Charlotte Fry wint kür tijdens London International Horse Show

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:23

ik heb ook eens zitten kijken. Heb zelf geen verstand van Dressuur maar kan wel zien of een paard er relaxed onder is en vind het eigenlijk wel een fijn harmonieus beeld om naar te kijken. Hij doet het makkelijk. Wil ook echt zn best doen.

Hij rommelt veel met het bit. Dat doet hij ook in dat ontspan momentje als ze de teugels wat laat fieren. Niks mis mee.

Madiba

Re: Charlotte Fry wint kür tijdens London International Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:41

Het is zo gemakkelijk om alles af te kraken en ik verdenk sommigen ervan om dingen te zien die er niet zijn. Ik zie een fijn ontspannen combinatie, een geweldig getalenteerd paard èn ruiter. Haar handen zijn meestal heel stil net zoals haar zit en haar hulpen klein. Zie maar eens zo stil te zitten op zo'n groot bewegend paard. Ik heb ook een groot bewegend paard, ik wou dat zo er op kon zitten als Charlotte Fry. De galopverruimingen vind ik fenomenaal.

Er zijn zeker excessen, die moeten zo snel mogelijk de wereld uit geholpen worden, maar we moeten wel eerlijk blijven. Voor al degene die kritiek hadden op deze kür ben ik heel benieuwd om ze zelf te zien rijden.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:51

Ik vind de huidige bewegingen van de dressuurpaarden van tegenwoordig niet mooi meer, maar mishandeling in dit filmpje, ik ziet het echt niet. Ja er is spanning zo hier en daar, maar dat lijkt me wel logisch wanneer er echt iets op het spel staat, mijn dravers gingen ook niet allemaal fluitend de koers in. Er is adrenaline.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 13:04

misschien soms iets teveel adrealine, het verschil tussen Jagerbomb en b.v. Toto Jr, de een kan het NUTTIG gebruiken en de ander niet,

verschil tussem "sluiten" en "inelkaar" getrokken zijn maakt het voor de een makkelijker om souplesse te behouden, waardoor de hulpen ook lichter kunnen zijn terwijl de ander vaak impulsverlies moet goed maken door fors te zijn, die verschillen zie je imo te vaak

en ja niet iedereen is zo gezegend met een ruitergevoel als een Carl Hester die het vermogen van een paard kan controleren zonder afbreuk te doen aan het karater/kwaliteiten van het paard

ga deze persoonlijkheid missen,
Laatst bijgewerkt door mce op 25-12-24 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 13:14

prompter schreef:
Ik vind de huidige bewegingen van de dressuurpaarden van tegenwoordig niet mooi meer, maar mishandeling in dit filmpje, ik ziet het echt niet. Ja er is spanning zo hier en daar, maar dat lijkt me wel logisch wanneer er echt iets op het spel staat, mijn dravers gingen ook niet allemaal fluitend de koers in. Er is adrenaline.

Precies.
Met een buitenrit heeft die van mij ook wel eens stukjes spanning.
Maar hij vind het wel super leuk.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 16:06

prompter schreef:

Ik heb van de zomer echt genoten van de eventing proeven. Is natuurlijk een wereld van verschil, zowel wat er gevraagd wordt als het type paard. Maar ik vond het wel fijn om eens niet hele extreme bewegingen te zien, dus kijktip!