7 - December, puzzel van ??????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 00:36

Kookaburra landt op het dak van een paardenstal zo hoog, en kijkt naar een kerkuil welke zojuist voorbij vloog. Vliegend langs de maan ziet ze het silhouet, zo vol kracht. Ze roept nog naar de uil, maar die is inmiddels verdwenen in de nacht. De vraag was: 'hoeveel paarden stonder hier gister ook al weer?' Want ziet Kookaburra ze nou vliegen, of zijn het er vandaag echt meer? Het is lastig ontdekken in de duisternis... Maar Kookaburra is zich er inmiddels van gewis. Want rekenen heeft deze vogel zeker onder de knie vleugels vol veren, en vandaag zijn er drie meer begint ze zich te realiseren. Bij de stallen is ook een bult gemaakt van hooi zo fijn. En dat zal Kookaburra's slaapplek voor de nacht zijn. Met op de achtergrond het geluid van paarden zo zacht, vallen haar ogen sneller toe dan ze had verwacht. Dromend over de puzzel van morgen slaapt ze diep, en het duurt nog een hele tijd voordat ze de opkomende zon weer ziet.

fenja

Re: 7 - December, puzzel van ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 03:21

ik kom er echt niet uit en ga nu slapen. Als dat gaat lukken want loop er veel te veel over na te denken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 09:59

Ik heb 3 paarden gevonden. Maar wat hebben ze gemeen dan? Kan iemand een tip geven?
Edit: Oh mijn laatste paard was niet goed. Ah ja nu wordt het duidelijker. Maar hoe weet ik nou welke teamie dit op stal heeft?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:08

Ik heb het ook nog steeds niet. Ik denk dat ik de gemene deler heb gevonden maar ben zelfs daar niet helemaal zeker van

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:11

Op de vorige pagina staan een paar hints onder spoilers. Hier kan je een aantal teammies vinden, een profiel maakt het misschien duidelijker :)
memberlist.php?mode=group&g=2218

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:41

Nah ik denk dat ik het heb hoor maarrrrr ik dacht eerst ook nog dat het aantal vraagtekens hetzelfde aantal was als de tekens van de boktnaam maar dat klopt dus niet (mits ik de juiste heb gevonden dan hè)

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:55

Ik kom er helaas niet uit heb een vermoeden maar ook weer niet omdat er 1 is die afwijkt van de anderen tenzij ik er 1 verkeerd heb ???

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:58

fenja schreef:
Ik kom er helaas niet uit heb een vermoeden maar ook weer niet omdat er 1 is die afwijkt van de anderen tenzij ik er 1 verkeerd heb ???

Ik had de eerste eerst verkeerd. Hertog was daarin doorslaggevend om toch een ander paard te zoeken.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 12:36

Ik heb de paarden, maar hoe weet ik n welke stal ze moeten staan? Bij welk teamlid? Kan iemand me dit vertellen? Pbtje mag ook.

Edit: ik denk dat ik het weet maar ben alsnog niet zeker.. iemand die me kan vertellen of ik goed zit?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 17:52

Oke, drie paarden gevonden. En nu? :')

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 18:57

Ik geloof dat ik er wel uit ben. De paarden hebben, als ik het goed heb, een overeenkomst.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 19:16

ElfBeau_067 schreef:
Ik heb de paarden, maar hoe weet ik n welke stal ze moeten staan? Bij welk teamlid? Kan iemand me dit vertellen? Pbtje mag ook.

Edit: ik denk dat ik het weet maar ben alsnog niet zeker.. iemand die me kan vertellen of ik goed zit?

Ik heb hem nu, dankjewel voor de hulp!

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 11:46

Deze is pittig, ik heb met wat googelen de 3 paarden wel gevonden, maar ook met de lijst kom ik er niet uit naar welke stal deze paarden moeten... 8)7. Iemand die mij nog wil helpen :=

Bedankt voor de hulp, ik ben eruit! *\o/*

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:20

ievie schreef:
Ik geloof dat ik er wel uit ben. De paarden hebben, als ik het goed heb, een overeenkomst.

Juist en deze overeenkomst is vrij helder, je hoeft niet heel ver te zoeken om deze te zien.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 10:00

Mariett schreef:
Op de vorige pagina staan een paar hints onder spoilers. Hier kan je een aantal teammies vinden, een profiel maakt het misschien duidelijker :)
memberlist.php?mode=group&g=2218

Er staan op de vorige pagina voor de goede lezer ook hints zonder spoilers...

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 03:57

Na lang zoeken en denken er uiteindelijk uitgekomen.
toen bleek mijn 3e paard fout en snapte ik de overeenkomst alsnog niet al had ik een vermoeden.
nog iets dieper graven en toen vond ik een passende 3e en heb ik de stal gevonden denk ik.

Als je hem eenmaal ziet is het beetje ohh.
Al snap ik bij 1 paard 1 hint niet helemaal. Maar met de rest kwam ik er gelukkig ook.
Wel super leuk gedaan!