkig kon ze snel een pension stal terecht (maar daar moet ze wel 40 min per dag heen en 40 min terug rijden met de auto ) en is ze nu al sindsdien op zoek naar een andere plek dichterbij. Het is niet altijd onwil maar soms worden mensen ook verrast door omstandigheden. Ik ben zelf blij dat ik de luxe heb dat we veel grond hebben kunnen pachten en dat we naast loopstal ook een droge bak hebben en vaste stallen waar ze iedere nacht op stal kunnen en heb er een stal container bij gehuurd voor deze winter. Maar ik snap wel dat dit niet overal kan. Ik vind wel als de paarden echt in de blub staan dat je stappen moet ondernemen maar dit gaat niet altijd even snel. een droge stal zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn tot er een betere is gevonden