pluisje88 schreef:Uiteraard is het nooit oké om mensen agressief te benaderen. Maar aan de houding van veel dierenartsen is absoluut echt wel iets te verbeteren. Heel vaak is die echt niet oké. Ik heb zelden de dierenarts bij de paarden maar de keren dat die er wel was was die deren arts niet echt tof. En dan heb ik het over verschillende dierenartsen. Binnenrennen en zonder het paard even te laten wennen even snel een spuit in die hals jassen. En dan gepikeerd zijn dat het paard het niet tof vindt.
Vervolgens roepen dat het paard onbehandelbaar is, dit ook in het dossier te zetten en nog een sneer na geven. Paard keek heel boos en stampte met dr achterbeen op de grond. Geen enkel moment is hij daadwerkelijk in gevaar geweest.
Nou sorry meneer, dit enten kost mij 94,- dan mag het wel even langer dan 3 minuten duren en kan er ook wel een minuutje aclimatiseren met het paard.
Een maand geleden nog een dierenarts erbij gehad voor een koliek geval. Ik heb 2 open stallen en de dierenarts heeft meerdere malen mijn paard (met angst voor vreemden, die dus ook dierenartsen niet meer zo tof vindt) aan dr hoofd geslagen omdat ze niet met haar hoofd over het schot mocht komen. Ze stond in het hoekje en probeerde haar maatje die onder het schot lag aan te raken met haar neus om hem in de benen te krijgen (koliek). Ze kon er niet bij overigens. Mijn stallen zijn 3 bij 9 meter dus het is niet zo dat er geen plek was op zich…
Dit herken ik totaal niet, heb ervaring met verschillende dierenartsen maar allemaal gewoon netjes met zowel ons als paard. Moet wel zeggen dat ik er zelf wel voor zorg dat de DA niet in gevaar komt en goed kan werken.
Maar goed, wellicht heb ik gewoon geluk met de DA,s in deze regio.