Noorse moeder en dochter willen miljoenenpaard Donkey Boy klonen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 15:44

Sizzle schreef:
Er staat ook niet dat het niet mag……

Zo, genoeg gebokt vandaag.

Nee, zaken waar toen geen redelijk mens zelfs maar had kunnen vermoeden dat het ooit gedaan zou kunnen worden werden niet verboden! Omdat het toen helemaal niet bestond!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 15:52

anjali schreef:
@Gombal: Mensen die niet zoals ik fanatiek vegetarier zijn zullen er waarschijnlijk minder of geen bezwaar tegen hebben. Blijft het feit dat het toch niet kan wegens de zware afstotingsverschijnselen.

Bullshit. Ik ben geen vegetariër, eet wel zeer regelmatig vegetarisch, maar heb hier ernstige morele bezwaren tegen. Ik wil absoluut geen dierlijk materiaal in mijn lichaam.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:03

anjali schreef:
Sizzle schreef:
News-flash: Je hoeft niet gelovig te zijn om een goed mens te zijn ;)

Nee ,zeker waar. Maar dan krijg je dus de vraag wat goed is en wat niet. Als men geen richtlijn heeft vanuit een geloof ,wie bepaalt dat dan?

Je interne morele kompas ipv opgelegde regels die je wil omzeilen. En Mozes wist al dat moord slecht was voordat hij die 10 geboden kreeg (en die waar gij zult niet doden instond vervolgens stuksloeg bij het zien van het gouden kalf).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:40

anjali schreef:
Nee, zaken waar toen geen redelijk mens zelfs maar had kunnen vermoeden dat het ooit gedaan zou kunnen worden werden niet verboden! Omdat het toen helemaal niet bestond!

My point exactly… ofwel die „handige richtlijnen“ zijn ook maar net wat ieder er van maakt.

We laten de priester en rabijn discusieren wie er gelijk heeft. (In het rotste geval starten ze er een oorlog over in de naam van God).

(Nu ga ik echt off-line voor vandaag :o )

Sanet

Re: Noorse moeder en dochter willen miljoenenpaard Donkey Boy klonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:51

Zoals met die Jazzen is al wel bewezen dat je dus niet perse ook hetzelfde resultaat krijgt met klonen. Opzich voor de wetenschap wel interessant wat een goed sportpaard nu echt een goed sportpaard maakt, dat is meer dan alleen genen dus. Ook qua inzet van buitenaf zou je meer dan genoeg focus op de sport verwachten (of dan misschien juist wel weer teveel?).

Om even aan te haken op de andere discussie. Ik vind de maakbaarheid van het leven ook lastig. Totdat het heel dichtbij komt, dan ineens gaat die grens verschuiven, voor mij dan. En dan ben ik blij dat mijn vader er nog is door de medische ingrepen die mogelijk zijn. Maar hij hoeft niet gekloond. Een is wel genoeg ;)

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 17:30

Sanet schreef:
ik vind de maakbaarheid van het leven ook lastig. Totdat het heel dichtbij komt, dan ineens gaat die grens verschuiven, voor mij dan. En dan ben ik blij dat mijn vader er nog is door de medische ingrepen die mogelijk zijn. ;)

Normaal, eerlijk en gezond denkend mens! _/-\o_

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 17:45

Lughnassadh schreef:
anjali schreef:
@Gombal: Mensen die niet zoals ik fanatiek vegetarier zijn zullen er waarschijnlijk minder of geen bezwaar tegen hebben. Blijft het feit dat het toch niet kan wegens de zware afstotingsverschijnselen.

Bullshit. Ik ben geen vegetariër, eet wel zeer regelmatig vegetarisch, maar heb hier ernstige morele bezwaren tegen. Ik wil absoluut geen dierlijk materiaal in mijn lichaam.

Beetje flauw misschien, maar als je vlees eet krijg je toch ook dierlijk materiaal in je lichaam :+

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 01:36

Yup dit is flauw. En ik denk dat jij zelf prima weet hoe ik dit bedoel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:48

Lughnassadh schreef:
Yup dit is flauw. En ik denk dat jij zelf prima weet hoe ik dit bedoel.

Flauw ja, maar toch vind ik dat ik een punt heb. Jij wilt geen dierlijke materialen in je lichaam. Maar als je vlees eet dan wordt jouw eigen lichaam opgebouwd met dierlijke materialen nl. met dierlijke eiwitten en dierlijke hormonen uit dat vlees. En die dieren zijn daarvoor ook gedood.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 15:01

Jij mag vinden dat je een punt hebt. Wij verschillen simpelweg van mening hier over. Daar ga ik verder geen discussie aan wijden.