janderegelaa schreef:Nikass schreef:Ik ben ook voorstander van beheer. Tegen de wolf zijn vind ik absurd.
Beheer zou wat mij betreft moeten beginnen met
*stoppen/minderen met de jacht op wild door mensen, zodat er meer prooidieren voor de wolf zijn.
Daarnaast natuurgebieden verbinden waar mogelijk.
*Mensen die bedrijfsmatig dieren houden verplichten om binnen een bepaalde termijn hun bescherming op orde te hebben (en duidelijk zijn over wat die bescherming moet inhouden)
*Makkelijker vergunningen afgeven die mensen met hobby dieren in staat stellen tot het realiseren van huisvesting voor hun dieren
*Toestaan om wolven die zich op privé terrein of binnen de bebouwde kom bevinden weg te jagen (en dan een duidelijke regel hoe dat mag)
*Mensen die wolven voeren aanpakken
Groetjes van een paardenhouder in wolvengebied
Wat jij nu noemt is geen beheer. Beheer is ook vaststellen hoeveel wolven er op een bepaald oppervlakte kan leven en afschieten als dat er teveel worden. Net zoals nu met herten, everzwijnen, ganzen etc. gebeurd.
Er is vastgesteld hoeveel wolven er zouden kunnen leven in Nederland, en dat dat aantal nog niet bereikt is.
Maar je mag het van mij ook beleid noemen, dat maakt me niet uit

Popstra: ik ken haar nog van haar ovp missie, en nu heeft ze weer wat anders. Ze is nogal van de complottheorieën. Ze gelooft dat de wolf in Nederland is uitgezet, onder meer om de boeren tegen te werken ivm de stikstofproblematiek.