Sisther de Jeu, voormalig GP-paard van Edward Gal, overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Sisther de Jeu, voormalig GP-paard van Edward Gal, overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:13

Ja dat verbaasd me niets, Goodtimes was er ook zo een. Ik vond dat die geweldige sportpaarden gaf maar niet makkelijk.

Verwantschap, gevoel maar oook voldoende ervaring is belangrijk. Sommige mensen hebben van nature veel gevoel maar andere niet. Ik ken ze ook die maar met 1 bepaald type paard om kunnen gaan qua karakter.

Verwantschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:16

Elisa2 schreef:
Ja dat verbaasd me niets, Goodtimes was er ook zo een. Ik vond dat die geweldige sportpaarden gaf maar niet makkelijk.

Verwantschap, gevoel maar oook voldoende ervaring is belangrijk. Sommige mensen hebben van nature veel gevoel maar andere niet. Ik ken ze ook die maar met 1 bepaald type paard om kunnen gaan qua karakter.

En daar is niks mis mee, als je het dan ook bij die paarden houdt

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 22:39

Elisa2 schreef:
De een is vergevingsgezinder dan de ander, je gunt ieder paard zo'n ruiter/ trainer maar bij de ene komen mensen met meer dingen weg dan bij de ander.

Ah Franklin, leuk! zal vast een goede beweger zijn ook.

Precies. Ik las laatst een artikel dat ze voor ruiters in het buitenland 'vergevingsgezinde' paarden zochten. Er is nu eenmaal een groep 'delicate' paarden. Het meest actuele verhaal is van Maxima Bella: een levensgevaarlijk paard dat eigenlijk rijp was voor de slacht, maar gelukkig bij een amazone kwam met veel geduld en begrip en samen hebben ze het tot de Olympische Spelen geschopt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:22

Ja en Goldstrike die op de OS liep was een soortgelijk verhaal.

Geen amateurpaarden zo te lezen.

Voor het buitenland zoeken ze inderdaad vaak vergevingsgezinde leermeesters, er is gelukkig ook nog wel een vrij grote groep brave en bewerkbare paarden. Maar ik denk dat het voor een paard ook wel veel uitmaakt waar ze terecht komen op jonge leeftijd en hoe er dan mee omgegaan wordt.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:55

Gelukkig zijn er nog steeds top ruiters en amazones die met kennis, geduld en liefde "fout" gefokte paarden een goed leven bezorgen. Ook en vooral de fokkers moeten goed nadenken dat wat voor veulen ze op de wereld helpen.