Taakstraf voor diefstal van paar maanden oud veulentje uit Dalerveen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:11

Als er zoveel onjuistheden instaan dan lijkt het me beter als dit topic wordt verwijderd eigenlijk.
Sterkte voor iedereen die gedupeerd is. Ik hoop dat alles goed is afgelopen met het veulen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:13

Ik ken en spreek géén van de personen die hier onderdeel van zijn en spreek toevallig hier met jou, maar dat is omdat jijzelf in dit topic aanwezig ben. Beetje jammer dat je het in het persoonlijke wil trekken, al heb ik makkelijk praten gezien ik hier geen onderdeel van ben.

Ik probeer ook geen aannames of conclusies te trekken, zoals ik aan geef heb ik veel vragen rond de uitspraak en kan ik mij nu alleen baseren op dit artikel en jouw uitspraken. En die vragen heb ik nog steeds, staan miz los van (on)waarheden in het artikel en zijn ook gebaseerd op jouw uitspraken hier. Ik geef ook aan dat de juridische bron (nog) niet te vinden is, die een stuk feitelijker zal zijn ongetwijfeld.
Mijn vraag is eigenlijk juridisch, ben jij dan enkel veroordeeld op basis van het in de auto stappen die het veulen meenam? Of heeft de civiele uitspraak bijgedragen aan deze en hoe werkt dat dan?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:41

RianneH schreef:
Ik ken en spreek géén van de personen die hier onderdeel van zijn en spreek toevallig hier met jou, maar dat is omdat jijzelf in dit topic aanwezig ben. Beetje jammer dat je het in het persoonlijke wil trekken, al heb ik makkelijk praten gezien ik hier geen onderdeel van ben.

Ik probeer ook geen aannames of conclusies te trekken, zoals ik aan geef heb ik veel vragen rond de uitspraak en kan ik mij nu alleen baseren op dit artikel en jouw uitspraken. En die vragen heb ik nog steeds, staan miz los van (on)waarheden in het artikel en zijn ook gebaseerd op jouw uitspraken hier. Ik geef ook aan dat de juridische bron (nog) niet te vinden is, die een stuk feitelijker zal zijn ongetwijfeld.
Mijn vraag is eigenlijk juridisch, ben jij dan enkel veroordeeld op basis van het in de auto stappen die het veulen meenam? Of heeft de civiele uitspraak bijgedragen aan deze en hoe werkt dat dan?

Sorry dat is niet mijn bedoeling. Ik bedoel aan te geven dat het artikel niet juist geschreven is omdat er dus ruimte is voor de leek (dat bedoel ik niet lelijk, ik bedoel de mensen die de situatie niet goed kennen) om tot deze vragen te komen. Ik ben wat geïrriteerd over de hele situatie dus ik hoop dat je me vergeeft.

Er is tijdens de zaak heel veel besproken. En in het civiel was niet gesproken over diefstal. De politie wist ook de hele tijd waar het veulen was. Die hadden daar direct contact over met de hengstenhouder. Maar in het civiel wat echt HEEL kortdag was is er heel veel misgegaan.

Dat is ook allemaal gestaafd met bewijsmateriaal ook vanuit de eigen dierenarts van mevrouw [naam]. Ik wil niet mijn hele vertrouwen opzeggen in ons rechtssysteem maar dat was ik daar wel even kwijt zegmaar.

Zelf heb ik aan deze zaak geen negatief gevoel overgehouden en doorzag in ieder geval de rechter dat de eisen van mevrouw belachelijk waren. Echter zaten wij daar bij een politierechter dankzij het feit dat mevrouw [naam] de politie heeft aangeklaagd. Dan ligt er vaak al een uitspraak klaar en wordt er gewoon met je gepraat. Dat was dus bij ons ook het geval. Ik kan niet teveel in detail treden over de situatie openbaar omdat ik serieus overweeg een hoger beroep op te starten en ik zeker weet dat [naam] dit ook leest. Ik kan je prive wel het een en ander uitleggen als het je interesseert.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 17-06-24 23:37, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Re: Taakstraf voor diefstal van paar maanden oud veulentje uit Dalerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:59

Moderatoropmerking:
Ik plaats hier een slotje voor overleg

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 14:06

Misschien ook handig om dan op dat sluit knopje te drukken.
Ik Tem even.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:58

Moderatoropmerking:
Naar aanleiding van enkele reacties op dit nieuwsbericht, voelen we ons als moderatorteam genoodzaakt om het volgende nog even onder de aandacht te brengen:

De opmerkingen en meningen die door gebruikers op Bokt worden gedeeld, zijn uitsluitend die van de respectieve gebruiker en weerspiegelen niet de officiële standpunten, meningen of waarden van het beheer of het moderatorteam. Wij distantiëren ons uitdrukkelijk van alle inhoud die door gebruikers wordt gepost.

Daarnaast distantiëren wij ons uitdrukkelijk van elke insinuatie of bewering van een gebruiker dat er sprake is van samenwerking met ons of dat er enige vorm van samenwerking bestaat. Dergelijke verklaringen zijn onjuist.

Het topic wordt weer geopend, waarbij we willen jullie verzoeken om insinuaties of speculaties achterwege te laten. Alvast bedankt! :)

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 13:24

Wat een rare reactie Bokt.

Ik lees nergens iets over een samenwerking tussen de Bokker en Bokt in deze zaak. Wat ik wel lees is dat de bokker de beheerder is van een specifiek topic dat dan ook wel weer met deze zaak te maken zal hebben.
Dat zegt alleen verder niets over een samenwerking in deze zaak.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 13:27

Ik denk hierom

en ik snap bokt wel, voordat ze een advocaat op hun dak hebben....
Zou sowieso wel ergens groot mogens taan, bokt is niet verantwoordelijk voor wat de leden schrijven...en dan veel meer laten staan }>

Axel_Valerie schreef:
capopjekop schreef:
Hoe moet bokt weten dat dit over jou gaat?

Ik heb veel contact met bokt omdat ik beheerder ben van opgelicht in de paardenwereld.

Bovendien wil ik gewoon open zijn hierover. Ik heb het veulen niet gepakt en het veulen beschermd met mn leven. Ik heb er zelfs klappen voor gehad.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 14:37

Axel_Valerie schreef:
denisesilver schreef:
Maar ook het feit dat het veulen van het bestuurslid apart moet worden gezet om het geruzie uit te praten. Hallo? We hebben het over een 3 maanden oud veulen, die nog afhankelijk is van de merrie?

En dat is ook juist wat er niet klopt aan het verhaal. Het veulen was een maand ouder, er is door een dierenarts vastgesteld dat ze uit elkaar moesten. De merrie is erg ziek en het veulen kon geen voedingstoffen meer uit haar krijgen.

Het ging voor de hengstenhouder dan ook eigenlijk niet om een zakelijk conflict maar meer om de dode en zieke paarden die bij hem op het terrein waren gedumpt door mevrouw. Zakelijk had hij dit allang opgegeven. Mevrouw wilde niet betalen maar de hengstenhouder wilde geen betaling meer in de vorm van dode of half dode paarden van stichting de paardenhoefjes. En hij wilde het veulen veilig zetten.

Kijk dat is een heel ander verhaal. Bedankt voor de opheldering!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 20:16

Sorry maar ik wil geen eens een samenwerking met jullie.

En dat insinueer ik HELEMAAL niet.

Als jullie graag een bericht willen delen wat niet klopt, prima ik heb normaal gevraagd om het te verwijderen. Dan moet ik jullie meenemen in de officiële manier.

Het is jammer dat bokt blijkbaar zelf niet weet wanneer er mods vragen stellen buiten het forum om over bepaalde zaken die ze hier lezen. Daar kan ik NIKS aan doen. En dat staat ook vrij. Ik probeer iedereen altijd zo goed mogelijk te helpen.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 20:18

Alik schreef:
Wat een rare reactie Bokt.

Ik lees nergens iets over een samenwerking tussen de Bokker en Bokt in deze zaak. Wat ik wel lees is dat de bokker de beheerder is van een specifiek topic dat dan ook wel weer met deze zaak te maken zal hebben.
Dat zegt alleen verder niets over een samenwerking in deze zaak.

Ik ben een van de beheerders van een grote facebook pagina waar we mensen proberen te helpen die een probleem hebben met een situatie in de paarden. Ook wel opgelicht in de paardenwereld.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:11

Ik zou zeggen stuur er een andere tv ploeg op af als pownieuws desnoods undercover zorg dat je bewijs krijgt op camara

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 14:26

Cantodea11 schreef:
Ik zou zeggen stuur er een andere tv ploeg op af als pownieuws desnoods undercover zorg dat je bewijs krijgt op camara

Ga naar mijn facebook of de Instagram van channels pony wereld daar is twee jaar aan beeldmateriaal en undercover werk te vinden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 00:23

Axel_Valerie schreef:
HAHAHA ik heb zelf expres niet eens meer gekeken naar de artikelen. Maar zelfs de foto is ontkracht in de zaak. Je ziet mij daar namelijk het hoofd beschermen en niet meedoen met het touwtje trekken tussen de partijen. Over die foto is veel commotie geweest. Als het gaat om de foto waar ik denk dat het om gaat.

Hoofd beschermen?
Ik zie jou op de foto toch niet over het hoofd van het veulen gebogen staan om die te beschermen van impact hoor... Je staat notabene zelf aan het halster vastgeklampt al weglopende recht vooruit (te zien aan de positie van lichaam, romp en benen).

Afbeelding