Ministerie wil inzicht antibioticagebruik bij paarden, schapen, eenden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:20

Kinke schreef:
het is juist goed als het voor andere diersoorten ook bijgehouden wordt. Mijn inmiddels overleden paard kreeg buut. Is dat ooit genoteerd? Nee

Als je paard niet is uitgesloten voor consumptie moet dat idd genoteerd worden.

juval

Re: Ministerie wil inzicht antibioticagebruik bij paarden, schapen, eenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 16:03

mijn pony is ingeslapen, dus sowieso niet voor consumptie, maar ik heb niet het idee dat er ooit is bijgehouden hoeveel buut die in haar leven heeft gehad. Zouden ze bij de slager via de chip kunnen zien welke medicijnen er zijn gebruikt? In het paspoort is behalve inentingen verder nooit wat genoteerd wat medicatie betreft.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 16:13

juval schreef:
mijn pony is ingeslapen, dus sowieso niet voor consumptie, maar ik heb niet het idee dat er ooit is bijgehouden hoeveel buut die in haar leven heeft gehad. Zouden ze bij de slager via de chip kunnen zien welke medicijnen er zijn gebruikt? In het paspoort is behalve inentingen verder nooit wat genoteerd wat medicatie betreft.

Nee precies. Zelfde als toendertijd de wormenkuren. Is ook geen registratie van.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:16

Medicatie wordt niet op chipnummer geregistreerd, maar bijgehouden in het paspoort (tenzij paard al uitgesloten is van consumptie). Bij mij is in de kliniek weleens medicatie geregistreerd inclusief de wachttijd voor slacht t.b.v. consumptie, maar het wordt ook nog heel vaak overgeslagen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 21:00

Ik heb een oude merrie die sinds vorig jaar af en toe bute krijgt.
Dus ik braaf met het paspoort naar de praktijk. Wat ik kwam doen vroegen ze :+ ..
Volgens mij zijn er steeds meer regels, maar is er steeds minder naleving, ook en zeker door dierenartsen.