Paardensport Vlaanderen reageert geschokt op beelden social media

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: Paardensport Vlaanderen reageert geschokt op beelden social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:47

Wow, buiten dat ik vind dat het hele zaakje stinkt is dit document wel erg slecht opgesteld. Niet echt professioneel.

Sowieso dat het de schoonzoon is die dit soort acties uithaalt. Dat wil je toch niet dat hij een representatie is van je bedrijf? Sowieso dat dit niet de eerste keer is dat hij zoiets doet

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:51

Daphne__ schreef:
Ja, vast een manege waar verder heel netjes met de dieren word omgegaan. In plaats van telefoons verbieden, kun je ook zorgen dat er niks slecht te filmen valt...
[ [url=m/P8U1aX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hele handel sluiten, dat is de enige oplossing voor dit soort mensen en hun bedrijven.

Christus te paard. Vertel alsjeblieft dat dit nep is. Wat een ellende dat document. En dan ook nog eens denken dat je tieners kan verbieden hun telefoon te gebruiken. Ik vind dat ze er teveel op zitten hoor, maar je zou toch spontaan je kind naar een andere manege sturen. Je gebruikt dat toch om af te stemmen wanneer je naar huis fietst/opgehaald moet worden of als er iemand achterin een weiland/paddock onder een paard ligt ofzo.

En gewoon zorgen dat er niks naars te filmen is.

Sorry, maar dit document is heel slecht voor de geloofwaardigheid van dit bedrijf.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:52

Citaat:
Echter is de vete en heksenjacht nu ten koste aan gaan van mensen die hier niets mee te maken hebben. En dat is gewoon absoluut niet oké

Die eigenaresse en aanhang heeft hier absoluut alles mee te maken. Het is toch haar schoonzoon ? Zo'n stuk onbenul die zijzelf toch echt op haar domein toelaat en blijkbaar ook nog met haar dieren laat omgaan.
Dan ben je gewoon echt geen haar beter }:0

Dat laatste punt in het reglement ivm verbod van gsm gebruik op het hele erf zegt al genoeg natuurlijk :+

StableHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:12

De laatste 2 punten zijn wel tegenstrijdig. Bij ongeval onmiddellijk bellen. Maar gebruik is verboden en je riskeert ook nog inname van je telefoon.

Zegt inderdaad heel wat als dit je reactie is. Je zou "blij" moeten zijn dat mensen bewijs hebben. Betere reactie was geweest dat ze hem de toegang tot de manege verbieden. De telefoons zijn het probleem niet in dit geval.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:20

Soms ben ik erg blij dat alles tegenwoordig gefilmd wordt en ik het openbaar wordt getoond. Ook goed dat er al stappen tegen deze jongen ondernomen worden. Aan wie dacht hij toen hij zo aan het meppen was. Dit is een frustratie die van diep uit zijn tenen komt. Enorm incapabel. Triest.
Het zou me niet verbazen als die pony'tje in de (nabije) toekomst onhandelbaar wordt. Lijkt me dat je met een zweepje dit diertje niet meer kan rijden. Te triest voor woorden.
Dapper dat de filmer het openbaar heeft gemaakt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:26

StableHS schreef:
De laatste 2 punten zijn wel tegenstrijdig. Bij ongeval onmiddellijk bellen. Maar gebruik is verboden en je riskeert ook nog inname van je telefoon.

Zegt inderdaad heel wat als dit je reactie is. Je zou "blij" moeten zijn dat mensen bewijs hebben. Betere reactie was geweest dat ze hem de toegang tot de manege verbieden. De telefoons zijn het probleem niet in dit geval.

Precies...

Het filmen is niet het probleem wat er op staat wel.
Dus waarom filmen verbieden als het toch niet meer gebeurt???

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:28

Geweld begint waar kennis ophoudt.
Dit zal jammer genoeg niet het enige paardje zijn dat afgeranseld wordt als je die gek ziet tekeer gaan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:31

Zo, die knakker mept even zijn volledige frustratie eruit op dat arme dier.

Zie zelden mensen die hun zelfbeheersing zo verliezen. Kwalijke zaak, heel kwalijk!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:47

Ik snap wel dat met hoe totaal in de telefoon met de aandacht sommige mensen rondlopen zonder op te letten je dat niet wil hebben bij paarden in de buurt. Er zal maar een klant omvergelopen worden, of een paard haalt eens uit, want iemand had niet eens door dat paard daar stond ...
Als het gaat om problemen met andermans honden waarvan de eigenaar net zo goed enkel met telefoon bezig is, staan er hier genoeg te stuiteren. Waarom dan dat zo'n regel op een terrein waar de eigenaar eigenlijk altijd aansprakelijk is zo fout gevonden wordt?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:49

tamary schreef:
Ik snap wel dat met hoe totaal in de telefoon met de aandacht sommige mensen rondlopen zonder op te letten je dat niet wil hebben bij paarden in de buurt. Er zal maar een klant omvergelopen worden, of een paard haalt eens uit, want iemand had niet eens door dat paard daar stond ...
Als het gaat om problemen met andermans honden waarvan de eigenaar net zo goed enkel met telefoon bezig is, staan er hier genoeg te stuiteren. Waarom dan dat zo'n regel op een terrein waar de eigenaar eigenlijk altijd aansprakelijk is zo fout gevonden wordt?

Jij gelooft echt dat de telefoon niet gebruikt mag worden voor de veiligheid?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:51

Dan mag je geen video of foto meer laten maken als jezelf aan het rijden bent?
Je paard in de wei?
Nee beetje doorzichtig...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:52

Logische reden, ongeacht wat jij misschien aan andere ervaringen met dat bedrijf hebt. Ik heb ze niet, wel zie ik genoeg totaal niet opletten want telefoon is belangrijk rondlopen ipv stilstaan en maar 1 ding tegelijk te doen. Iets wat je van een kind niet mag verwachten.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:59

Als je echt serieus denkt dat een manege die paarden zo mishandeld, telefoons verbieden voor de veiligheid... Dan snap ik ineens helemaal waarom dit soort maneges nog bestaan.

Ongelofelijk...

Nee, je mag niet in de kantine op je telefoon, want stel je voor dat je een trapt krijgt van een paard.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:10

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd vanwege copyright
Laatst bijgewerkt door Muiz op 19-11-23 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:14

Daphne__ schreef:
Ja, vast een manege waar verder heel netjes met de dieren word omgegaan. In plaats van telefoons verbieden, kun je ook zorgen dat er niks slecht te filmen valt...
[ [url=m/P8U1aX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hele handel sluiten, dat is de enige oplossing voor dit soort mensen en hun bedrijven.

Is dit document echt? Ik vind ze wel heel erg allergisch als het om telefoon gebruik op het terrein gaat.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:18

DuoPenotti schreef:
Vorig jaar is er al een controle uitgevoerd en werden er maatregelen opgelegd.

Dan is er sowieso wel echt wat aan de hand geweest. Over het algemeen vind ik ze aan de softe kant wat maatregelen nemen betreft.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:20

Normaal open ik dit soort filmpjes niet en ik wilde dat ik het nu ook niet had gedaan. Ik word er zo verdrietig van. Vreselijk erg wat die pony wordt aangedaan.

Er wordt hier iets gezegd over iemand die een vete heeft met de eigenaresse van de manege. Nou en?!? Wat doet dat er toe. Het is toch helder met dit filmpje dat er dingen gebeuren op die manege die niet zouden moeten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:21

[***] schreef:
DuoPenotti schreef:
Vorig jaar is er al een controle uitgevoerd en werden er maatregelen opgelegd.

Dan is er sowieso wel echt wat aan de hand geweest. Over het algemeen vind ik ze aan de softe kant wat maatregelen nemen betreft.

Precies. Mijn gedachte.
Je kan in een vete best de instanties op iemand afsturen. Maar dan leggen ze echt geen maatregelen op.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:30

Oh, het was met beeldmateriaal op de nationale TV. Goed dat ze het in de kijker brengen. Het gaat ook zo rond over welke manege het gaat. Een betere anti-reclame kan je je niet wensen…. Schoonma zal niet blij zijn met haar schoonzoon zijn actie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:34

Die schoonzoon zou nooit meer van mij een pony of paard mogen aanraken zonder dat ik in de buurt ben. Omdat hij schoonzoon is, zou ik hem niet van het erf schoppen , want dan schop ik mijn dochter en (toekomstige)kleinkinderen ook van het erf af.
Balen voor die mensen dat het de schoonzoon is. Kun je niet even doorpakken zonder de familie op te blazen. Pffff sterkte voor die mensen, niet gemakkelijk!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:36

Je hoort ons die het aanhalen van de vete niet zeggen dat dit oké is, in tegenstelling.

Maar je kunt je beter op de schoonzoon focussen en zijn handelstal ipv op de manege. Het is hij wat het gedaan heeft en ik hoop oprecht dat hij opgepakt word en hiermee verder gegaan word.

Echter staat de manege (toen ik er kwam, zoals ik zei, jaar niet meer geweest, wist ook niet dat er iemand onder toezicht stond) voor paard en ruiter samen brengen. Gehandicapten rijden (accomodaties gekozen en gesubsidieerd door vlp, die zich nu tegen de stal uitspreekt) word hier ook gedaan.

Wel hoop ik oprecht dat deze mishandeling zwaar aangepakt word.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:42

pien_2010 schreef:
Die schoonzoon zou nooit meer van mij een pony of paard mogen aanraken zonder dat ik in de buurt ben. Omdat hij schoonzoon is, zou ik hem niet van het erf schoppen , want dan schop ik mijn dochter en (toekomstige)kleinkinderen ook van het erf af.
Balen voor die mensen dat het de schoonzoon is. Kun je niet even doorpakken zonder de familie op te blazen. Pffff sterkte voor die mensen, niet gemakkelijk!

Alleen vrees ik dat als iemand zo met dieren om gaat je ook moet vrezen voor huiselijk geweld.
Dus als dit je schoonzoon is. Succes ermee!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:10

Echt met pijn in mijn hart die video's zitten kijken. Tevens ook een zwaar hoefbevangen pony + de man op de shetlander aan het rijden... heel heftig... bizar. Niet alleen het slaan dus.

Tevens, op mijn oude manege mochten we gewoon filmen en kwamen er zelfs meiden met hun camera's om mooie foto's te maken als we aan het lessen waren. Geen telefoons op het hele terrein is vast omdat er slechte dingen te filmen zijn..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:17

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:

Alleen vrees ik dat als iemand zo met dieren om gaat je ook moet vrezen voor huiselijk geweld.

Die wilde ik er niet bij halen maar dacht dit wel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:23

Loretta schreef:

Veel te kort door de bocht, laten we even bij de feiten blijven ipv te speculeren.