Monique1963 schreef:Ik ben wel benieuwd of we ooit zullen lezen wat er nu echt gebeurd is. Er wordt helemaal niet gesproken over wat voor soort auto het was. De amazone moet dat toch gezien hebben.
Wat ik denk, maar dat is ook maar speculaasjes, is dat het een irritatie is geweest tussen jagers en ruiters. Dat heb ik namelijk ook gehad. Het is in Frankrijk lastig kaas eten, of brie dan, met jagers. Wij paardenmensen zijn net als andere recreatieve bosgebruikers, zoals fietsers en wandelaars, bang om beschoten te worden. Veel jagers(verenigingen) hebben de mening dat wanneer zij hun hobby uitoefenen in het weekend, dat iedereen maar ergens anders moet gaan recreëren. Dat botst. Niet alleen met paardenmensen.
Ruiters en jagers gebruiken vaak dezelfde paden. Misschien was in deze omgeving de irritatie al hoog opgelopen tussen jachtverenigingen en ruiters. Jagers hebben wel messen.
Het is maar speculaasjes, maar ik denk dus niet dat het gewone mensen zijn geweest.
Bullshit.
Er zijn soms wrevelingen ja. Er zijn jachtongevallen.
En in Frankrijk wat meer dan in NL of België omdat er wat meer cowboys tussen lopen (er zijn ook simpelweg meer jagers).
Maar dat wil nog niet zeggen dat jagers een paard gaan afslachten om hun frustratie bot te vieren.
Als er al een idiote jager dat zou bedenken lijkt het me logischer dat ze hun geweer boven halen dan dat ze wat met messen gaan spelen.
Ik rijd al jaren buiten in Frankrijk, of wandel of fiets door het bos.
Nog nooit problemen gehad met jagers.
Als er een jachtpartij bezig is dan kies ik een andere weg/ander bos. Dat is gewoon gezond verstand.
Maar zelfs als ik onbedoeld midden in een jachtpartij terecht kom (been there, done that) vallen er geen gewonden.
2 keer gebeurd. 1 keer zagen we een jager op post. Gevraagd waar ze gingen jagen en die heeft ons vriendelijk gezegd dat ze tot daar en daar gingen en we aan de andere kant geen last zouden hebben. Was ook zo.
2de keer hadden we de jachtpartij echt niet opgemerkt (stal midden in het bos) tot de ree 200m voor ons de weg overstak achtervolgd door de meute honden. De jagers hadden ons ook nog niet gezien en schoten het hert. Paarden ogen op steeltjes en wij toch een gil gegeven om ons kenbaar te maken.
Ze hebben letterlijk hun partij even stilgelegd zodat wij konden passeren, om snel weer huiswaarts te gaan.
Niks wrevel.
Ben het wel met je eens dat het geen gewone mensen zijn in het verhaal van dit neergestoken paard.