Ava Eden van Grunsven: "Special Lady mag nu wellicht met pensioen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 13:55

Tazzey schreef:
Soms heb ik het idee dat men zeikt om te zeiken. Als een sportpaard vroeg met pensioen gaat is het niet goed, want die zal wel kapot gereden zijn. Als een paard op haar 21e nog zoveel lol in het werk heeft en nog goed meekomt is het niet goed, want die moet werken tot ze omvalt.

Jongens, is het nu werkelijk zo lollig om alleen maar negatief te zeiken?

Ik neem aan dan deze meid haar pony zelf het beste kan inschatten en dus een beter inzicht heeft in haar kunnen dan de toetsenbordridders hier op Bokt.

Precies.
En vooral die eerste zin, Zeiken om het zeiken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:11

Kabayo schreef:
Ja weet niet. Misschien hebben jullie gelijk hoor. En mensen doen het toch wel, danwel fokken, met 25 nog wedstrijden rijden, een 2 jarige beleren. Allemaal is iets van te vinden. Ik ben niet over te halen, ik zou niet willen dat mijn dieren op die leeftijd nog moeten presteren. En dat is mijn mening. Vind het gewoon zo sneu lijken, dat dat op die leeftijd nog moet allemaal. Maar wellicht ben ik gewoon een zuurtje hoor :+

Ik quote mijzelf maar weer even. Bedoelde er niks mee. En steeds mijn paard erbij betrekken en persoonlijk worden vind ik niet helemaal nodig. Voor zo ver ik mij aangesproken moet voelen dan, want die krijgt niet elk jaar een veulen en hoeft zeker niet hard te werken naast het drachtig zijn
Ik sta heus open voor een andere blik en zoals ik zeg, wellicht heb ik het zelf wel mis dat het niet zo sneu is als het op papier "lijkt"

kyrkelover

Re: Ava Eden van Grunsven: "Special Lady mag nu wellicht met pensioen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:39

Wow ik schrik echt van hoe negatief mensen kunnen zijn.
Pony loopt vanaf 2017 in de internationale springsport.
Ava-Eden is de 2e ruiter waarmee ze internationaal springt.
In totaal 111 internationale wedstrijden.
Pony lijkt zowat met het jaar beter te worden en is topfit.
Heel simpel gezegd als ze niet topfit zijn of niet zouden willen kunnen ze natuurlijk ook heel makkelijk weigeren en komen ze ook echt niet rond. De laatste eliminatie ( en enige internationaal met Ava-Eden) is van mei 2021... zegt denk ik genoeg over de fitheid van de pony en of het dier problemen heeft met het "moeten" presteren met 21. En laten we wel wezen, pony's worden al snel rond de 30. Dus heeft de pony nog heel wat jaren (semi) pensioen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 14:46

Ik vind het juist mooi, pony's op die leeftijd nog aan de top. We vinden over het algemeen paarden veel te vroeg oud. Ik had toen ze nog leefde mijn merrie van 26 ook nog volop aan het werk, die zag er destijds ook super uit. Nee, ze kunnen het niet allemaal, maar deze pony's kennelijk wel :).

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 15:54

Tazzey schreef:
Hoe wil je dit anders noemen dan? Het is altijd hetzelfde gezeur. Zodra het op bepaalde namen in de wedstrijdsport aankomt gaan bepaalde mensen zoeken en graven net zolang totdat ze iets gevonden hebben om mee te slaan. Dat komt me een beetje de keel uit inmiddels. Al zetten ze die pony 24/7 in een weiland met 6 unicorns, gouden voerbakjes en weet ik wat nog meer dan is het alsnog niet goed, ze vinden dan toch wel iets om te zeiken. En ja, ik vind het zeiken. En als je anoniem vanachter je toetsenbordje continu de wedstrijdruiters af zit te kraken ben je in mijn ogen een toetsenbordridder. Maar als jij dat een onaangename term vindt, dan hoor ik graag een alternatieve benaming voor deze figuren.

Je slaat nogal door. Je ziet dingen in dit topic die er niet staan. Je frustratie zit je danig in de weg. Dat ligt niet aan "die figuren".

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 15:59

Als die pony niet meer fit zou zijn zou het wel balken regenen.
En dan was de sportcarrière in de topsport zo voorbij. Werd die vanzelf wel leerpaardje in de BB of minder.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 16:01

Tazzey schreef:
Hoe wil je dit anders noemen dan? Het is altijd hetzelfde gezeur. Zodra het op bepaalde namen in de wedstrijdsport aankomt gaan bepaalde mensen zoeken en graven net zolang totdat ze iets gevonden hebben om mee te slaan. Dat komt me een beetje de keel uit inmiddels. Al zetten ze die pony 24/7 in een weiland met 6 unicorns, gouden voerbakjes en weet ik wat nog meer dan is het alsnog niet goed, ze vinden dan toch wel iets om te zeiken. En ja, ik vind het zeiken. En als je anoniem vanachter je toetsenbordje continu de wedstrijdruiters af zit te kraken ben je in mijn ogen een toetsenbordridder. Maar als jij dat een onaangename term vindt, dan hoor ik graag een alternatieve benaming voor deze figuren.
Heel fijn dat het jou je keel uitkomt, je mag het ook zeer zeker zeiken vinden. Maar dat geeft je nog niet het recht om een ander monddood te maken, jij hebt jouw uitgesproken mening, anderen hebben daar net zo goed recht op.

On-topic: ik vind het ook allemaal pittig voor zo'n dier, mijn keuze zou het niet zijn.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 16:12

Och Ailil, nog boos vanwege het Glock topic? :(:)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 16:18

Oh nee hoor, dat ben ik alweer vergeten. Echter, als jij van mening bent dat je zo los kunt gaan op iemand die er een andere mening op na houdt dan jijzelf, dan kun je ook een (tegen)reactie verwachten.

Dit is overigens de 2e persoon binnen dit topic waarbij je persoonlijk wenst te worden, bij deze TeM ik.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 16:31

Dat mag je doen hoor knul. Als je het benoemen van zeiken om zeiken al los gaan vindt dan heb ik het met je te doen.
Ik wens je toch een fijne dag. :(:)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 17:51

Tazzey schreef:
Dat mag je doen hoor knul. Als je het benoemen van zeiken om zeiken al los gaan vindt dan heb ik het met je te doen.
Ik wens je toch een fijne dag. :(:)

Je hoeft niet zo denigrerend te reageren hoor. Beetje laag.

Ben het met je eens dat er eens wat minder gezeurd moet worden om ruiters en paarden die we niet kennen, maar deze reactie is ook niet nodig.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 18:00

Wellicht heb je gelijk hoor Prugelpiet maar ik word gewoon een beetje simpel van dat gezeik hier. Het zijn altijd dezelfde personen. Sommige mensen halen gewoon niet het beste in je naar boven. ;)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 18:43

Kabayo schreef:
Kabayo schreef:
Ja weet niet. Misschien hebben jullie gelijk hoor. En mensen doen het toch wel, danwel fokken, met 25 nog wedstrijden rijden, een 2 jarige beleren. Allemaal is iets van te vinden. Ik ben niet over te halen, ik zou niet willen dat mijn dieren op die leeftijd nog moeten presteren. En dat is mijn mening. Vind het gewoon zo sneu lijken, dat dat op die leeftijd nog moet allemaal. Maar wellicht ben ik gewoon een zuurtje hoor :+

Ik quote mijzelf maar weer even. Bedoelde er niks mee. En steeds mijn paard erbij betrekken en persoonlijk worden vind ik niet helemaal nodig. Voor zo ver ik mij aangesproken moet voelen dan, want die krijgt niet elk jaar een veulen en hoeft zeker niet hard te werken naast het drachtig zijn
Ik sta heus open voor een andere blik en zoals ik zeg, wellicht heb ik het zelf wel mis dat het niet zo sneu is als het op papier "lijkt"

Tja. Je doet het zelf ook alleen zit de persoon niet op bokt.
Jij kan je nog verdedigen maar degene over t artikel niet. Die kan zeggen hoe de pony geniet van werken bijvoorbeeld......
Maar wat ik zei, jij denkt zo over dit en ik over drachtige paarden. Zo denkt een ander over sport jn het algemeen dat t slecht is. Discussies over 24/7 buiten. Overal zijn de meningen verdeeld maar wil niet zeggen dst t fout is

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:00

Kabayo schreef:
Bedoelde er niks mee. En steeds mijn paard erbij betrekken en persoonlijk worden vind ik niet helemaal nodig. Voor zo ver ik mij aangesproken moet voelen dan, want die krijgt niet elk jaar een veulen en hoeft zeker niet hard te werken naast het drachtig zijn

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd i.v.m. een persoonlijke aanval

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:09

Fly_high schreef:
Kabayo schreef:
Bedoelde er niks mee. En steeds mijn paard erbij betrekken en persoonlijk worden vind ik niet helemaal nodig. Voor zo ver ik mij aangesproken moet voelen dan, want die krijgt niet elk jaar een veulen en hoeft zeker niet hard te werken naast het drachtig zijn

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd i.v.m. een persoonlijke aanval.

Jawel hoor, die worden gewoon niet meer drachtig. Overigens is M1 dressuur en Zz enkelspan niet echt zware belasting. Beide gevallen vind ik echt niet zielig.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:10

Fly_high schreef:
Kabayo schreef:

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd i.v.m. een persoonlijke aanval.

Waarom persoonlijk worden als iemand gewoon haar mening geeft?
Wat toxisch zeg, heb getemd.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:15

Sorry maar ik ga niet persoonlijk worden en mensen uit pluizen om vervolgens met vingertjes te gaan wijzen

Het is nooit de bedoeling geweest om Ava Eden aan te vallen oid. Ik heb het ook nooit over haar gehad. Ik heb het gehad over het feit van de hoge leeftijd van alle paarden in topsport

Ik ga mij dan ook niet verdedigen. Dit kost mij allemaal energie. En dat vind ik het niet waard dat te verspillen voor anonieme bokt mensen. Fijne dag allemaal verder.
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 03-01-24 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:23

Oh, ik vind het ook wel lelijk worden zo hoor..
Ik vind het prettig om te lezen dat mensen begaan zijn met het dier (of welk dier dan ook), maar denk dat het hier niet van toepassing is, zoals meerderen ook zeggen, als hij/zij het niet meer leuk vindt of niet meer kan, dan zal ie niet internationaal springen. Niet echt nodig om elkaar aan te vallen, er is sprake van een ander inzicht, maar iedereen heeft toch hetzelfde standpunt (namelijk dierenwelzijn hoog in het vaandel).

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:43

Ik bedoelde het niet lelijk!