Man die pony mishandelde wordt online belaagd, parket opent onderzoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:43

Ayasha schreef:
De beste meneer rijdt internationaal dus voor l*l staat hij sowieso.

Ik vind het erger dat ook zijn vriendin (als ze nog samen zijn want haar FB zegt vrijgezel dus mogelijk ex) bedreigd wordt. :n die komt niet eens op de stal… :

Denk dat dat internationale nog het minste zegt of mss meer zegt over dat gegeven dan enkel het individu zelf?
Wat hij gedaan heeft is niet ok, maar ik vind wel dat er heel hypocriet wordt gedaan. (mensen die die beelden delen op hun socials en hun verontwaardiging uiten, maar zich er wel zelf schuldig aanmaken/gemaakt hebben)

Ook de bond vind ik raar, toch ergens begrijpelijk, reageren. Bizar dat ze met het Deense verhaal (speelt nu toch al geruime tijd) geen duidelijk signaal geven, toch de samenwerking met Kingsland (onderdeel van dat imperium van dierenleed) gewoon stil verder gezet wordt.... Qua proportionaliteit staat dit veel breder, alsook visie qua sport en welzijn. Maar kennelijk spelen er dan toch grotere belangen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 16:50

bulck schreef:
Ayasha schreef:
De beste meneer rijdt internationaal dus voor l*l staat hij sowieso.

Ik vind het erger dat ook zijn vriendin (als ze nog samen zijn want haar FB zegt vrijgezel dus mogelijk ex) bedreigd wordt. :n die komt niet eens op de stal… :

Denk dat dat internationale nog het minste zegt of mss meer zegt over dat gegeven dan enkel het individu zelf?
Wat hij gedaan heeft is niet ok, maar ik vind wel dat er heel hypocriet wordt gedaan. (mensen die die beelden delen op hun socials en hun verontwaardiging uiten, maar zich er wel zelf schuldig aanmaken/gemaakt hebben)

Ook de bond vind ik raar, toch ergens begrijpelijk, reageren. Bizar dat ze met het Deense verhaal (speelt nu toch al geruime tijd) geen duidelijk signaal geven, toch de samenwerking met Kingsland (onderdeel van dat imperium van dierenleed) gewoon stil verder gezet wordt.... Qua proportionaliteit staat dit veel breder, alsook visie qua sport en welzijn. Maar kennelijk spelen er dan toch grotere belangen.

Ik denk dat jij begrijpt waar mijn frustratie ligt. Dit ‘incident’ legt IMO iets veel groter bloot maar daar wordt nauwelijks op gereageerd.

Nee liever spuit men dingen rond die ze van horen zeggen hebben ipv feiten.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:50

Kaitlyn schreef:
Niet alleen dat. Dat filmpje van die andere stokkreupele pony, die foto's van hoe hij paarden vastbindt op stal. Wat een walgelijke vent, dat die maar nooit meer bij een paard in de buurt komt...

Waar zie je een vastgebonden paard?
Die ene is gewoon een toevallige momentopname. Die is niet expres zo vastgebonden, is gewoon een touw om hooinet aan op te hangen. En loopt niet door het halster heen.
Is tevens al meermaals aangehaald ook dat dit paard niet opgehangen is.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:59

bulck schreef:

Helemaal dit ja, ik zie er voorbijkomen dat ik denk jíj die dit post? |o

Wat PSV betreft, een post, een mailtje met link naar pdf wat ze verstaan onder paardvriendelijk. Uhm. Bravo? Lekker makkelijk? Ipv écht iets te doen, controles op aangesloten clubs, duidelijke keuzes maken in partners, neh, woordspelingkje 'paardnership' en doorrrr -O-

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:03

Art_Ificious schreef:
Kaitlyn schreef:
Niet alleen dat. Dat filmpje van die andere stokkreupele pony, die foto's van hoe hij paarden vastbindt op stal. Wat een walgelijke vent, dat die maar nooit meer bij een paard in de buurt komt...

Waar zie je een vastgebonden paard?
Die ene is gewoon een toevallige momentopname. Die is niet expres zo vastgebonden, is gewoon een touw om hooinet aan op te hangen. En loopt niet door het halster heen.
Is tevens al meermaals aangehaald ook dat dit paard niet opgehangen is.

Hangt er wel heel beroerd bij dan, kan een paard makkelijk zijn kaak op breken zo.

zorro

Re: Man die pony mishandelde wordt online belaagd, parket opent onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:14

Ja dat met dat touw zijn wel dingen die je actief hoort te voorkomen, ik heb eigenlijk niet goed gekeken hoe het zat, ik vond het zo’n naar beeld. Dus ik snap wel dat er meer mensen zijn die hier gelijk een mening over vormen want ik was ook te geschokt om het te gaan ontleden wat er nou werkelijk gebeurt was.

Er worden genoeg hooibergen gebruikt, maar ik denk en hoop dat er weinig paarden zo in vast komen te zitten. En als het dan ook nog net daar gebeurt, in combinatie met die andere beelden.. Nee, het gaat gewoon niet goed daar.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:01

Kiwiaa schreef:
Wat PSV betreft, een post, een mailtje met link naar pdf wat ze verstaan onder paardvriendelijk. Uhm. Bravo? Lekker makkelijk? Ipv écht iets te doen, controles op aangesloten clubs, duidelijke keuzes maken in partners, neh, woordspelingkje 'paardnership' en doorrrr -O-

Echt he.. nu kunnen ze eens een statement maken.. krijg je zo'n belachelijke mail ;(

Ben benieuwd hoe het gaat eindigen.. het feit dat de nodige instanties al meer dan een maand op de hoogte zijn en niets gedaan hebben tot die online heksenjacht, kan weinig goeds voorspellen denk ik.

Vind het wel jammer dat dit allemaal net op deze locatie moet gebeuren :') was 1 van de weinige locatie die in de winter nog deftige wedstrijden aanbood.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 09:54

Ik zou wel eens willen weten waarom een zo jonge 'instructeur' zo enorm gefrustreerd is dat hij zo'n klein pony'tje zo moet meppen. Dat gaat toch nergens over? Diertje is voor de rest van zijn leven niet meer bruikbaar als manegepony volgens mij. Doodsbang voor zwepen in ieder geval. En rot voor hem dat hij nu bedreigd wordt, maar boontje komt om zijn loontje.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 10:15

Monique1963 schreef:
Ik zou wel eens willen weten waarom een zo jonge 'instructeur' zo enorm gefrustreerd is dat hij zo'n klein pony'tje zo moet meppen. Dat gaat toch nergens over? Diertje is voor de rest van zijn leven niet meer bruikbaar als manegepony volgens mij. Doodsbang voor zwepen in ieder geval. En rot voor hem dat hij nu bedreigd wordt, maar boontje komt om zijn loontje.

De pony zal het heus wel overleven (waar ik overigens niets mee wil goedpraten), maar ik bedoel maar dat je allicht de levensloop van een gemiddeld manegepaard niet wilt kennen/weten (en dan niet enkel de periode als manegepaard)

Wat de jongen heeft doen aanzetten? who knows, stoerdoenerij voor een groep tienermeisjes, machtspositie (trainer- leerlingen), niet beter weten? bepaalde frustraties (slecht betaald, persoonlijke issues)
We zullen het nooit echt weten. Met de dood bedreigen of random berichten sturen vind ik wel te ver.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 10:21

Pony zal wel gewoon ondeugend geweest zijn..iets wat poný's en paarden nu eenmaal doen als ze de kans krijgen met beginners. Maar dit slaat echt nergens op..beestje kan hier niks van snappen behalve dat het mensen niet meer kan vertrouwen en de zweep iets is waar je mee afgeranseld kan worden.

Als dat zijn manier van "trainen" is, dan is hij dus niet capabel en ergens hoop ik ook dat hij geen les meer mag geven in de toekomst en vooral uit de buurt van paarden moet blijven.

Het is niets anders dan eigen frustraties afreageren op een ander, in dit geval een onschuldig weerloos dier.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:15

Het is natuurlijk vreselijk wat deze man doet en absoluut niet goed te praten. Maar wat mij irriteerd is dat de dame die deze man aan openbare schandpaal hangt vaker van dit soort acties heeft en zich opwerpt als een soort Robin Hood voor paarden. Op zich een heel goed streven maar vaak met twijfelachtige foto's of zaken die allang bekend zijn of waarop al actie ondernomen wordt door instanties. Zij doet het dan net overkomen alsof het allemaal haar verdiensten zijn als deze paardeneigenaren aangepakt worden, paarden in beslag worden genomen of bedrijven gesloten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:45

Ik zie best wat mensen reageren met pony kan wel wat hebben en komt er wel over heen...
Je zou eens een zweep met die kracht tegen je eigen reet moeten slaan!! Dat doet echt wel zeer. Ook bij een dik behaarde shet!

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 12:22

Dreamboy schreef:
Het is natuurlijk vreselijk wat deze man doet en absoluut niet goed te praten. Maar wat mij irriteerd is dat de dame die deze man aan openbare schandpaal hangt vaker van dit soort acties heeft en zich opwerpt als een soort Robin Hood voor paarden. Op zich een heel goed streven maar vaak met twijfelachtige foto's of zaken die allang bekend zijn of waarop al actie ondernomen wordt door instanties. Zij doet het dan net overkomen alsof het allemaal haar verdiensten zijn als deze paardeneigenaren aangepakt worden, paarden in beslag worden genomen of bedrijven gesloten.

Inderdaad, wat een heksenjacht. Nee, het kan niet. Ja, er moet wat aan gedaan worden. Maar we leven niet meer in de tijd dat het in een lokale krant stond waar ook nog een redactie keek, met een wereldwijd bereik moet er beter nagedacht worden over de impact van zo'n bericht.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:45

bulck schreef:
De pony zal het heus wel overleven (waar ik overigens niets mee wil goedpraten), maar ik bedoel maar dat je allicht de levensloop van een gemiddeld manegepaard niet wilt kennen/weten (en dan niet enkel de periode als manegepaard)

En toch valt het effect niet te onderschatten.
Ik ken een oud-manegepony die ondertussen al 17 jaar alleen maar liefde en goede zorgen. Je zou denken dat dat de vroegere ellende wel uitvlakt. Maar als je hand omhoog gaat (om een petje op te zetten ofzo), komt er zonder uitzondering een schrikreactie. Is een reflex die er niet meer uit zal gaan. We staan er zelf ook telkens nog van te kijken hoe diepgeworteld zoiets zich kan nestelen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 15:40

Ja, ik heb helaas ook met meerdere paarden gewerkt die getraumatiseerd zijn geraakt door zulke personen. Ineens weer een "trigger" en ze schieten in paniek.

Zeker als het gebeurd is in de jongere jaren, de eerste ervaringen met mensen.

Het is gewoon mishandeling.