Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cajabol schreef:Dat paarden over de hele wereld versleept worden en we daar eens mee stoppen is volgens mij de beste discussie. Hopelijk met de juiste politieke partij(en) spoedig een verbod.
cajabol schreef:Dat paarden over de hele wereld versleept worden en we daar eens mee stoppen is volgens mij de beste discussie. Hopelijk met de juiste politieke partij(en) spoedig een verbod.
cajabol schreef:Paarden worden over de hele wereld versleept om bijvoorbeeld verkocht te worden, voor fokken, voor wedstrijden enz enz. Ik vind dat dat gestopt moet worden. Natuurlijk als je gaat emigreren wil je graag je paard meenemen maar ik zou er nooit en te nimmer voor kiezen om hem of haar op een vliegtuig te zetten. Een trailer ben ik trouwens ook niet voor. Ik ben er eens ingestaan samen met een paard. Dat zou iedereen eens moeten doen want dan krijg je begrip hoe dat is voor een paard om maar heen en weer geslingerd te worden. Als een paard echt vervoerd moet worden is een vrachtwagen de meest stabiele en paardvriendelijk vervoersmiddel. En inderdaad stoppen met internationale wedstrijden. Het is niet dier(paard)waardig om ze maar overal naar toe te willen nemen
cajabol schreef:Paarden worden over de hele wereld versleept om bijvoorbeeld verkocht te worden, voor fokken, voor wedstrijden enz enz. Ik vind dat dat gestopt moet worden. Natuurlijk als je gaat emigreren wil je graag je paard meenemen maar ik zou er nooit en te nimmer voor kiezen om hem of haar op een vliegtuig te zetten. Een trailer ben ik trouwens ook niet voor. Ik ben er eens ingestaan samen met een paard. Dat zou iedereen eens moeten doen want dan krijg je begrip hoe dat is voor een paard om maar heen en weer geslingerd te worden. Als een paard echt vervoerd moet worden is een vrachtwagen de meest stabiele en paardvriendelijk vervoersmiddel. En inderdaad stoppen met internationale wedstrijden. Het is niet dier(paard)waardig om ze maar overal naar toe te willen nemen
cajabol schreef:Paarden worden over de hele wereld versleept om bijvoorbeeld verkocht te worden, voor fokken, voor wedstrijden enz enz. Ik vind dat dat gestopt moet worden. Natuurlijk als je gaat emigreren wil je graag je paard meenemen maar ik zou er nooit en te nimmer voor kiezen om hem of haar op een vliegtuig te zetten. Een trailer ben ik trouwens ook niet voor. Ik ben er eens ingestaan samen met een paard. Dat zou iedereen eens moeten doen want dan krijg je begrip hoe dat is voor een paard om maar heen en weer geslingerd te worden. Als een paard echt vervoerd moet worden is een vrachtwagen de meest stabiele en paardvriendelijk vervoersmiddel. En inderdaad stoppen met internationale wedstrijden. Het is niet dier(paard)waardig om ze maar overal naar toe te willen nemen
Marilu schreef:Heel interessant om meer te lezen over hoe het er aan toe gaat bij zo'n paardentransport per vliegtuig.
Zelf ben ik behoorlijk claustrofobisch, dus als ik die beperkte ruimte zie, waarin die paarden x-aantal uren staan, dan word ik wel benauwd in hun plaats![]()
Weten de (ex-)medewerkers hier ook meer over die fuel die geloosd wordt bij zo'n terugkeer en vervroegde landing ?
Hier op een Belgische site las ik daar ook een discussie over : de fuel zou op grote hoogte geloosd worden, zodat deze direct zou verdampt zijn en er dus niets (?) in de oceaan zou terechtgekomen zijn.
Klopt dat ? Dat benieuwt me namelijk ook nog wel(niet dat ik er een negatief oordeel over heb, hoor, want ik besef dat dit nu eenmaal moet om veilig te kunnen landen)
speurneusc schreef:elk vliegtuig dat te zwaar is om te landen dumpt de brandstof, ook personen vliegtuigen doen dat al jaren, dit was geen eenmalig incident omdat ze een noodlanding moesten maken, het was alleen heel veel omdat ze nog niet veel op verbruikt hadden.
Cowgirl schreef:Ik heb zo'n 3 jaar gevlogen. Er zijn echt wel eens lichte incidenten en ook wel eens wat zwaardere maar over het algemeen reizen paarden prima in het vliegtuig en word er goed voor gezorgd.
Waar ik nog wel eens moeite mee had waren de paarden die eerst al heel lang op de vracht auto hadden gestaan en binnen 12 uur al op het vliegtuig zaten naar de andere kant van de wereld. Heb echt dood vermoeide paarden mee gehad en ook een keer 1 die inelkaar was gezakt na het opstijgen. Toen was het retour amsterdam. Dat heeft bakken met geld gekost.
Wat dat betreft zouden daar best richtlijnen voor mogen komen.
En een groom alleen zou ook niet moeten kunnen. En een wat langere rusttijd op bestemming voor de groom zou ook niet misstaan evenals een beter salaris.
Vaak is het paarden droppen en direct weer terug. Ik heb wel nonstop vluchten gehad van 30 uur. Zie je de zon 2 of 3x opkomen.
Maar al met al een bijzondere job die ik nog best wel vaak mis nu ik de hele dag op kantoor zit.
Dioxide schreef:Ik heb dit intussen even voor je nagevraagd aan een bevriendde captain en ja, de fuel vervliegt normaal gezien (of grotendeels, maar het is ook temperatuursafhankelijk) voordat deze de grond bereikt. Om die reden wordt er ook door de luchtverkeersleiding geinstrueerd om brandstof zo hoog mogelijk te dumpen over een gebied met weinig tot geen bevolking om eventuele gezondheids-/omgevingsrisico’s zoveel mogelijk te minimaliseren.