Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Straf is volkomen nutteloos in dit soort gevallen. Intensieve therapie/begeleiding is veel nuttiger.
Goed van de veertienjarige dat ze haar vader heeft ingeseind en dat hij de politie erbij heeft betrokken.
Maar goed, als veertienjarige weet je in zo'n geval ook wel dat je niet op dergelijke voorstellen in moet gaan en ergens aan de bel moet trekken. Kind van twaalf vind ik zorgelijker.
Maanoogje schreef:mysa schreef:Straf is volkomen nutteloos in dit soort gevallen. Intensieve therapie/begeleiding is veel nuttiger.
Goed van de veertienjarige dat ze haar vader heeft ingeseind en dat hij de politie erbij heeft betrokken.
Maar goed, als veertienjarige weet je in zo'n geval ook wel dat je niet op dergelijke voorstellen in moet gaan en ergens aan de bel moet trekken. Kind van twaalf vind ik zorgelijker.
Dit is nogal een aanname. Ik ben zelf onderdeel geweest van een groep meisjes die als tieners ook bij een man pony's verzorgden die zich aan allerhande zedenfeiten schuldig maakte. Wij wisten dat het fout was, maar ook dat wij onze pony's niet kwijt wilden raken. Je kunt jezelf, zeker als tiener, vanalles aanpraten om maar niet de gedachte "deze oudere man voelt zich seksueel tot mij aangetrokken" te hoeven vormen. Er is een vrij aanwezige kans dan er ergens een meisje die zo'n diertje al kent wel tot het versturen van naaktfoto's was overgegaan. Ik betrok mijn ouders er pas na dik 3 jaar bij, toen ik 16 was.
Straf is overigens voor ons, als slachtoffers. Ik wil dat die van ons opgesloten word, omdat ik vind dat hij straf verdiend heeft voor wat hij ons aangedaan heeft. Wij zijn voor het leven gestraft, en daar mag hij niet mee wegkomen.
mysa schreef:Maanoogje, ik snap je hoor. Maar dit ging om een advertentie voor een paard dus die kinderen waren nog geenszins emotioneel betrokken.
paars schreef:mysa schreef:Maanoogje, ik snap je hoor. Maar dit ging om een advertentie voor een paard dus die kinderen waren nog geenszins emotioneel betrokken.
Dat is niet waar. Lees de OP.
hwn schreef:janderegelaa schreef:Natuurlijk, detentie is (meestal) eindig. Terwijl TBS (ook) oneindig kan zijn. Maar, mijn persoonlijke mening, als een verdachte dat kan bedenken dan moet hij of zij niet naar een TBS kliniek maar gewoon heel lang opgeborgen worden. Misschien wel voor altijd. Want dat zijn in mijn ogen de ergste.
Dus jij vindt dat een zwakzinnige man levenslang achter de tralies moet tussen de overvallers en drugsdealers, omdat hij aan 2 minderjarige meisjes gevraagd heeft om naaktfoto's te sturen? Dat vind ik toch wel heel erg buiten proportie hoor.
Kidde schreef:De straf is bekend: een celstraf van 18 maanden, waarvan 8 maanden voorwaardelijk, met een proeftijd van 5 jaar met een behandeling. Helaas dus geen tbs... Dit is een persbericht: https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... -jaar.aspx
Hier de uitspraak nog: https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... :2024:3568