NK Dressuur: Dinja van Liere aan de leiding in brede kopgroep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mce

Re: NK Dressuur: Dinja van Liere aan de leiding in brede kopgroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:22

mooi podium voor Parijs, met Diederik van Silfhout als goede reserve, deze ruiters passen heel goed in het huidige internationale beeld

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:32

Diederik? Die heeft geen paard voor de Grand Prix, die heeft de lichte tour gewonnen.

Ik vond trouwens de meeste paarden redelijk ontspannen ogen, op Hitmaker na..dat is geen makkelijke dat kun je wel zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:41

dresjoepie schreef:
Ik wil wel even een kant tekening maken dat het hier om allemaal dekkende hengsten gaat dat is niet te vergelijken met een Mount freestyle of een Imothep.

Dat maakt voor punten niet uit natuurlijk een Imothep of Mount is veel relaxter dus dat oogt ook gwn beter.

Wat ik met deze tekst wil zeggen is dat de Nl wel echt de handen vol hebben aan de hengsten.

Gelukkig hebben de Britten geen dekkende hengsten zoals Everdale en Glamourdale… oh wacht……… Die hebben ze wel. :+

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:47

Ayasha schreef:
dresjoepie schreef:
Ik wil wel even een kant tekening maken dat het hier om allemaal dekkende hengsten gaat dat is niet te vergelijken met een Mount freestyle of een Imothep.

Dat maakt voor punten niet uit natuurlijk een Imothep of Mount is veel relaxter dus dat oogt ook gwn beter.

Wat ik met deze tekst wil zeggen is dat de Nl wel echt de handen vol hebben aan de hengsten.

Gelukkig hebben de Britten geen dekkende hengsten zoals Everdale en Glamourdale… oh wacht……… Die hebben ze wel. :+

Nu noem je wel hengsten in eigendom van een nederlands dekstation :+
Maar ook bij die twee is hier en daar wel is spanning te zien, dus als we het over relaxte paarden hebben vind ik dit geen goed voorbeeld.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:51

Elisa2 schreef:
Diederik? Die heeft geen paard voor de Grand Prix, die heeft de lichte tour gewonnen.

Ik vond trouwens de meeste paarden redelijk ontspannen ogen, op Hitmaker na..dat is geen makkelijke dat kun je wel zien.

Dante US

https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... -vuurdoop/

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:55

Oja, dat is waar..maar die heeft hij niet gestart op het NK wat wel een kwalificatie wedstrijd was. En om eerlijk te zijn..als je het hebt over "op druk rijden" en "slopers" dan moet je Diederik ook niet meenemen. :o

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:56

mce schreef:
Elisa2 schreef:

Dante US

https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... -vuurdoop/

Uh… er zijn combinaties die hoger scoren én de combinatie kan überhaupt niet mee gezien ze niet meedoen aan de observaties.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 16:33

Kirrietje schreef:
Ayasha schreef:

Nu noem je wel hengsten in eigendom van een nederlands dekstation :+
Maar ook bij die twee is hier en daar wel is spanning te zien, dus als we het over relaxte paarden hebben vind ik dit geen goed voorbeeld.

Tuurlijk. Maar over de gehele lijn genomen presteren ze beduidend beter. Door wie ze gefokt zijn maakt niks uit voor hoe ze op wedstrijd gereden worden. Dus ik begrijp niet waarom je zou moeten aanhalen dat ze NL gefokt zijn. :?

Gaan we nu naar het argument dat de NL hengsten een moeilijk karakter hebben en daardoor minder presteren?
Want dan zou het ‘Nederlands gefokt’ wel begrijpelijk zijn al ben je dan tegen jezelf aan het in gaan..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 16:38

Ze heeft het nergens over Nederlands gefokt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 16:41

996981 schreef:
Ze heeft het nergens over Nederlands gefokt?

In eigendom van een NL dekstation dan. However zijn Glamourdale en Everdale ook Nederlands gefokt of iig door een Nederlander waar NL/KWPN graag Nederlands gefokt van maakt als ze presteren onder buitenlanders. Dus mijn punt blijft. Ze moeten blijkbaar gewoon onder een andere nationaliteit gestoken worden om te presteren in de dressuur …. :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 16:45

Je punt over het punt dat kirrietje helemaal niet maakte? Ok :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:56

996981 schreef:

Die geeft aan dat NL start met allemaal dekhengsten en dat ze daarom de handen vol hebben. Ayasha geeft daarop aan dat UK ook dekhengsten heeft en kirretje reageert dat die van NL hengstenstation zijn. Dat laatste heeft in mijn ogen juist niks te maken met de originele opmerking en de reactie daarop van ayasha.

Dat ze van een NL dekstation maakt het toch niet anders dat ze onder de UK vlag uitkomen en NL dus niet de enige is met dekhengsten. Dus ik snap best dat ayasha vraagt of het dan ineens over NL gefokt gaat, want wat heeft het er anders mee te maken dat die hengsten die Lottie rijdt in NL staan? Er zijn sowieso altijd meer landen waar ook dekhengsten meedoen. Daar wordt echt altijd rekening mee gehouden qua dekkingen in zo'n belangrijk jaar als zo'n hengst daar problemen mee heeft

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:23

Swah schreef:
Rieky krijgt het nog druk in Parijs. :D

*\o/*

Mooie beloning voor haar inspanningen, geeft hopelijk te denken voor de bondscoach en in mijn ogen met name de Glock boys.

Op de gehele NOS sport afdeling geen enkel bericht over het NK dressuur, alleen een los item over Gal.
Was de NOS zo teleurgesteld dat Gal naast het podium viel dat ze niks meer wilden schrijven?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:31

MyWishMax schreef:
996981 schreef:

Die geeft aan dat NL start met allemaal dekhengsten en dat ze daarom de handen vol hebben. Ayasha geeft daarop aan dat UK ook dekhengsten heeft en kirretje reageert dat die van NL hengstenstation zijn. Dat laatste heeft in mijn ogen juist niks te maken met de originele opmerking en de reactie daarop van ayasha.

Dat ze van een NL dekstation maakt het toch niet anders dat ze onder de UK vlag uitkomen en NL dus niet de enige is met dekhengsten. Dus ik snap best dat ayasha vraagt of het dan ineens over NL gefokt gaat, want wat heeft het er anders mee te maken dat die hengsten die Lottie rijdt in NL staan? Er zijn sowieso altijd meer landen waar ook dekhengsten meedoen. Daar wordt echt altijd rekening mee gehouden qua dekkingen in zo'n belangrijk jaar als zo'n hengst daar problemen mee heeft

En Imhotep is NL gefokt :-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:49

MyWishMax schreef:
996981 schreef:

Dat dus. Dankje MWM om te verduidelijken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:53

Ik denk dat dat handen vol hebben, voornamelijk te maken heeft met de manier van rijden en het veranderen van manier van rijden. Dat laatste heeft tijd nodig.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:55

MyWishMax schreef:
996981 schreef:

Nee. Dresjoepje maakte de opmerking dat het om hengsten gaat en dat dat niet vergelijkbaar is met Freestyle (merrie) of Imothep (ruin).

het aanhalen van andere dekhengsten (uitkomend voor andere landen, bij welk dekstation aangeboden of hoe gefokt) is dus sws irrelevant. Dat was het hele punt niet.

Hengsten (zeker in dekseizoen) is nu eenmaal anders dan merries en ruinen. Dat zie je óók bij de door Engeland uitgebrachte in Nederlands gefokte en gestationeerde hengsten ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:19

Janine1990 schreef:
Swah schreef:
Rieky krijgt het nog druk in Parijs. :D

*\o/*

Mooie beloning voor haar inspanningen, geeft hopelijk te denken voor de bondscoach en in mijn ogen met name de Glock boys.

:j Rieky als nieuwe bondscoach lijkt me ook wel wat. :D

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:22

Ik denk dat RIeky meer ballen heeft dan P vd Meer. Want ik weet niet of hij het lef heeft om Gal thuis te laten.

Al maakt een goede trainer niet direct een goede bondscoach.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 22:17

Ik denk dat Patrick van de Meer gewoon één van de heren mee wil naar Parijs.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 22:19

En dat zou dan wellicht zijn op grond van resultaten uit het verleden die geen garantie zijn voor de toekomst. Dat vind ik een slechte zaak als er een aantal ruiters is dat zich constant bewezen heeft de laatste tijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 22:38

Maflinger_S schreef:
En dat zou dan wellicht zijn op grond van resultaten uit het verleden die geen garantie zijn voor de toekomst. Dat vind ik een slechte zaak als er een aantal ruiters is dat zich constant bewezen heeft de laatste tijd.

Dan toch van voor de vorige OS want op de OS zelf hebben ze het, in verhouding, ook niet zo denderend gedaan toen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 22:40

HorsePassion schreef:
Ik denk dat Patrick van de Meer gewoon één van de heren mee wil naar Parijs.

Zou echt stom zijn in mijn ogen om te doen. Laat de drie dames maar gaan.

Al zal alles afhangen van Rotterdam natuurlijk.

Benz, dat is waar.. het zou al een verademing worden als ze ze allemaal zou gaan trainen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 22:45

Ik ben voor! Die drie meiden hebben constant gepresenteerd, laat die gaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 08:30

Precies! En daar van weet je ook hoe ze het internationaal doen.