Marjo schreef:
Ik word een beetje moe van dit soort berichten. Nee van 1 proef zo lopen zullen ze niet direct stuk gaan. Van keer op keer zo lopen wel. En het is allesbehalve prettig om te zien en ik kan me gewoon werkelijk niet voorstellen dat het fijn is om op deze manier te rijden.
Maar you do you, als jij hier graag naar kijkt en dit een goed voorbeeld van onze topsport vindt, geniet er maar goed van.
Één ding weet ik wel. Als dit zo doorgaat, en deze manier van rijden niet afgestraft wordt dan kunnen wij over een aantal jaren onze sport vaarwel zwaaien. En in mijn ogen geheel terecht.
Welterusten.
Ik zeg letterlijk dat ik ook vind dat hij kort in de hals wordt. Dat ik vind dat er meer ontspanning moet zijn. Hoezo “als jij hier graag naar kijkt”? Hoezo “als jij dit een goed voorbeeld van de topsport vindt”?
Dat ik het in perspectief kan zien betekent niet dat ik erachter sta. Dat ik het niet oké vindt om de ruiter aan te vallen op de besluiten van de jury’s betekent ook niet dat ik erachter sta.
Op deze manier “discussiëren” is nogal een zwaktebod…
In elke post hier, praat je recht wat krom is. Er is geen perspectief te zien waarbij een proef zoals Fry die reed had moeten winnen. Daarvoor refereer ik even naar de post van xLoki die het heel mooi duidelijk maakt.
Delen te kort in de hals? Nee, het paard was de héle proef te kort in de hals. Het paard liep in twee delen; de achterhand was bijna los van de voorhand te zien en ik geloof niet dat dit hoort bij verzameling.
Harmonie is (nogmaals) samenwerken en met lichte hulpen je paard vertellen wat hij moet doen. Dat is níet wat Charlotte Fry liet zien en dus ook níet wat beloond moet worden met een eerste plaats.
En dan kunnen we wel allemaal heilig gaan doen en zeggen 'ja het ligt niet aan Fry maar aan de jury', maar zonder het rijden van Fry wordt het ook niet beoordeeld.
Feit is wel, dat hier nu zóveel commentaar en kritiek op komt vanuit de dressuurwereld (ik volg ook de Duitse pagina's op Facebook en ook die zijn niet mals), dat de FEI wel hele sterke struisvogelpolitiek bedrijft als ze dit niet oppakken.
Ik zeg het nog maar eens, als dit zo doorgaat kunnen we over een aantal jaar dag zeggen tegen de paardensport. En dat gaat beginnen bij de Olympische Spelen.