Glock stopt met Nederlandse vestiging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:32

_San87_ schreef:
nikkel schreef:
Voor Glock is het gewoon een zakelijke investering geweest. Waarschijnlijk is het nu allemaal wat minder interessant. (winstgevendheid)

Ik had altijd het idee dat het vooral meneer Glock zijn 'hobby' was, tbh.

Kan niet zeggen heel verbaasd te zijn. Zo in de picture stonden ze niet meer. En je hebt toch die schijnwerpers nodig om geld te verdienen. Helemaal met zo'n enorme locatie.

Het was vooral mevrouw Glock haar hobby.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:33

janderegelaa schreef:
_San87_ schreef:

Ik had altijd het idee dat het vooral meneer Glock zijn 'hobby' was, tbh.

Kan niet zeggen heel verbaasd te zijn. Zo in de picture stonden ze niet meer. En je hebt toch die schijnwerpers nodig om geld te verdienen. Helemaal met zo'n enorme locatie.

Het was vooral mevrouw Glock haar hobby.

Dan is het wel raar er nu opeens de stekker uit te trekken? Zij is erfgenaam en heeft geld zat.

Of het moet haar hobby zijn een weide vol gepensioeneerde ex-dekhengsten en sportpaarden te hebben, dat kan ook.

Phonix

Re: Glock stopt met Nederlandse vestiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:39

Nou de heren hebben natuurlijk best veel shit over zich heen gekregen de laatste per jaren. Dus ik snap ook wel als ze zegt dat het misschien tijd is om te stoppen.

Ik was deze week bij de hengstencompetitie en eentje van hun was afgemeld en die andere was de enige die er niet prettig me om werd gegaan. Dus misschien is haar ogen open gegaan…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:43

Phonix schreef:
Nou de heren hebben natuurlijk best veel shit over zich heen gekregen de laatste per jaren. Dus ik snap ook wel als ze zegt dat het misschien tijd is om te stoppen.

Ik was deze week bij de hengstencompetitie en eentje van hun was afgemeld en die andere was de enige die er niet prettig me om werd gegaan. Dus misschien is haar ogen open gegaan…

Zij hebben dit niet geinitieerd en waren ook verrast als ik Horses moet geloven.

Oh, nvm ik las je bericht verkeerd.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 20-11-24 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:43

Phonix schreef:
Nou de heren hebben natuurlijk best veel oliebol over zich heen gekregen de laatste per jaren. Dus ik snap ook wel als ze zegt dat het misschien tijd is om te stoppen.

Zou goed kunnen aangezien Kathrin Glock zich erg inzet voor dierenwelzijn

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:57

Matt Harnacke zocht toch een nieuw onderkomen?
Nou hij kan stoppen met zoeken en meteen hier zijn intrek nemen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:02

Meer richting peelbergen staan ook leuke optrekjes en die raken ook niet kwijt.
Zal toch minder trek in zijn dan verwacht

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:05

DuoPenotti schreef:
Meer richting peelbergen staan ook leuke optrekjes en die raken ook niet kwijt.
Zal toch minder trek in zijn dan verwacht

er staan er een aantal te koop, omdat de eigenaren verwachten dat het een hele slechte tijd gaat worden, economisch gezien.
Met de paarden is natuurlijk ook wel allemaal een beetje dikke lucht, en misschien is het pakweg de afgelopen 10 jaar ook wel absurd (te) hoog geweest.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:06

PSvanLot schreef:
Matt Harnacke zocht toch een nieuw onderkomen?
Nou hij kan stoppen met zoeken en meteen hier zijn intrek nemen.

Dat was mijn idee ook meteen :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:15

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:26

Haha toevallig :')

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:27

Ik bedoelde dat er meerdere mooie grote paardenbedrijven al geruime tijd te koop staan.
De markt daarvoor is niet echt groot.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 21:19

Ben benieuwd wat de gevolgen zijn voor HP en Edward. Die zullen weer ergens moeten huren dan. Misschien terug naar Harskamp? En ze raken veel paarden kwijt natuurlijk. Dat zal een aderlating zijn. Ik hoop dat ze zelf nog genoeg paarden hebben staan. Ik denk zeker dat het feit dat de manier van rijden onder een vergrootglas lag zal hebben meegeholpen. Steeds meer mensen zagen het spektakel voor, de korte hals, de badkuiprug en het nakomende achterbeen. Talent en gevoel genoeg maar ik vermoed een stukje bedrijfsblindheid. Je ziet het zelf niet meer.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 21:32

Er zat toch ook een springruiter bij Glock?
Daar lees ik niks over, al waren Edward, HP en Nicole natuurlijk wel de "smaakmakers" van deze sponsor...

Dit besluit komt voor mij niet onverwacht, maar het is toch wel heftig, ook omdat ze er vanuit Glock niet verder op in (willen) gaan en het blijkbaar voor het personeel wel onverwachts komt.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 21:40

Gerco Schröder reed destijds inderdaad met enkele Glock paarden. Is begonnen na de aankoop van London als ik mij niet vergis.

Isabeau2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 21:45

[/quote]Dan is het wel raar er nu opeens de stekker uit te trekken? Zij is erfgenaam en heeft geld zat.

Of het moet haar hobby zijn een weide vol gepensioeneerde ex-dekhengsten en sportpaarden te hebben, dat kan ook.[/quote]

Het lijkt mij dat zij ook niet de enige erfgenaam is aangezien Gaston natuurlijk ook kinderen en een ex vrouw had, daarnaast vraag ik mij af hoe rendabel dit soort bedrijven nou eigelijk zijn. Dus misschien heeft ze wel keuzes moeten maken en is Oostenrijk natuurlijk wel het hoofdbedrijf.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 21:54

Ik vind het erg voor de medewerkers die er ook al jaren op stal werkten. Ik gok dat beide mannen wel voldoende dingen hebben opgebouwd of kansen voor zijn. Maar bijvoorbeeld de grooms enz..

Verder snap ik wel dat het sprookje een keer stopt. Het echte succes bleef uit, veel commentaar op de manier van rijden en ook weinig ontwikkeling daarin.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 22:03

Zouden we beide heren ooit nog in de wedstrijdring gaan zien?
Edward gaan we denk ik nooit meer op het paard zien.
Ik zie ze wel naar de zon vertrekken en daar misschien wat les gaan geven.
Of iets totaal anders gaan doen. Op naar een leven met wat minder druk en stress.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 22:04

HorsePassion schreef:
Of iets totaal anders gaan doen. Op naar een leven met wat minder druk en stress.

Ze hebben ook eigen paarden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 22:05

Isabeau2013 schreef:
Het lijkt mij dat zij ook niet de enige erfgenaam is aangezien Gaston natuurlijk ook kinderen en een ex vrouw had, daarnaast vraag ik mij af hoe rendabel dit soort bedrijven nou eigelijk zijn. Dus misschien heeft ze wel keuzes moeten maken en is Oostenrijk natuurlijk wel het hoofdbedrijf.

Geen idee hoe het met erfrecht zit in Oostenrijk. Staat me iets van bij dat de kinderen niks erven.

Alsnog is Kathrin gewoon steenrijk, ze is CEO van Glock. Of het performance center rendabel is? Dat denk ik niet, denk ook niet dat het dat ooit geweest is, eigenlijk. En als je veel geld (over) hebt voor je hobby maakt dat denk ik ook niet echt uit.

MarjanB schreef:
Ik vind het erg voor de medewerkers die er ook al jaren op stal werkten. Ik gok dat beide mannen wel voldoende dingen hebben opgebouwd of kansen voor zijn. Maar bijvoorbeeld de grooms enz..

Verder snap ik wel dat het sprookje een keer stopt. Het echte succes bleef uit, veel commentaar op de manier van rijden en ook weinig ontwikkeling daarin.

Volgens mij hebben ze wel de betere voorzieningen wat dat betreft, pensioenopbouw en zo. Dat stond iig wel altijd in de vacatures.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 22:16

HorsePassion schreef:

Natuurlijk wel. Waarom zou hij stoppen met rijden? Daar verdient hij zijn geld mee. Natuurlijk stoppen ze niet. Ze gaan gewoon door maar dan met eigen paarden of paarden van anderen zoals hengstenhouders. Komt vast wel weer iets op hun pad.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 22:22

Ik hoor alleen maar mensen die moeite hebben personeel te vinden dus voor die grooms en dergelijke is vast wel ergens werk te vinden.

Geen onverwacht besluit, maar de timing is wel wat anders dan verwacht.
Ben benieuwd of het pand verkocht wordt, staan best wat miljoenen kostende paardenobjecten te koop momenteel.

Eigen paarden kosten snel geld i.p.v. dat ze iets opleveren...
En die hengstenhouders zoeken ruiters die passen bij wat de markt vraagt/dekkingen oplevert, vraag me af of dat nog veel klanten oplevert voor Edward en Hans Peter.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 22:23

Ik vraag mij af waarom we Edward dan al zo lang niet gezien hebben.
Na het NK ook niet meer gestart. Ik had verwacht dat hij weer wat vaker zou starten maar blijkbaar is er iets wat hem tegen heeft gehouden of nog houdt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 22:23

Ze zijn al 50+. Om stellig te zeggen dat ze nog heel actief gaan zijn in de wedstrijdsport is niet met zekerheid te zeggen denk ik. Anky hebben we ook nooit meer in de baan gezien

Welke paarden hebben hun zelf? Behalve nadine (of was die laatst overleden?)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 23:00

Volgens mij is het al een tijdje geen "ze" meer, alleen zakelijk.