Prijzen voor runderen en paarden bij taxatie wolvenschade vastgesteld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Re: Prijzen voor runderen en paarden bij taxatie wolvenschade vastgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:26

Hmm, daar sta ik dan met een kwpn x belg, is hij warmbloed of koudbloed of allebei? Mag ik dan de bedragen optellen..

En een pony van 1,10 m die niet schijnen te bestaan.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:16

Zo langzamerhand zijn de paardenmensen aan de beurt om uit het "wolvensprookje" te stappen in de harde werkelijkheid en natuurlijk gaan de paarden gepakt worden en ruiters achtervolgd en ook daar gaat de ontkenning plaats vinden of de ruiter of paarden eigenaar belachelijk gemaakt. Let op deze vergoedingen krijg je alleen als het bewezen een wolf was en daar zijn nog legio mogelijkheden voor om daar onder uit te komen. Dus dit is het maximale maar meestal zul je niks krijgen alleen maar veel verdriet en narigheid en veel angst omdat de wolven in de buurt zitten en met steeds grotere roedels opereren. Natuurlijk wordt je belachelijk gemaakt en aan het kruis genageld mocht er toevallig een blok hout liggen aan de buitenkant van jouw wei wat de wolf als opstapje kan gebruiken of dat er gras tegen jouw draad zit waardoor en net die dag te weinig stroom op het draad zat.Dat hebben de schapenhouders ook allemaal te verstouwen. Welkom in het land van de groenen die alles zullen doen om een megawolvenbestand te fokken wat uiteindelijk spaak loopt maar dan zijn we al heel veel ellende verder. Blijf vooral stemmen op PVDD en Groen LInks als je er mee door wilt op deze wijze. Geen beheer en veel overlast.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:48

Ik ben vooral benieuwd hoe het gaat als er daadwerkelijk een ruiter en/ of paard verongelukt omdat een wolf achter hen aan zat.

Even het gunstigste geval nemen dat dit gefilmd is.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:08

Er zijn ruiters die inmiddels standaard met een go pro achtige iets op pad. Just in case.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:49

Onali schreef:
Ik ben vooral benieuwd hoe het gaat als er daadwerkelijk een ruiter en/ of paard verongelukt omdat een wolf achter hen aan zat.

Dan wordt de boel verdraaid en belogen. Net als wat er nu bij dat hondje is gebeurd.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:53

Daarom zeg ik ook in het meest gunstigste geval.

Maar denk dat je wel gelijk heb.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 17:56

Onali schreef:

Dan mag je de gopro wel op je rug doen , ik denk dat de gemiddelde wolf niet frontaal aanvalt bij een paard.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 17:57

Loretta schreef:
Onali schreef:

Dan wordt de boel verdraaid en belogen. Net als wat er nu bij dat hondje is gebeurd.[/quote
Absoluut!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 18:02

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 19:23

tienus63 schreef:
Incident met kind vanochtend in deze omgeving geweest.
Bron rtv Utrecht

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/376510 ... -door-wolf

Klinkt hard maar waarschijnlijk is dit de enige manier dat de ogen van veel mensen geopend worden; iets van het kalf en de put........
Ik heb niks tegen wolven maar wel tegen hoe ze hier zijn uitgezet en gebruikt worden; want eigenlijk zijn de wolven ook slachtoffer van een groep malloten die wil "rewilden". En uiteindelijk, daar kan je bijna van uit gaan, worden die wolven straks stuk voor stuk afgeschoten...........omdat het plan erachter mislukt is.

Of het hier echt om een wolf gaat moet nog blijken natuurlijk.