12 zwaar verwaarloosde miniatuurpaardjes in beslag genomen in Nijlen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: 12 zwaar verwaarloosde miniatuurpaardjes in beslag genomen in Nijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 17:14

Maar zo er dan ook geen opluchting zijn van 'niet meer hoeven' ??

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 17:24

Arme dieren. Die voelen zich al maanden, zo niet jaren, rotslecht.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 17:24

Wellicht voelt het als falen en dan daarom enorme schaamte.

Veel mensen durven uberhoupt een ander niet om hulp te vragen. Net zoiets als bel angst.
Alles zelf blijven doen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 18:13

Het is o zo gemakkelijk om anderen te veroordelen: wat we nodig hebben is dat we naar elkaar omkijken, juist als het moeilijk wordt.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 18:22

Op zich ben ik het daar mee eens, maar dit persoon is niet iemand die daar voor openstaat. Of in ieder geval niet in de tijd dat ik haar kende (wat wel al weer een jaar of 5 geleden is).

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 18:27

rien10 schreef:
Maar als je het niet meer kan, DP, als je hoofd stuk is. Als je leven stuk is. Als je niet meer voor jezelf kan zorgen, dan kan je dat ook niet meer voor je dieren. Wellicht is dat hier ook zo. Ik denk dat dat met de meeste verwaarlozings gevallen zo is.

Ik probeer te begrijpen wat je bedoelt, maar nee hier ga ik niet in mee. Geen medelijden met dat mens, kotsmisselijk word ik van zulke verhalen. De ze van het pad af is lijkt me duidelijk maar 0,0 medelijden met die tante, pislink word ik hiervan.
TBS en behandelen is een optie, maar NOOIT meer dieren in haar bezit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 18:46

Ik ken deze dame niet maar vraag me wel af wat er gebeurd is als het kennelijk iemand is die voorheen heel anders met de dieren omging.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 20:38

rien10 schreef:
Oh oh, lange tenen? Ik geef een mening. Ik zeg namelijk letterlijk "wat ik erger vind" en dan geef ik een voorbeeld waarbij er met twee maten gemeten wordt. In dit geval het W dier. Als ik een ander kan verzinnen zal ik voortaan doen.

Wat aan mijn post niet feitelijk is ontgaat mij.

Nee hoor, geen lange tenen :D Misschien kwam het er net even te scherp uit, maar zo is het niet bedoeld hoor!

Ik las dat de ponies gewoon in de wei naast het huis stonden.
Dan vraag ik me af of die wei dan vanaf de weg niet te zien is? Want dit moet anders toch opvallen?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 21:48

senna21 schreef:
Het is o zo gemakkelijk om anderen te veroordelen: wat we nodig hebben is dat we naar elkaar omkijken, juist als het moeilijk wordt.

Ja offff, ze zorgt gewoon normaal voor dieren. Ik kan dit op geen enkele manier goedpraten. Al lig je mentaal op een hoop, je dieren dan maar verhongeren?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 02:10

Maar als iemand mentale problemen heeft, denkt en handelt iemand niet meer zoals wij hier, die wel begrijpen dat dit echt niet kan.

Ik wil het zeker niet goedpraten en zou graag betere straffen zien waar het om dierenleed gaat. Maar ik kan wel begrijpen dat er iet heel erg mis is.

En ik zei het al eerder; Vraag me echt af hoe vaak en hoe lang er al meldingen zijn gedaan? Hoe vaak is men al wezen kijken? Vaak krijgen mensen echt teveel kansen en duurt het veel te lang voor er ingegrepen wordt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 08:57

CharleyT schreef:
rien10 schreef:
Maar als je het niet meer kan, DP, als je hoofd stuk is. Als je leven stuk is. Als je niet meer voor jezelf kan zorgen, dan kan je dat ook niet meer voor je dieren. Wellicht is dat hier ook zo. Ik denk dat dat met de meeste verwaarlozings gevallen zo is.

Ik probeer te begrijpen wat je bedoelt, maar nee hier ga ik niet in mee. Geen medelijden met dat mens, kotsmisselijk word ik van zulke verhalen. De ze van het pad af is lijkt me duidelijk maar 0,0 medelijden met die tante, pislink word ik hiervan.
TBS en behandelen is een optie, maar NOOIT meer dieren in haar bezit.

Verklaren hoe iets in elkaar zit heeft niets met medelijden te maken. Waar zie je dat ik haar zielig vind?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 17:10

Klopt hoor Rien, geen weldenkend mens die z'n dieren er zo bij laat staan, al helemaal niet als je ze daarvoor wél goed verzorgde en flink in ze investeerde. Dus dan is er inderdaad gewoon iets mis in haar hoofd/mentale toestand.

Hoop dat de dieren er bovenop komen en fijne huizen tegemoet gaan en er voor die vrouw bemoeizorg ingeschakeld is.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 18:49

Ze is blijkbaar van plan de dieren terug te vorderen of daar alleszins een zaak toe te beginnen...

Stond op online nieuwssite vanmorgen

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:37

Jolynne schreef:
(Knip)
Voorheen werd ze ook telkens aangesproken op het teveel voeren waardoor de dieren continu hoefbevangen stonden, zo doende ook betreffende pony van hierboven.
(Knip)

Ik haal dit er even uit.
Ik heb 1x eerder een pony gezien met dit soort overgroeide hoeven.
Een shetlander ca. 30 jaar geleden toen ik met mijn paard bij de kliniek in Utrecht was.
De veearts daar noemde het toen "een verwaarloosde hoefbevangenheid".

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:58

Ibbel schreef:
Suzanne F. schreef:
:oo
Jeetje, zo erg had ik het niet verwacht. Dit is niet een beetje vergroeide hoeven. :oo
Arme dieren. Wat ik nog het ergste vind is dat die eigenaresse er zo makkelijk over doet en zegt dat er niks aan de hand is. Broodmagere dieren en die hoeven zijn echt heel erg, dat komt niet meer goed denk ik.

Dat soort hoeven kan in 1 keer tot normaal worden teruggebracht. Je gelooft het niet, maar google maar eens op Idaho Horse shoeing School.

Maar ik denk dat het hoefbeen al gekanteld is. Dit is niet zomaar lange hoeven vermoed ik.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:27

Suzanne F. schreef:
Maar ik denk dat het hoefbeen al gekanteld is. Dit is niet zomaar lange hoeven vermoed ik.

Drie vergelijkbare voorbeelden:

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:32

Je leest niet goed... Dit mini paardje is gekend met hoefbevangenheid.

Dat is nog heel wat anders dan gewoon overgroeide hoeven en kan en mag dus niet zomaar lukraak ingekort worden.
Dit moet juist en secuur en beetje per beetje aangepakt worden.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:35

@Ibbel, maar waren dat dan gezonde hoeven, of toch ooit bevangen pony's geweest? Ik had jaren geleden een Arabische merrie die opgegroeid was in vrijheid, ze was amper enkele maanden onder de mensen toen ik haar kocht op haar 14de. De hoefsmid was altijd moeilijk (onbekende mensen sowieso in het algemeen). Voorhoeven lukten met Sedalin (was toen nog makkelijk verkrijgbaar voor iedereen, weet niet of dat nu nog zo is), maar de achterhoeven zijn maar 1x kunnen bekapt worden, onder volledige narcose in Merelbeke in de kliniek. Maar vreemd genoeg zijn haar achterhoeven nooit echt lang geworden, hoewel ze niet op het harde kwam en ik haar toch 15 jaar gehad heb.