Desi_2409 schreef:Honden buiten?
gewoon buiten zonder toezicht? Op een afstand waar je ze niet hoort bij eventueel onraad? En mochten ze gaan vechten met een wolf, dan is dat diervriendelijk?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pareltjes schreef:Als we geen zicht kunnen hebben op onze paarden op het moment dat ze buiten staan gaan ze naar binnen. Vandaar ook geschreven: onze agenda’s aangepast. Kunnen wij de paarden niet onder toezicht houden dan zullen we ze moeten verplaatsen naar een lokatie waar dat wel is. Ik ga niet mn schouders ophalen en zeggen ja we konden er toch niets aan doen. Waar een wil is , is een weg. Hoe belangrijk zijn de dieren voor je is aan ieder voor zich.
Pareltjes schreef:Snachts opstallen kan ook een optie zijn. Hoe dan ook enige mate van bescherming zul je de dieren toch moeten geven. Is je verantwoording. Ik hoor zoveel smoezen voorbij komen in de wolven discussie. Zodra hier de eerste wolf werd gesignaleerd werd het snachts opstallen, de staldeuren aangepast, camera’s opgehangen en honden buiten. Ook wij hebben onze agenda’s moeten aanpassen. En als verplaatsen de enige optie was hadden we dat ook gedaan.
Pareltjes schreef:Maar hooi kun je ook aankopen hè? Nogmaals wat ik bedoel te zeggen is denk in oplossingen.
Wranglerbutt schreef:Wolven klimmen niet over hekken waarop voldoende stroom staat.
Waarom geloven mensen dat? Oh, misschien omdat je op sociale media wordt doodgegooid met fake/ overtrokken/ uit verband getrokken anti-wolf filmpjes.
Kinke schreef:Pareltjes schreef:Maar hooi kun je ook aankopen hè? Nogmaals wat ik bedoel te zeggen is denk in oplossingen.
Zeker, als we geld hebben om voor onze koeien extra hooi aan te kopen, dan hebben we ook wel genoeg om (een deel van) de omheining aan te passen.
Denknietaltijdofjouwoplossingenhaalbaarzijnvooranderen
Pareltjes schreef:Snachts opstallen kan ook een optie zijn. Hoe dan ook enige mate van bescherming zul je de dieren toch moeten geven. Is je verantwoording. Ik hoor zoveel smoezen voorbij komen in de wolven discussie. Zodra hier de eerste wolf werd gesignaleerd werd het snachts opstallen, de staldeuren aangepast, camera’s opgehangen en honden buiten. Ook wij hebben onze agenda’s moeten aanpassen. En als verplaatsen de enige optie was hadden we dat ook gedaan.
BigOne schreef:Buiten alle discussies om, op Twitter en Facebook worden foto’s gedeeld. Ik verwacht ook een positieve dna test!! Echter, er zijn foto’s van de wolf bijgezet met opmerking dat de pony overdag is gepakt. Met foto’s van magere wolf , zonder enig spatje bloed waar dan maar ook.
Dat kan niet kloppen wanneer hij de halve pony in z’n buik heeft en is imo pure stemmingmakerij.
Hoe triest het ook is wanneer je dier te grazen wordt genomen , dit is wel heel doorzichtig.
Wranglerbutt schreef:Goof schreef:Bij 1.20 of 1.35 hoeft een wolf niet te klimmen, die springt daar zo overheen.
Wolfwerende hekken zijn niet heilig.
In andere landen werkt het wel, misschien dat ze daar bescherming van hun dieren wel belangrijk vinden?
Wranglerbutt schreef:Dit is een wolfwerende omheining. Hier kunnen wolven niet overheen klimmen en ze kunnen er ook niet onderdoor graven.
[ Afbeelding ]
Tot zover ik weet hebben alle provincies met wolvenpopulaties een ruim subsidiebudget. Ik las van de week in een krant dat er nog veel geld in die subsidiepotten zit, dus dat er niet massaal gebruik van wordt gemaakt.