Tienermeisje steelt twee paarden om vriendin te bezoeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 14:07

musiqolog schreef:
Urbanus schreef:
Er is niks grappigs aan een meisje van 13 dat 2 paarden jat en zonder enige tuigage daarmee door de binnenstad gaat rijden. Als je dat niet kunt inzien, hoe gevaarlijk het is, houd het alsjeblieft bij het lezen van een paardenblaadje en fantaseren.

Als jij geen discussie wilt, blijf dan weg van een internetforum. Vooral als je er ook nog persoonlijke aanvallen doorheen doet.

? Gaat het even niet?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Tiener (15) steelt twee paarden om vriendin te bezoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 14:16

Wat valt er te relativeren hier?
Ze heeft geluk gehad dat ze niet ter plekke met de paarden is verongelukt.

Dit heeft ook niets te maken met een puber streek.
Dit gaat veel verder.
Niets romantisch aan of wat ook.
Een ordinaire dief die daarvoor dieren in gevaar brengt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 14:37

musiqolog schreef:
capopjekop schreef:
Nou lachen zeg. Ik zou leip worden als iemand ongevraagd m'n ponys meeneemt.

Ja, maar iedereen wordt leip als er iets van hem gestolen wordt. Dan ben je veel te betrokken. Wij horen dit achteraf en kunnen het relativeren.

En ik zeg nog maar eens dat ik het stelen van paarden niet normaal vind.

Dat laat je op een rare manier blijken dan. Jij hebt zelf geen paarden zeker? Het gaat hier om levende wezens. Die bovendien dusdanig groot en sterk zijn dat het flink mis had kunnen gaan. Dat is even iets anders dan een fiets die gejat wordt

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 14:46

Ik sta echt een beetje met mijn oren te klapperen dat hier mensen zijn die het "niet zo erg" vinden en dat we niet te streng moeten zijn op het meisje.

Is het een beetje grappig? Ja. Maar vooral omdat ik me afvraag hoe je het in hemelsnaam in je kop haalt om zomaar 2 paarden te pakken.

Op die leeftijd weet je dondersgoed dat je niet zomaar iets kan pakken. Is het ook okay als ze zomaar een fiets pakt en daarmee op pad gaat? Nee. Is gewoon diefstal.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 14:54

Ik vraag me af of mensen die dit grappig vinden, dit ook vinden als iemand hun auto steelt. Zolang het maar goed is afgelopen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 15:38

Ik vind het absoluut niet kunnen!

Hier staat een wat uitgebreider bericht en wat ik daaruit opmaak is dat ze via een WattsApp groep van de vereniging waar de paarden vandaan kwamen steeds gevolgd werden, ik snap alleen niet helemaal dat het dan zo lang heeft moeten duren voordat ze gepakt werd... https://www.tagesschau.de/inland/region ... t-100.html .

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 15:40

Pippi Langstrumpf in actie *\o/* :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 16:41

rien10 schreef:
Ik ben jong geweest, zeker geen heilige. Maar een paard stelen, 2 eigenlijk, is next level zoals iemand hier al terecht opmerkte.

Precies, een weiland ingaan om ze te aaien dat kan ik nog begrijpen. ( Niet gedaan zelf, maar zoiets dat valt onder jong en onbezonnen ). Stelen of het ‘ lenen ‘ van dieren absoluut niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 17:29

senna21 schreef:

Nee helemaal niet leuk.En, Pippi had haar eigen paard en stal niet van anderen. Iemand die zoiets doet zou het bij mij voorgoed verpest hebben en nooit verzorger of zo mogen worden. Als ik een manege of pensionstalling zou hebben zou ik haar daar ook niet meer welkom heten.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 18:30

ElfBeau_067 schreef:
Rangeela schreef:
Wiens paarden lijkt me niet belangrijk toch?… paarden zijn eigenlijk van zichzelf. Schijnbaar vonden deze paarden het prima als ze braaf mee gingen en het meisje zover ongedeerd met ze kon afleggen. Of het meisje is een natuurtalent in het aanvoelen van de paarden. Denk dat ik blij zou zijn dat ze door dit meisje zijn gestolen en niet door iemand die de paarden iets aandoet.

Als je op mij geantwoord hebt dan zou je eerst moeten weten wat ik bedoelde. Dit dus niet.
En dat hier een discussie is is oké, maar ik wilde niet in de discussie.

Nee Het was een algemene reactie op meerdere reacties en wat dat met me deed en wilde een andere Kant belichten. Ik hoef ook geen discussie. Ben blij dat de paarden ongedeerd zijn en herenigd met de eigenaar.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 18:31

senna21 schreef:

*\o/* }:0 *\o/*

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 18:33

scrabbel schreef:
Ik vraag me af of mensen die dit grappig vinden, dit ook vinden als iemand hun auto steelt. Zolang het maar goed is afgelopen.

Beter mn auto als mn paard. Maar als mn paard dan gestolen wordt dan liever door dit onschuldige tiener meisje als door iemand die hem pijn doet.

BeFunny

Re: Tienermeisje steelt twee paarden om vriendin te bezoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 18:35

Ik denk alleen maar "hoe dan?"
Heeft ze ook opgezadeld en bij die ander een halster om gedaan?

Het zou mij niks verbazen als het verhaal toch iets anders zit.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 19:04

Rangeela schreef:
scrabbel schreef:

Beter mn auto als mn paard. Maar als mn paard dan gestolen wordt dan liever door dit onschuldige tiener meisje als door iemand die hem pijn doet.

Totdat het onschuldige tienermeisje wat overkomt en jij als eigenaar verantwoordelijk wordt gesteld omdat het jouw paard is.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 19:09

Er was een aantal jaar geleden ook een topic over een meisje dat de wei van een bokker in gelopen was, op haar pony was gaan rijden en eraf gevallen/gegooid was.
Resultaat was dat die bokker aansprakelijk was voor de medische kosten ondanks dat diegene zonder toestemming de wei betreden had en zonder toestemming of medeweten vd betreffende bokker op de pony geklommen was.

Daarnaast ben je (iig in NL) ook ten alle tijden aansprakelijk voor de schade die jouw paard/huisdier veroorzaakt, ongeacht of je er zelf mee op pad bent of een ander of wanneer het dier ontsnapt is.
Dus dat had ook nog een leuk kostenplaatje kunnen opleveren voor de eigenaar als er bijvoorbeeld naar een auto getrapt zou zijn ofzo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 19:39

Nouja dit was in Duitsland ;)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 19:48

lor1_1984 schreef:
Er was een aantal jaar geleden ook een topic over een meisje dat de wei van een bokker in gelopen was, op haar pony was gaan rijden en eraf gevallen/gegooid was.
Resultaat was dat die bokker aansprakelijk was voor de medische kosten ondanks dat diegene zonder toestemming de wei betreden had en zonder toestemming of medeweten vd betreffende bokker op de pony geklommen was.

Daarnaast ben je (iig in NL) ook ten alle tijden aansprakelijk voor de schade die jouw paard/huisdier veroorzaakt, ongeacht of je er zelf mee op pad bent of een ander of wanneer het dier ontsnapt is.
Dus dat had ook nog een leuk kostenplaatje kunnen opleveren voor de eigenaar als er bijvoorbeeld naar een auto getrapt zou zijn ofzo.

Ik zou ook echt pleiten voor een wetswijziging voor zulke gevallen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:31

Ik heb eens iets soortgelijks meegemaakt.

Kwam aan op de weide en 1 pony weg.
Eerst dacht ik ontsnapt en in de sloten gaan kijken, politie gebeld,…
Tot ik zag dat de stroom er netjes was afgehaald en er een halster miste.
Stroom af aan een wei met 4 hengsten.

Als een gek gaan rondrijden. Zag ik in de wijk een hoopje mest. Gevraagd aan kinderen in een speeltuintje. Die konden zeggen dat er een aantal kinderen op stap waren met een pony.
Uiteindelijk kwam ik ze een kilometer verder tegen door aanwijzingen van mensen.

Zaten ze met 2!!! Op de rug van een welsh A jaarling hengstje!

Eigenlijk had ik de politie moeten bellen. Daar heb ik ook mee gedreigd zodat ze niet zouden gaan lopen.
We zijn van alle kinderen 1 voor 1 naar de ouders geweest.
Bleek dat 1 van de kinderen de pony gestolen had. Daarna bij vriendinnetjes was gaan aanbellen met het verhaal ‘dit is mijn pony, normaal staat hij op de manege, maar hij is nu thuis’ en zo zijn ze gaan wandelen.

Om het nog erger te maken: de moeder van de dader dreigde nog ons aan te klagen omdat we haar dochter beschuldigden van diefstal.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:55

Bizar verhaal Knolselder. Hoe vond die moeder dan dat het heette wat haar kind aan het doen was? :\

Geen grappig verhaal als zoiets jou overkomt. Alleen al de schrik als je paarden vermist zijn, lijkt mij heel naar.
Kinderen kunnen ook grenzen leren. Dit vind ik niet in de categorie grappig of aandoenlijk vallen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 23:06

Als ik dit als 13 jarige had durven doen had ik tot mijn 15e geen daglicht meer gezien. Zoals eerder aangegeven, domme dingen doen hoort erbij in het leven, zeker als je jong(er) bent maar dit is wel next level.

Dit kun je op geen mogelijke manier goedpraten of met een 'foei foei' afdoen. Dit is, hoe dan ook, een misdrijf.

Iedereen mag van geluk spreken dat dit goed is gegaan en dat de eigenaresse de paarden ongedeerd terug heeft gekregen. Als ik de DE artikelen mag geloven, waren de paarden in ieder geval fit genoeg hiervoor.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 00:35

Lekker positief weer . *\%/*
Als jullie maar blijven lachen.
Goedenacht. :# :# :#

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 06:07

Knolselder schreef:

Als een gek gaan rondrijden. Zag ik in de wijk een hoopje mest. Gevraagd aan kinderen in een speeltuintje. Die konden zeggen dat er een aantal kinderen op stap waren met een pony.
Uiteindelijk kwam ik ze een kilometer verder tegen door aanwijzingen van mensen.

Eigenlijk had ik de politie moeten bellen. Daar heb ik ook mee gedreigd zodat ze niet zouden gaan lopen.
Bleek dat 1 van de kinderen de pony gestolen had. Daarna bij vriendinnetjes was gaan aanbellen met het verhaal ‘dit is mijn pony, normaal staat hij op de manege, maar hij is nu thuis’ en zo zijn ze gaan wandelen.

Om het nog erger te maken: de moeder van de dader dreigde nog ons aan te klagen omdat we haar dochter beschuldigden van diefstal.

Dan had ze aan mij een verkeerde gehad. Dan was ik juist naar de politie gegaan

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 09:10

Knolselder schreef:

8)7

Whut? Vooral die moeder? Wat een idioot..zo'n actie zou toch zeker wel serieuze gevolgen mogen hebben voor zo'n meisje.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 10:32

scrabbel schreef:

Ik denk dat de mensen die dit grappig vinden, zelf geen paard hebben.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 10:33

Rangeela schreef:
Lekker positief weer . *\%/*
Als jullie maar blijven lachen.
Goedenacht. :# :# :#

Ik begrijp werkelijk geen snars van je bericht.
Maar hoop wel dat je lekker geslapen hebt.