anjali schreef:Ik hoop dat je gelijk hebt. Jij bent waarschijnlijk nog heel jong- ik niet en ik heb helaas al heel wat films gezien waarin echt wel dieren gedood werden voor het verhaal. Soms ook niet expres maar verongelukt. De film Ben Hur waarin wagenrennen voorkomen is een voorbeeld waarvan gezegd wordt dat daarin gebruikte paarden echt verongelukt zijn. maar ook films met jachtscenes ,zelfs iets recents als Downtown Abbey, daarin worden toch echt door die "adellijke personen" vogels uit de lucht geschoten! Als ik zoiets zie dan stop ik meteen met kijken want dan is de lol eraf voor mij.
Ben Hur is een film uit 1960, toen de normen rondom dierenwelzijn echt ietsje anders waren. Los daarvan kunnen ongelukken natuurlijk altijd gebeuren, en is niemand erop uit om paarden echt te laten verongelukken op een set. Al was het alleen maar vanwege de kosten, want weet je hoe duur getrainde filmpaarden zijn?
En als je denkt dat in Downton Abbey echt vogels uit de lucht werden geschoten, dan weet je denk ik niet hoe het werkt. Dat wordt er allemaal via CGI in geplakt, net zoals heel veel scenes met dieren worden aangepast met effecten of CGI. Het is bijna alsof andere mensen ook om dieren geven en ze niet zomaar willen afknallen of gewond willen laten raken voor ons entertainment