Eerste dag Hippiade 2024 levert prachtige dressuurkampioenen op

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:42

maar met alleen maar problemen/uitzonderingen zoeken kom je nooit tot een verbetering. Die beide ruiters weet je niet hoe die het op een wedstrijd doen, wedstrijden rijden is ook een vak apart (oke behalve diegene met weinig wedstrijdervaring, maar die zal dan met zo'n combi vast snel doorstromen naar passende niveaus ipv expres blijven hangen zodat je M kan starten)

Veronica2

Re: Eerste dag Hippiade 2024 levert prachtige dressuurkampioenen op

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:59

Iemand die nooit gestart heeft moet in de B beginnen, ook al komen ze de baan in met een A-kaderpaard.

Een onderscheid tussen profs en amateurs is niet echt gewenst, het is toch juist fantastisch om op regionale wedstrijdjes ruiters tegen te komen die het echt goed kunnen? Dan zit ik ook graag met een betaalbaar bakje koffie bij de ring te kijken hoe het eigenlijk echt moet.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:01

Eerlijk, ook vanaf de andere kant, zijn de regels gewoon krom.

Ik ben totaal geen prof, heb nog nooit kampioenschappen gereden, maar mag toevallig na jaren met mijn trouwe tuiger subtop starten.

En nou mag ik mijn jonkie niet officieel in de B starten. Jammerz had best ook een keer selecties gereden en misschien naar hippiade gemogen, maar dat zit er dus gewoon niet in.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:08

Flubberboot schreef:
Maar wat nou als er iemand is die nooit gestart heeft, maar thuis bij wijze van op ZZZ niveau rijd? Mag diegene dan ook niet meer B of L starten?

Of een paard wat muntje erin en gaan is gecombineerd met een handige ruiter met weinig wedstrijd ervaring?

Dan rijd je toch in de gouden categorie van de B mee, want dat mag, je mag altijd daarvoor inschrijven. Maar technisch gezien mag je je dan ook inschrijven voor categorie brons, maar stel je voor je rijdt meteen 65% of hoger, dan moet je de volgende keer voor zilver inschrijven.

Dus als jij een jong paard hebt, maar je hebt zelf als weet ik hoeveel keer met een ander paard 70%+ gereden, dan mag jij alsnog B starten, maar in categorie "gold". Niet zoals hier in NL, waar je dan pas vanaf de L2 mag starten als jij een aantal keer subtop hebt gereden. Win win situatie lijkt mij? Amateurs tegen de amateurs, gepassioneerde wedstrijdruiters tegen ander gepassioneerde wedstrijdruiters.

Voor de geïnteresseerden, vanaf pagina 81 staat het uitgelegd, inclusief tabellen.: https://edition.pagesuite-professional.co.uk/html5/reader/production/default.aspx?pubname=&pubid=7b196635-543f-4a72-950b-7f3adc71c7c8

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:24

DreamGuide schreef:

Ik ben totaal geen prof, heb nog nooit kampioenschappen gereden, maar mag toevallig na jaren met mijn trouwe tuiger subtop starten.

En nou mag ik mijn jonkie niet officieel in de B starten. Jammerz had best ook een keer selecties gereden en misschien naar hippiade gemogen, maar dat zit er dus gewoon niet in.

ja klopt, voor zo'n situatie zou (vind ik) de scheiding tussen beroep en amateur ook zijn, om dat te voorkomen

@ZwarteHeks ik vind dat idd helemaal niet gek klinken, maar denk wel dat dat lastiger is om te organiseren voor verenigingen, dat je de brons en zilver helemaal vol hebt maar goud maar 1 starter.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 15:35

Enzo_Ollie schreef:
DreamGuide schreef:

ja klopt, voor zo'n situatie zou (vind ik) de scheiding tussen beroep en amateur ook zijn, om dat te voorkomen

@ZwarteHeks ik vind dat idd helemaal niet gek klinken, maar denk wel dat dat lastiger is om te organiseren voor verenigingen, dat je de brons en zilver helemaal vol hebt maar goud maar 1 starter.

Qua organisatie zou het mee moeten vallen, iedereen rijdt dezelfde B proeven, dezelfde jury, alleen wordt je onderverdeeld in categorieën. Nou zou dat met de lokale wedstrijden niet echt hoeven, maar voor grote wedstrijden, selecties en kampioenschappen, lijkt dit imo een uitkomst.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:16

denisesilver schreef:
Barb schreef:
Ik vind het grappig om te zien dat de meesten (niet allemaal) in dit rijtje uit Brabant komen. Wat hebben ze in Brabant wat we niet in de andere provincies hebben?

Is dat zo? Voor zover ik kan zien bij mensen, zijn het ik en Pol die uit Brabant komen. Brabant is natuurlijk bizar groot en heel erg uitgestrekt. Van wat ik begreep is het doorgaans strijd tussen Brabant, ZH en Gelderland. Brabant kent (kende?) ook veel strijd onderling.

Ik zie bij heel veel regio Noord Brabant staan, nou ken ik al deze amazones niet en ik woon ook niet in Noord Brabant. Maar ik ga er dan vanuit dat ze daar vandaan komen, maar nu lees ik dat er ook mensen zijn die voor Zuid Holland starten die in Brabant wonen.

Ik vond het gewoon opvallen, verder niks.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 19:40

Ik kom uit Noord Brabant er reed donderdag mee, wat is precies de vraag over de Brabanders?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 19:59

Of Brabanders in de middeleeuwen zijn blijven hangen dat ze zo goed met paarden zijn :+

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:25

Whaha! We hebben gewoon veel profs hier en om een beetje leuk mee te kunnen doen moet je toch aardig nette proeven kunnen sturen.
In de finale van het Z1 waren 3 van de 4 prijswinnaars Brabanders, van de 15 starts kwamen er 6 uit Brabant.
Maar op 1 na wel allemaal prof.

En idd ook wel een aantal mensen die voor een andere provincie gaan starten omdat ze niet zoveel selecties hoeven te rijden, maar degene die ik ken die dat doen rijden wel allemaal bij dezelfde instructeur.

Ik moet zeggen dat ik in de L1 en de L2 toch wel keurige proeven heb gezien, die met gewoon leuke paarden werden gereden. Niet op druk en zeker niet spectaculair maar gewoon netjes en ontspannen, en die hebben toch de finale gehaald. Dat waren echt geen professionele ruiters.
Alleen echt winnen, ja dan zul je toch die grand prix ruiter eruit moeten rijden die wel een spectaculaire en foutloze proef kan laten zien.