Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:@San: ik vind dat persoonlijk wel een onderdeel van het welzijn van een paard
_San87_ schreef:Zeker. Vrije beweging en buitenlucht is heel belangrijk. Maar een ochtendje in een binnenbak is natuurlijk geen vrije beweging, en al helemaal geen buitenlucht. En dan 5 weken per jaar het land op... Sja.
Dat valt imo niet onder het beste voor je paarden willen.
fransje23 schreef:_San87_ schreef:Zeker. Vrije beweging en buitenlucht is heel belangrijk. Maar een ochtendje in een binnenbak is natuurlijk geen vrije beweging, en al helemaal geen buitenlucht. En dan 5 weken per jaar het land op... Sja.
Dat is wel vrije beweging en zeker als ze samen met andere paarden los staan voegt het wel iets toe.
Of het voldoende is kun je over discussiëren.
_San87_ schreef:purny schreef:@San: ik vind dat persoonlijk wel een onderdeel van het welzijn van een paard
Zeker. Vrije beweging en buitenlucht is heel belangrijk. Maar een ochtendje in een binnenbak is natuurlijk geen vrije beweging, en al helemaal geen buitenlucht. En dan 5 weken per jaar het land op... Sja.
fransje23 schreef:_San87_ schreef:Zeker. Vrije beweging en buitenlucht is heel belangrijk. Maar een ochtendje in een binnenbak is natuurlijk geen vrije beweging, en al helemaal geen buitenlucht. En dan 5 weken per jaar het land op... Sja.
Dat is wel vrije beweging en zeker als ze samen met andere paarden los staan voegt het wel iets toe.
_San87_ schreef:fransje23 schreef:
Heel minimaal vrije beweging, onder een dak. Geen mogelijkheid een sprintje te trekken, frisse lucht op te snuiven, helemaal niet wanneer ze er allemaal tegelijk staan.
Nee, sorry, dat telt imo niet.
fransje23 schreef:_San87_ schreef:
Heel minimaal vrije beweging, onder een dak. Geen mogelijkheid een sprintje te trekken, frisse lucht op te snuiven, helemaal niet wanneer ze er allemaal tegelijk staan.
Nee, sorry, dat telt imo niet.
Waarom zouden ze geen sprintje kunnen trekken? Hangt van het formaat bak af?
En hoeveel is allemaal tegelijk?
Drie of vier pony's in een bak van 60 bij 20 kunnen gerust een sprintje trekken.
We weten er onvoldoende van af om te oordelen.
Het lijkt mij zaak dat er gewoon duidelijke regelgeving komt over dit soort dingen.
ruitje schreef:Er is nog wel meer positief aan deze manege hoor....
Zo hebben ze het hele Freestyle Systeem geïntegreerd in hun lessen. Naar wat ik begrijp komt er geen mens op een paard zonder eerst grondwerklessen gevolgd te hebben. Toen ik daar was werden er dus behalve rijlessen ook freestyle lessen gegeven aan kinderen.
Daarnaast is de 'binnenbak' naar mijn mening een van de mooiste die ik in Nederland gezien heb. Het is een onwijs hoge Serre-stal, die je ook voor koeien ziet. Met open zijwanden naar het bos. Dat is dus niet de binnenbak van 25 of 15 jaar geleden...
De paarden hebben ruime, goed onderhouden boxen en toen ik er was stonden ze er tiptop bij in het stro en zag de tuigage er picobello uit met echt op maat materiaal voor paarden.
Ook de kwaliteit paarden was echt goed, niets geen oude versleten beesten maar echt gezonde, rijtechnisch goed onderhouden paarden.
Ik ben er dit jaar 1 middag geweest. Dus of dit alle dagen zo is kan ik niks over zeggen. Maar mensen die er ooit 25 jaar geleden zijn geweest of nu even op Google Maps kijken en een heel bedrijf afbranden voelen zich vast trots op zichzelf
Kunnen er zaken beter? Vast! Verdiend dit bedrijf het om zo hier besproken te worden?
Mwah
ruitje schreef:Ik vind die opmerking wel nodig en dus plaats ik 'm gewoon.
Ik zie niemand reageren die recent op dit bedrijf is geweest, niemand die weet hoeveel ze echt buiten lopen( ik weet dat overigens ook niet) .
Je haalt 3 pagina's lang een bedrijf door het slijk zonder dat je er iets van weet, sterker nog, ik zie gewoon foute aannames staan. En daarom vertel ik, wat ik wel heb gezien. Niet om ' iets goed te praten' , want dat doe ik nergens.
Maar omdat er gewoon word gezegd dat er niets positiefs is aan het hele bedrijf.
En dat is gewoon niet waar, zou mensen sieren eens ergens zelf te gaan kijken voordat ze trots zeggen: kijk mij eens opkomen voor het welzijn van dit of dat.
Want je hebt geen idee waar je precies over praat
Ik ook niet overigens. Want ik heb geen idee hoe lang ze los staan
office schreef:Als iedereen zich toch eens zo druk zou maken over het slacht vee.Wat een mooie wereld zou dat zijn.
Juist voor mensen in de stad is het heel belangrijk dat ze contact met paarden hebben.