Politie haalt paarden van het spoor bij station Veenendaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:53

Oei wat een gespeculeer hier :=

Allereerst: Fijn dat de dieren er nog relatief goed vanaf zijn gekomen zonder groot ongeval op het spoor. Het is nu aan de eigenaar van het dier wat de vervolgstappen zijn en of er een onderzoek komt naar wel/geen wolf.
Overigens: nee ik ben niet pro-wolf, maar speculeren heeft ook geen zin.

Kyaral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:22

prompter schreef:
Kyaral schreef:
In Duitsland is afgelopen week een draver gepakt door 2 wolven. Ondanks politie, schieten in de grond en sirenes waren ze niet weg te jagen.
Ze stonden op de lijst als probleempaar voor afschot maar een of andere organisatie had bezwaar aangetekend waardoor het opgeheft was

Weet je dat zeker? Want ik weet dat er een draver dood op de wei is gevonden, maar dat er geen getuigen waren hoe dit is gebeurt en dat laboratoriumonderzoek aan moest tonen of het een aanval door wolven was. Maar daar stond zeker geen politie bij, laat staan dat er geschoten is.

Ik ben echt anti-wolf in Nederland, maar dan wel graag zonder indianenverhalen.

Ik ga kijken of ik het terug kan vinden

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:45

Kyaral schreef:
prompter schreef:

In Duitsland is afgelopen week een draver gepakt door 2 wolven. Ondanks politie, schieten in de grond en sirenes waren ze niet weg te jagen.
Ze stonden op de lijst als probleempaar voor afschot maar een of andere organisatie had bezwaar aangetekend waardoor het opgeheft was

Weet je dat zeker? Want ik weet dat er een draver dood op de wei is gevonden, maar dat er geen getuigen waren hoe dit is gebeurt en dat laboratoriumonderzoek aan moest tonen of het een aanval door wolven was. Maar daar stond zeker geen politie bij, laat staan dat er geschoten is.

Ik ben echt anti-wolf in Nederland, maar dan wel graag zonder indianenverhalen.

Ik ga kijken of ik het terug kan vinden[/quote]

Ik heb dit verhaal ook voorbij zien komen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:58

Ik heb het gevonden wat jullie bedoelen

Citaat:
Heute Nacht waren die Wölfe in der Rhön wieder da!Ließen sich von den Besitzern trotz aller Bemühungen nicht vertreiben.Die herbeigerufene Polizei kam mit 3 Polizeiwagen und mehreren Personen und sicherte mit Schußwaffen den Abtransport der Pferde,hätte aber im Falle eines direkten Angriffs auf die Pferde nur in den Boden,nicht aber auf die Wölfe schießen dürfen.In der Rhön gab es schon etliche nachgewiesene Wolfsrisse an Schafen,für die beiden dort nachgewiesenen Wölfe gab es auch bereits eine Abschußgenehmigung .Allerdings wurde die durch den Einspruch zweier dubiosen Tierrechts-/Tierschutzchutzorganisationen gekippt und die Abschußgenehmigung wurde wieder zurückgenommen .

Vanavond waren de wolven in de Rhön weer terug! Ondanks al hun inspanningen werden ze niet verdreven door de eigenaren. De politie kwam met 3 politieauto's en meerdere personen binnen en zorgde voor het vervoer van de paarden met vuurwapens, maar bij een directe aanval op de paarden zouden ze alleen de grond mogen raken en niet op de wolven schieten. In de Rhön zijn al meerdere bewezen wolfongelukjes op schapen geweest, voor de twee wolven die daar bewezen waren was er ook een schietvergunning. Het bezwaar van twee dubieuze dierenrechten/dierenwelzijnsorganisaties werd echter ingetrokken en de schietvergunning werd opnieuw ingetrokken.

https://www.facebook.com/christine.konr ... Fe5kZwCf4l

eerder is dus een paard gedood.
https://www.br.de/nachrichten/bayern/pf ... or,U3Usvrm
Daar moet dna test nog uitsluitsel geven.

En volgens het artikel sowieso nog 30 meer in Duitsland in 2022

prompter

Re: Politie haalt paarden van het spoor bij station Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:03

In dat bericht zijn de paarden toch (gelukkig!) ongedeerd afgevoerd? Er staat dat als de wolven aangevallen zouden hebben, ze niet direct op de dieren hadden mogen schieten maar alleen op de grond - maar er is dus niet geschoten.

De dode draver was in een ander deel van Duitsland. Het lijkt alsof er twee berichten door elkaar zijn gaan lopen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:05

wel beide in Rhön, daarom staat er ook dat ze beide weer terug waren.

maar er is idd niet geschoten, want dat zouden ze niet mogen.

Kyaral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:12

Klopt er was een vergunning voor afschot voor dit probleempaar. Deze was kort voor de melding ingetrokken waardoor er niet op de wolven geschoten mocht worden maar er is wel in de grond geschoten.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:20

Kyaral schreef:
Klopt er was een vergunning voor afschot voor dit probleempaar. Deze was kort voor de melding ingetrokken waardoor er niet op de wolven geschoten mocht worden maar er is wel in de grond geschoten.

Er is niet geschoten. Als de wolven de paarden aan zouden vallen zouden ze alleen op de grond mogen schieten.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:13

Weten jullie zeker dat dat echte wolven sporen zijn?
Mijn hond z’n poot afdrukken zien er namelijk net zo uit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:19

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:23

Heftig...

En volgens onze "deskundige" pakken ze voornamelijk wild en zeker geen grote dieren...

En de politiek lijkt alleen maar weg...

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:36

Oké, maar, Horses geeft geen enkele bron of onderbouwing waarom dan 'duidelijk' is dat het door een wolf kwam. Waar is de onderbouwing? Want dit kan iedereen gewoon zeggen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:38

Dat hebben ze op feesboek gelezen :')

*grapje natuurlijk

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:41

VuurVleugels schreef:
Oké, maar, Horses geeft geen enkele bron of onderbouwing waarom dan 'duidelijk' is dat het door een wolf kwam. Waar is de onderbouwing? Want dit kan iedereen gewoon zeggen?

Dat vraag ik me ook af idd. Niet dat ik het niet wil geloven, maar vaak staan in dat soort berichten wel dat het bevestigd is door de organisatie die dat test en bijhoudt. Ik mis dat hier ook idd...
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 07-02-24 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:42

Las zojuist dit

Afbeelding

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:44

Dat is dan wel heel zielig, maar hoe kwam de wolf dan bij de schouder?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:55

Ik lees vooral heel veel verschillende dingen wat het niet logischer maakt. Er staan zelfs twee compleet andere namen van eigenaren in de twee artikelen :o? Aangevallen door een wolf.. of geschrokken van een wolf.. dat is wel een verschil.
En kun je aan een pootafdruk direct zien of het een wolf is? Het zou natuurlijk niet de eerste keer zijn dat een wolf de schuld krijgt van iets wat een hond deed, of gewoon van een tragisch ongeluk.
Dus het lijkt me slim om te wachten op DNA onderzoek, of iemand moet camera beelden hebben.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 07-02-24 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:55

Die schouder is denk ik een verwonding van het uitglijden.

Hier in de buurt zijn ook twee volwassen paarden aangevallen een tijdje terug. Ook ontsnapt en op de weg gekomen. Een heeft zijn been gebroken en het niet overleefd. Ook deze is bevestigd dat het een Wolven aanval was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:57

VuurVleugels schreef:

Horses weet in ieder geval wie de eigenaars zijn. Ik denk dat ze daar contact mee hebben gehad.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:59

8nnemiek schreef:
Ik lees vooral heel veel verschillende dingen wat het niet logischer maakt. Er staan zelfs twee compleet andere namen van eigenaren in de twee artikelen :o? Aangevallen door een wolf.. of geschrokken van een wolf.. dat is wel een verschil.
En kun je aan een pootafdruk direct zien of het een wolf is? Het zou natuurlijk niet de eerste keer zijn dat een wolf de schuld krijgt van iets wat een hond deed, of gewoon van een tragisch ongeluk.
Dus het lijkt me slim om te wachten op DNA onderzoek, of iemand moet camera beelden hebben.

Er zit verschil tussen de tenen en nagels van een wolf van die van een hond.
Ga ik hier niet zeggen welk verschil, straks zeg ik het verkeerd :+

Maar er zit duidelijk verschil tussen.

Enne schrikken van of aanvallen is allebei onwenselijk.

Bij12 is er geweest en kon dus zeggen nav de sporen dat het dus om wolven ging en niet om honden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:06

Ah, interessant, moet ik eens opzoeken :j

Is het bij BIJ12 niet altijd eerst nodig om DNA bewijs te hebben voordat er schade wordt uitgekeerd?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:08

Nee soms keren ze ook uit als het door andere bewijzen duidelijk wolf is.

Kyaral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:09

Toch wolven. Ik zoek de link en deel hem zo

Kyaral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:12

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:14

Coco4life schreef:
Dat is dan wel heel zielig, maar hoe kwam de wolf dan bij de schouder?

Een wolf is een groot dier. Die schouder is echt geen probleem om bij te komen voor ze helaas, ook bij een groter paard niet. Zelfs voor de middelgrote hond al niet en een wolf is nog een stukje groter als een herdershond bijvoorbeeld.
Even als voorbeeld, mijn herdershond springt met gemak 1,30m zonder iets aan te raken. Met iets aanraken komt hij over 1,80m heen. Snap je het dan hoe een wolf die nog groter is makkelijk bij de schouder van een veulen/jong dier komt? Die zijn nog niet erg groot en zelfs grote paarden zijn op schouderhoogte niet zo hoog.

Maar wat een geluk hadden deze twee. En dus ontsnapt en het spoor ook nog overleefd. := Dat had echt compleet anders kunnen aflopen
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 07-02-24 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt