Zinzi_jewel schreef:Ik denk ook dat het idee erachter is om mensen te ontmoedigen dieren te houden!
Nah, dan ga je wel richting complotdenker hoor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SARINO schreef:Vergunning ga je daar niet voor krijgen of je moet jaren lang willen wachten tot je alle procedures hebt door gelopen en dan ben je euros lichter en heb je misschien wel of niet je vergunning, je kan het zonder gokken maar vroeg of laat krijg je controle en klopt je stalruimte niet.
Enig idee hoeveel (paarden) bedrijven zonder nb vergunning (stikstof) draaien? Als ze paardenbedrijven gaan handhaven wordt het helemaal een feest met de paardenhobby.
Als je nu wilt stoppen als veehouder met de regelingen die de overheid nu biedt ,raak je al je stikstofruimte kwijt aan de overheid en mag je niets agrarisch meer beginnen.
Polar schreef:_San87_ schreef:Of het zou juist tot meer inkomsten kunnen leiden voor de pensionhouders en mensen die hun diensten aanbieden.
Omdat het ervoor zorgt dat pensionhouders geen boterham kunnen verdienen, blijkbaar.
_San87_ schreef:Ik vind dat een eigen huis, een nette auto en een hond ook voor iedereen weggelegd moet zijn die dat wil.Dorine92 schreef:Zegt iemand die zelf een eigen paard heeft?
Ik heb geen paard, maar ben het ermee eens.
Een vrijstaand huis, een nieuwe auto of een hond is ook niet voor iedereen weggelegd. That's life.
Polar schreef:_San87_ schreef:Ik vind dat een eigen huis, een nette auto en een hond ook voor iedereen weggelegd moet zijn die dat wil.
Ik heb geen paard, maar ben het ermee eens.
Een vrijstaand huis, een nieuwe auto of een hond is ook niet voor iedereen weggelegd. That's life.
Maar dat gaat wellicht teveel off-topic.
Horsy83 schreef:Eigenlijk is de paardenhouderij veel te goedkoop en jaren al geweest.
Een paard van 500-700 kilo voeren zooi opruimen voor ongeveer een tientje per dag dat is toch ook complete waanzin. Ow ja binnen en buitenbak ook nog en het liefst goed onderhouden met land waar ze gras hebben.
Dan kan toch ook niet goed gaan laten we eerlijk zijn.
Als ik op een hond pas krijg ik 20-25 per dag en daar zit niks geen investering in en hun eigen brokken... Die zou ik theoretisch gezien ook gewoon op de wei kunnen laten en daar laten poepen en plassen.
Dus ja.
_San87_ schreef:Het idee van toegankelijkheid betekent niet dat alles meteen spotgoedkoop hoeft te zijn.Polar schreef:Of het zou juist tot meer inkomsten kunnen leiden voor de pensionhouders en mensen die hun diensten aanbieden.
Hoe zie je dat voor je wanneer mensen hogere stallingskosten niet willen/kunnen betalen? Pensionstallen kunnen niet oneindig nieuwe klanten aannemen.
_San87_ schreef:Een nieuwe auto is in de meeste gevallen echt geld weggooien, maar dat zullen veel mensen van paarden ook vinden.Polar schreef:Ik vind dat een eigen huis, een nette auto en een hond ook voor iedereen weggelegd moet zijn die dat wil.
Maar dat gaat wellicht teveel off-topic.
Een huis. Een nette auto. Sure.
Ik heb het specifiek over een VRIJSTAAND huis en een NIEUWE auto. Genoeg mensen die dat willen, maar niet kunnen. Is dat echt zo erg?
Polar schreef:_San87_ schreef:Het idee van toegankelijkheid betekent niet dat alles meteen spotgoedkoop hoeft te zijn.Hoe zie je dat voor je wanneer mensen hogere stallingskosten niet willen/kunnen betalen? Pensionstallen kunnen niet oneindig nieuwe klanten aannemen.
Meer vraag kan juist leiden tot een breder en diverser aanbod in de markt.
Lieser schreef:Zinzi_jewel schreef:Ik denk ook dat het idee erachter is om mensen te ontmoedigen dieren te houden!
Maar de BTW-verhoging gaat ook gelden voor kranten, theater, concerten, sportscholen en boeken. Wat is de gedachte daarachter dan?
Wintu schreef:Horsy83 schreef:Eigenlijk is de paardenhouderij veel te goedkoop en jaren al geweest.
Een paard van 500-700 kilo voeren zooi opruimen voor ongeveer een tientje per dag dat is toch ook complete waanzin. Ow ja binnen en buitenbak ook nog en het liefst goed onderhouden met land waar ze gras hebben.
Dan kan toch ook niet goed gaan laten we eerlijk zijn.
Als ik op een hond pas krijg ik 20-25 per dag en daar zit niks geen investering in en hun eigen brokken... Die zou ik theoretisch gezien ook gewoon op de wei kunnen laten en daar laten poepen en plassen.
Dus ja.
Nee, dat noem ik een poot uitdraaien tegenwoordig. Hond op uitlaatveld, eigen mand en brokken mee en 25 euro per dag afrekenen.
Elisa2 schreef:Het gaat alleen maar erger worden zolang de overbevolking groeit. Hoe meer er bebouwd gaat worden, hoe minder ruimte voor dieren.
De 21% btw op dierenvoeding is gewoon echt schandalig en ik begin ook te denken aan een ontmoedigingsbeleid. En ben toch echt geen wappie of complot denker.
ivy_power89 schreef:Ik zal mijn mening bij deze dan iets meer nuanceren: ik vind dat een paard niet iets voor de rijken moet worden én dat de pensionhouder er een redelijk loon voor krijgt.Als ik sommige mensen zie praten over prijzen en wat belachelijk het allemaal wel niet is, die snappen dan niet dat een pensionhouder ook gewoon een boterham wil eten, nieuwe kleding wil kopen en dus gewoon een leven!
_Mar3 schreef:Lieser schreef:Maar de BTW-verhoging gaat ook gelden voor kranten, theater, concerten, sportscholen en boeken. Wat is de gedachte daarachter dan?
Nog meer bedrijven en instellingen die gaan omvallen. En nog meer geld naar de overheid. Net zolang totdat het hele systeem kapot is men wil zelf wíl overstappen naar een social credit systeem omdat de gewone burger gewoon niet meer rond kan komen.
Polar schreef:ivy_power89 schreef:Ik zal mijn mening bij deze dan iets meer nuanceren: ik vind dat een paard niet iets voor de rijken moet worden én dat de pensionhouder er een redelijk loon voor krijgt.Als ik sommige mensen zie praten over prijzen en wat belachelijk het allemaal wel niet is, die snappen dan niet dat een pensionhouder ook gewoon een boterham wil eten, nieuwe kleding wil kopen en dus gewoon een leven!