Paard dood en automobilist zwaargewond na botsing met trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:58

speurneusc schreef:
onpaard schreef:

Als ik het goed heb dan trekt de handrem aan als de aanganger los komt van de auto door de losbreekreminrichting . Dus je moet de aanhanger weer van de handrem halen om deze van de rem te halen.

en dat staat door de kracht waarmee dat gebeurt heel strak, die krijg je niet zomaar los.

Ah dank voor de antwoorden. Was hier wel benieuwd naar. Dus klep open en paarden eruit jagen is de enige optie.
Ik denk constant maar aan die man, wat een drama voor hem ;(

onpaard

Re: Paard dood en automobilist zwaargewond na botsing met trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:29

Wat erg, bijna al zn botten gebroken. Kunnen we niet allemaal een kaartje sturen naar deze man?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:57

Heeft meerdere breuken in been, heup, bekken, ribben. Buiten levensgevaar en aanspreekbaar. Kaartje sturen zou ik morgen eventueel na kunnen gaan of daar behoefte aan is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 23:08

En daarnaast vermoedelijk ook een gebroken hart. Op zo'n manier je paard verliezen ;(

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 23:10

Bah wat een afgrijselijk ongeluk zeg :(
Heel veel sterkte voor de eigenaar en zijn omgeving, en iedereen die het heeft zien gebeuren Y;(

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 23:22

Ai vreselijk … beterschap voor deze meneer :( en veel sterkte voor een ieder

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 07:05

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 09:29

Cayenne, deze link is ook al geplaatst (eind pagina 2) maar helaas, om de inhoud te lezen is een account nodig.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 11:58

Wat een afgrijselijk ongeluk! En toch nog zo kunnen handelen dat 1 paard het gered heeft. Dan denk je: "waren hem nog 2 minuten extra gegund, dan waren ze misschien allemaal ongedeerd'.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:10

Afbeelding

Het paard wat nog leeft staat rustig zijn hooi te eten langs het spoorlijn paar honderd meter van het ongeluk. Hopelijk valt het trauma van wat hij heeft meegemaakt /meegekregen mee
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 02-12-23 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:35

Afschuwelijk, tranen in mijn ogen... Veel sterkte aan alle betrokkenen...

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 22:55

afschuwelijk ongeluk inderdaad, weten wat er gaat gebeuren en alles op alles zetten om de paarden te proberen redden... gruwelijk gewoon.

Ik hoop heel erg dat de beste man goed mag genezen, zowel fysiek als mentaal...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:05

StalNollie schreef:
Heeft meerdere breuken in been, heup, bekken, ribben. Buiten levensgevaar en aanspreekbaar. Kaartje sturen zou ik morgen eventueel na kunnen gaan of daar behoefte aan is.

Zat er toevallig vanmiddag aan te denken of zo iets niet mooi zou zijn om te doen, al dan niet van Bokt uit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:08

StalNollie schreef:
[ [url=m/TlbMLs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het paard wat nog leeft staat rustig zijn hooi te eten langs het spoorlijn paar honderd meter van het ongeluk. Hopelijk valt het trauma van wat hij heeft meegemaakt /meegekregen mee

Dank voor het delen. Heel mooi geschreven. Ik vind het een afschuwelijk ongeluk. Ik heb er slecht door geslapen, en ik ben steeds huiveriger voor spoorwegovergangen.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:10

Vreselijk … nu na het zien van de foto van Rik en het weten hoe ontzettend belangrijk en geliefd het dier is geweest , geeft het mij (al)weer een dikke brok in de keel ..
Heel veel sterkte met het verlies van Rik en hoop van harte dat de eigenaar ( en held ) goed mag opknappen.
Er wordt aan jullie gedacht Y;(

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:32

Och Stalnollie, wat een mooi eerbetoon, ik moet er van huilen. Wat is het ontzettend erg voor de eigenaar en zijn vrouw en voor iedereen die een connectie met het dier had. Wel fijn om te lezen dat hij zo geliefd was en een leuk leven heeft gehad met mensen om hem heen die goed voor hem zorgden.

Zo ontzettend naar allemaal, het gaat maar niet uit mijn gedachten.. ;(

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:43

Hoe moet het voor die mensen zijn om zo dichtbij die overgang te wonen. Zo'n plek met nu verschrikkelijke herinneringen zo dichtbij huis, waardoor je er steeds maar aan herinnerd wordt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 00:02

Nikass schreef:
StalNollie schreef:
[ [url=m/TlbMLs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank voor het delen. Heel mooi geschreven. Ik vind het een afschuwelijk ongeluk. Ik heb er slecht door geslapen, en ik ben steeds huiveriger voor spoorwegovergangen.

Ik ben er ook huiverig voor. Mijn pony schrok eens van het belletje en stond stil ..midden op het spoor!! Er was geen beweging in de krijgen. Ik bedacht mij dat ze misschien wel richting stal wilde en draaide haar om en toen liep ze wel.
Ik hoef nu gelukkig niet meer over het spoor.

Veel beterschap voor de meneer.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:08

Eigenlijk zou er een soort noodknop aan overgangen moeten zijn, die je bij calamiteiten kan gebruiken om iedereen op dat spoornet te verwittigen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:40

Wat een in en in triest ongeluk... Echt niet te bevatten..

Ik wens de eigenaar heel veel beterschap en heel veel sterkte...Met zijn moed heeft hij 'gelukkig' 1 paard zijn leven kunnen redden...

Ben er stil van.... ;(

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:43

@Gini Is helemaal niet zo’n gek idee eigenlijk. Ik vroeg me al af hoe snel alles in werking zou worden gezet als je 112 belt, maar op sommige trajecten komt om de 5 minuten een trein langs en dat is dan hoogstwaarschijnlijk niet effectief. Een knop, met daaromheen een glazen kastje om misbruik af te remmen, zou de snelste manier zijn.
Zou je zo’n idee niet ergens kunnen droppen? Een mail naar een verantwoordelijke minister (verkeer en waterstaat dan wrs)?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:49

Denk dat een goederen of sneltrein dan nog niet op tijd stil staat?
En met die k.t jeugd van tegenwoordig zal hij dagelijks ingeslagen zijn ben ik bang

edit: opgezocht
Een trein die 130 km/uur rijdt, heeft een remweg van 600 meter. Een trein kan nooit in één keer stilstaan, en komt ook weer traag op snelheid.

dat valt me nog mee...korter dan ik dacht.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:52

Kastje met code. Waarvan de 112 centralist de code kan geven. Hebben AED kastjes ook

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 12:37

Dat gaat allemaal nog niet snel genoeg.
Ik sta nu heel anders bij een Duitse spoorwegovergang, waar je altijd voor je gevoel uren staat te wachten bij gesloten bomen voordat eindelijk die trein komt.
Als die bomen eerder dicht gaan, is er meer tijd om onverhoopte situaties nog op te lossen.

Ik ken plekken hier in Nederland waar ik heb meegemaakt dat ik net twee stappen zet om het spoor over te steken, de alarmbel gaat, de bomen gaan dicht en ik red het met een sprintje nog net voor de boom aan de andere kant gesloten is. Het gaat zó snel, dat ik dan denk: wat als ik nu met een rollator loop, of als ik toevallig struikel en val? Je hebt meteen geen schijn van kans meer.
Lang leve de lange rij auto's voor de Duitse spoorwegovergang, en je iets langere reistijd als je tien minuten heb staan wachten.

Edit: ik heb geen idee of er statistisch minder ongelukken gebeuren bij Duitse spoorwegovergangen.

Floortje_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 12:45

Alarmknop bij overwegen is al meerdere malen onderzocht bij diverse instanties maar helaas technisch complex en erg misbruik gevoelig. Kastje en code via de meldkamer is niet sneller dan huidige route.

Hoeveel remweg een trein heeft hangt van heel veel factoren af zoals materieeltype en weersomstandigheden. De nieuwe sprinters hebben bij maximale grip bij een noodremming een remweg van 'maar' 400 meter. Deze aanrijding was met een ICM en het was erg glad. Dan kan de remweg van zo'n type trein al snel oplopen tot voorbij de 1000 meter.

Aanrijdingen op overwegen zijn niet te voorkomen :( . Dat is waarom er zoveel mogelijk worden verwijderd.

Als je strandt op de overweg direct 112 bellen! De meldkamer politie staat in direct contact met de treindienstleider en die kan alarmeren richting de machinisten in een bepaald gebied.