DuoPenotti schreef:Nee ben geen vuurwerk hater.
Ben een hater van mensen die menen dat bij een sport evenement, een kermis een weet ik wat ook weer vuurwerk moet.
En dat zijn evenementen waarop je je als baasje helemaal niet voor kunt bereiden.
Ik ben hater dat er zoveel schade is, zoveel letsel en vooral ook zoveel leed bij dieren.
Nogmaals ik ben zo coulant om te zeggen met oud op nieuw, stipt om 12 uur mag er van mij vuurwerk zijn door bedrijven afgestoken.
En de rest van het jaar niet. Gewoon niet, dat is ook het beste te handhaven want dat is een hele duidelijk regel dan. Ook geen nu toegestaan vuurwerk, gewoon niks.
Vuurwerk hoort bij oud op nieuw en verder nergens bij.
Dus nee geen vergunning verlenen in juli omdat de sportvereniging blij wil doen.
Genoeg andere manieren om iets te vieren.
En ja elke droeftoeter die dan vuurwerk voorhanden heeft voor elke knaller 100 euro per stuk boete.
Ook als het niet afgestoken heeft, voorhanden heeft.
Gewoon als explosieven bestempelen, ja ook die vuurpijl.
En dan niet janken maar dat lopt in de duizenen euro's dan...eigen risico.
En zijn er genoeg agenten om te handhaven, nee.
Maar als die droeftoeter weet dat het hem wellicht 7000 euro kan kosten, als er dan iets in die hersenpan zit laat hij het wel.
Dus is de preventieve werking groot.
En bij minderjarige handhaven bij de ouders, klaar. Niet te moeilijk over doen.
ja krijgen we een paar jaar rellen want de droeftoeters pikken dat niet want we mogen ook niks meer.
Dat neemt wel een keer af die rellen na een paar jaar.
En nu zijn de rellen er ook elk jaar.
Miljoenen schade. Veel letsel en ja dat mogen wij allemaal betalen.
Je bent geen vuurwerk hater, maar wil wél bijna een totaal verbod op vuurwerk.....
Nee, vuurwerk moet mogen afgestoken worden door iedereen op oudejaarsnacht! De regels zijn al héél veel ingekrompen de afgelopen jaren. Geen knalvuurwerk meer, geen pijlen meer, ipv vanaf 10:00 naar 18:00....
Gewoon normaal consumenten vuurwerk wat nu toegestaan is, moet toegestaan blijven! En dat is al geen knalvuurwerk. En ja, dáár mag flink op gecontroleerd worden! Wordt helaas niet gedaan, want er knalt nog genoeg....
Maar professionele shows: ja graag! Óók als dat eens door het jaar heen is, tis hier in Nederland al héél erg weinig toegestaan, kijk eens naar de VS met hun 4th of July.... is nèt zn groot feest als o&n.
Nu hoeft dat niet in Nederland, maar die paar losse vuurwerk shows die er vaak in de zomer gegeven worden her en der, moet gewoon kunnen vind ik.
Communicatie mag beter, zet een aankondiging in de plaatselijke krant én op de website van die krant, plaats het op Facebook en hang een poster op bij de supermarkt, deel het in de Facebook groep van het dorp.