Duits voltigepaard in haar stal overleden aan snijwonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:44

Elisa2 schreef:
Zo gaat dat meestal met nieuwsberichten. Daarom is het zo belangrijk dat ze qua journalistiek goed geschreven worden en nog eens extra gecontroleerd worden voordat ze gepubliceerd worden.

Mag je van een gratis discussieforum als Bokt top notch journalistiek verwachten?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:45

996981 schreef:
Elisa2 schreef:
Zo gaat dat meestal met nieuwsberichten. Daarom is het zo belangrijk dat ze qua journalistiek goed geschreven worden en nog eens extra gecontroleerd worden voordat ze gepubliceerd worden.

Mag je van een gratis discussieforum als Bokt top notch journalistiek verwachten?

Er is iemand die gewoon geld verdient met Bokt hè. Dus ja dat kan je verwachten vind ik.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:54

Ik vind dat bokt niet zoveel verkeerd doet.
Maar meedere Duitste berichten lezen waar 1 zin besteed word aan hoe erg het is voor het paard en de rest van het artikel over hoe erg voor die vereniging.
Dat is toch erg bijzonder dan.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:08

MarlindeRooz schreef:
996981 schreef:

Er is iemand die gewoon geld verdient met Bokt hè. Dus ja dat kan je verwachten vind ik.

Wat die ene iemand is ook degene die alle nieuwsberichten schrijft? Hij controleert ze dan ook zelf? :+

Daarnaast, dat je geld met a verdient betekent niet ineens dat je mag verwachten dat iemand b ook kan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:26

DuoPenotti schreef:
En ik vind jullie hier echt onfatsoenlijk over ayasha spreken.

En in de berichten staat 1 zinnetje over dat ze geschokt waren.
De rest over hoe het toch met de club verder moet.

Het kan Ayasha echt heel weinig schelen. := ze kunnen het maar uit hun systeem hebben.

En nee degene die de berichten schrijft/vertaald verdient daar niks aan. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-01-24 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:27

Bokt kopieert alleen berichten, die schrijft ze niet. Ik verwacht van een gewone journalist wel wat niveau inderdaad.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:27

Oh dat weet ik, maar klinkt zo roomser dan de Paus....

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 15:29

Elisa2 schreef:
Bokt kopieert alleen berichten, die schrijft ze niet. Ik verwacht van een gewone journalist wel wat niveau inderdaad.

Geloof me, de gewone journalist, die van een streekkrant en zo, kopieert ook het liefst kant en klare nieuwsberichten of artikeltjes op een website.

Door je daar bewust van te zijn kun je er als schrijver voor vereniging of belangengroep er voor zorgen dat je club positief in plaatselijke courant komt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 15:42

Jeetje wat een nare situatie zeg voor vooral dier maar ook degenen die het ongetwijfelde bloedbad hebben mogen aanschouwen.... -O-

Wat de hele discussie betreft. Volgens mij heb je als lezer ook een grote verantwoordelijkheid om te beseffen dat een nieuwsbericht niet snel helemaal compleet alle details uit de doeken zal doen. Dus dat het verstandig is om geen dingen er zelf bij te gaan bedenken die er niet staan.

En dat de dingen die er wèl staan, soms niet kloppen. Al helemaal als het niet door betrokkene(n) zelf is geschreven. En zelfs als het wel door betrokkenen is geschreven kunnen er bewust of onbewust dingen weggelaten zijn die eigenlijk wel belangrijk zijn of lijken voor anderen.

Dat het bericht niet leuk overkomt: dat kan prima zo zijn :j Maar dat is toch niet de schuld van die vereniging....
Je kan prima kapot zijn van het onnodige lijden van het paard, het gemis, de vraag: waarom is dit gebeurt, hadden we dit kunnen voorkomen en wat kunnen we doen om een volgend paard veiliger te houden. EN tegelijkertijd je zorgen maken over het voortbestaan van je vereniging op dat gebied.

Als er dan ergens een stukje wordt geschreven dat zich vooral richt op dat laatste punt in het hele verhaal.... dan wil dat toch niet zeggen dat de rest van de punten niet bestaat -O-

Ik ben ook wel benieuwd wat er nou precies met dat arme dier gebeurd is....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 18:52

DuoPenotti schreef:
https://rvmuenstersprakel.blog.muenster ... n-sprakel/

Dit bericht maakt het niet beter.
De voltige vereniging kan beter met stok paardjes verder lijkt het

Nou, ik kom juist in de Duitse teksten termen tegen als Trauer en schockiert, de mensen zijn wel degelijk verdrietig om het paard zelf, jammer dat die emoties niet meevertaald zijn met de rest van de berichten.