Brandweer bevrijdt bekneld paard in stal aan de Lekerweg in Wijdenes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 06:49

Heel veel sterkte Rocamor met het verlies van je lieve Apache Y;(

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 06:55

Dank jullie wel allemaal voor de lieve woorden. Ik moet er telkens weer van huilen.

Hei feit dat ze er niet meer is is uiteraard al onverteerbaar, maar de hel van haar laatste uren, die zijn voor mij hartverscheurend. Ik voel me daar zo schuldig over naar haar.

Die enorme pijnen en ongemakken en toch nog (enkel) mij begroeten en mij herkennen en mij toelaten en volledig vertrouwen / aan mij overgeven; ze was al mijn once in a lifetime, maar hiermee heeft ze zich (klinkt belachelijk) voor mij onsterfelijk gemaakt

Charaz

Re: Brandweer bevrijdt bekneld paard in stal aan de Lekerweg in Wijdenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 06:56

Heel veel sterkte Rocamor

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 07:12

Dat klinkt niet belachelijk Rocamor, dat is heel begrijpelijk. Het toont jullie diepe band.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 07:24

Wat een gruwelijke manier om je paard te verliezen, geen woorden voor.
Heel veel sterkte

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 07:30

Jeetje Charlotte, bij het openen van dit topic had ik nooit maar dan ook nooit verwacht dat het over jouw knapperd zou gaan.
Wat een nachtmerrie meis :(:) .
Gewoon geen woorden voor,heel heel heel veel sterkte en een hele dikke knuffel Y;(

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 07:52

Heel heel veel sterkte

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 08:12

Rocamor wat vreselijk!
Onwijs veel sterkte gewenst!

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 08:28

Heel veel sterkte Rocamor.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 08:58

Heel veel sterkte Rocamor, wat een nachtmerrie om je paard (op deze manier) te moeten verliezen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 09:15

Een brok in m’n keel bij jouw posts, Rocamor. ;( Wat een nachtmerrie! Heel veel sterkte voor jullie toegewenst.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:48

Oh jeetje, onwijs veel sterkte met het verlies maar ook verwerken van de gebeurtenis :(:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 11:07

Rocamor schreef:
Dank jullie wel allemaal voor de lieve woorden. Ik moet er telkens weer van huilen.

Hei feit dat ze er niet meer is is uiteraard al onverteerbaar, maar de hel van haar laatste uren, die zijn voor mij hartverscheurend. Ik voel me daar zo schuldig over naar haar.

Die enorme pijnen en ongemakken en toch nog (enkel) mij begroeten en mij herkennen en mij toelaten en volledig vertrouwen / aan mij overgeven; ze was al mijn once in a lifetime, maar hiermee heeft ze zich (klinkt belachelijk) voor mij onsterfelijk gemaakt

Daar kun/ kon jij helaas toch niks aan doen?

Ik snap het schuldgevoel wel, ook weleens paard verloren die een ontzettende lijdensweg had. Maar doodgaan hebben we niet voor het kiezen. De een gaat vredig en bij de ander gaat het met geweld, het is bij mensen niet anders helaas. Gelukkig heb je er op het laatst nog voor haar kunnen zijn, hopelijk is dat een troost. :knuffel:

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 09:18

Dat klopt denk ik wel Elisa, en ik denk dat dat "gewoon" moet slijten.

En het is inderdaad een troost dat ik er in haar laatste momenten bij mocht zijn.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 09:43

Wat heftig!! Het klinkt heel traumatisch en ik kan me voorstellen dat dit echt tijd nodig heeft voor je.

Heel veel sterkte gewenst Rocamor :knuffel:

Zoethout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 12:13

Rocamor schreef:
Babootje, het is niet voor te stellen wat en hoe het gebeurd is. Het is amper te omschrijven ook als je het met eigen ogen hebt moeten aanschouwen.
Mijn man zei zondagavond: "het leek wel surrealistisch" en dat is nog wel de meest passende omschrijving.

Het betrof dus mijn meisje, Apache, 13.5 jaar jong, waarvan we 11 jaar samen hebben mogen zijn.
Een paard dat mij intens veel geluk heeft gebracht, maar dat zelf niet voor het geluk was geboren.

We hebben haar direct naar de kliniek gebracht, ze was heel kritiek en onwijs dapper. De eerste 24 uur zouden we aankijken, daarna beslissen.
In de avond was ze niet verslechterd, stabiel. Wat de arts verbaasde, gezien haar toestand. En wat haar voorzichtig positief stemde
De kliniek heeft echt alle zeilen bijgezet, maar gistermorgen ging het echt mis, haar lichaam kon het niet meer aan.

We zijn in allerijl naar de kliniek gegaan, waar ze was gaan liggen toen wij thuis wegreden. Ze reageerde nergens meer op, maar toen ze mij herkende (zien kon niet meer, want haar oog dat naar mij stond, was zo gezwollen, dat ze daarmee niks kon zien) hinnikte ze naar mij. Toen ik bij haar ging zitten, ontspande ze en is met haar hoofd tegen mij aan komen liggen.

Op die manier zijn alle infusen afgekoppeld en zo is ze ingeslapen.

[ Afbeelding ]

Wat een nachtmerrie zeg. Dit kan iedereen overkomen, wat een enorme pech. Ik wil je heel veel sterkte wensen! :knuffel:

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 13:33

Wat verschrikkelijk.

Maar ook wat mooi dat je paard je op het laatste moment nog herkende en "groete" terwijl ze al zo slecht was. Dat zegt wel iets over jullie band.

Heel veel sterkte!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 06:29

Wat een vreselijk ongeluk. Heel veel sterkte Rocamor. Ik hoop dat het een beetje met je gaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 01:44

Wat verschrikkelijk Rocamor, ik lees het nu pas. Afschuwelijk. Heel veel sterkte en dikke knuffel.
Mag ik vragen wat er is gebeurd? Is ze door een houten vloer gezakt?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 09:29

Wat een verschrikkelijke nachtmerrie Rocamor.... afschuwelijk en hartverscheurend..

Heel veel sterkte met het verwerken van dit enorme verlies Y;(

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 09:46

Sterkte rocamor, wat een verschrikkelijk ongeluk :(:)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 10:59

Jeetje, ik ben er stil van. Dit lijkt mij elke ochtend opstaan alsof je in een slechte film zit. Hoe is het nu met je?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 11:15

wat verschrikkelijk. zo'n groot verlies. Heel veel sterkte bij het verwerken. :(:)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 11:35

Dank jullie wel allemaal. Het gaat, vreemd genoeg, best goed. Voordat ze overleed, stond ik dagelijks (eigenlijk vanaf dat ze opgegeven was toen ze 3.5 was) te monitoren hoe ze erbij stond, ogen, oren, neus, spieren, houding, nou ja je kent het wel. En zeker na de operatie die ze vorig jaar heeft gehad. Nu weet ik 100% zeker dat ze geen pijn meer heeft en niet meer krijgt. En hoezeer elke vezel in mijn lichaam haar intens mist, maakt die wetenschap dat ze nooit meer pijn zal krijgen, ook wel eea goed.

@Suzanne, nee, mijn stallen hebben gewoon een betonnen vloer (plus stalmatten plus een dikke laag vlas).
Deze box stond in een grotere houten schuur. De betreffende box is met houten planken afgezet aan 1 kant.

Hoe het gebeurd is, zullen we nooit weten, maar ze is onder de onderste plank terecht gekomen. Ze lag op haar linkerzij, dat heb ik haar nooit zien doen. Terwijl ze zo heeft gelegen heeft ze liggen maaien. Ofwel om los te komen, ofwel als reactie op een tia ofzo. Heel veel (professionele) paardemensen geven namelijk onafhankelijk van elkaar aan dat er "iets" moet zijn gebeurd, tia, epileptische aanval ofzo.

De dinsdag ervoor had ik in lange tijd weer les, ivm ons eerste x L1 die bewuste zondag. En voor die les had ik ook al gezegd: "er zit iets, geen idee wat, ik kan de vinger er niet op leggen, maar er klopt gewoon iets niet". Ze liep gewoon goed, niks te zien. Was puur mijn gevoel / onderbuik.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 13:57

Heel veel sterkte, Rocamor. Wat een nare manier om je paard te verliezen…