Helgstrand moet bronzen medaille Deens Kampioenschap inleveren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Helgstrand moet bronzen medaille Deens Kampioenschap inleveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 08:07

@nikkel: ik heb je bericht getemd.
Ik vind het echt niet normaal of gepast om zulke speculaties online te zetten.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 09:31

Pol 013, ik reageer alleen op de opmerking voor mijn reactie. waarin werd aangegeven dat het kwpn veel strenger is t.o.v. afwijkende standen. Dat jij het er misschien niet mee eens bent ( de extra slijtage), dat is jouw goed recht. Dat je mij temd, ook dat is jouw goed recht. Blijft evengoed mijn mening staan.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 10:44

Nou je beschuldigd hier anders iemand van het verdoezelen van een heel ander, zelf verzonnen (gespeculeerd) probleem, waar verder geen aanwijzingen voor zijn dan het onderwerp waar door de officiële instanties naar gekeken is.

Het kan heel persoonlijk zijn. Maar ik vind dat niet netjes en niet horen.
Maar zoals bij de doping: ik laat het netjes over aan degene die er over gaan.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 11:37

Pantykous schreef:
Moet je überhaupt willen starten als je paard net koliek heeft gehad…

Dit! |o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 11:52

pol013 schreef:
Nou je beschuldigd hier anders iemand van het verdoezelen van een heel ander, zelf verzonnen (gespeculeerd) probleem, waar verder geen aanwijzingen voor zijn dan het onderwerp waar door de officiële instanties naar gekeken is.

Het kan heel persoonlijk zijn. Maar ik vind dat niet netjes en niet horen.
Maar zoals bij de doping: ik laat het netjes over aan degene die er over gaan.

Eh overdrijf je niet een beetje in je reactie? :?
Ze hebben het in het algemeen over dat het KWPN strenger is op het fundament. Nergens zegt ze dat Jovian zelf extra slijtage zal krijgen. :?

Als je op deze manier gaat temmen ligt bokt stil binnen de week. Dan kan je het hele fokkerij gedeelte en de rassenforums sowieso al verwijderen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 13:48

Ik speculeerde daar ook over..het verhaal klopt namelijk niet. Traumeel bij koliek..lees de link van Horses maar eens en zoek op wat traumeel doet.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 14:21

nikkel schreef:
Een afwijkend spronggewricht kan tot problemen lijden, vooral bij de zware dressuur. Pijn reacties zijn dan het gevolg. Vandaar de belachelijke hoeveelheid traumeel.

Mijn theorie : kan het uiteraard niet bewijzen. Dit soort paarden wil je absoluut niet in de fokkerij hebben.

Dit is toch pure speculatie? Ik lees daar:
"Dat ze een koliek veinzen om een 'kreupel' paard traumeel toe te dienen om hem daarmee voldoende op de been krijgen om 3e te worden op een kampioenschap"

of lees ik dit helemaal verkeerd? Dan mijn excuses.
Als ik het correct lees: ik vind dan inderdaad dat bokt niet de plek is voor dat soort laster. mag je zelf best iets anders van vinden.

Ik ken traumeel en heb er helaas nog nooit zulke wonderlijke werkingen van ervaren. Helaas!

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 14:54

Pol, lees het hoe je wilt, je bent een vrij mens.

De regels die werden overtreden waren onder andere het toedienen van medicijnen, die tevens niet de voorgeschreven medicijnen zijn voor het behandelen van koliek, op een wedstrijd zonder beoordeling en toestemming van de aanwezige veterinaire verantwoordelijken. Ook het toedienen van een sonde, waarop het paard dus niet vrijwillig de middelen opneemt, is verboden tenzij met goedkeuring van het veterinaire consulent en met uitzondering van levensbedreigende of ernstige situaties.

https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... afgenomen/ Duidelijk toch. Er zijn medicijnen gebruikt die niet voor het behandelen van koliek waren. Dan stel ik er een vraagteken bij, waarvoor dan wel.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 15:32

Die vraagtekens vind ik dan nog tot daar aan toe. Al is koliek zo'n gigantisch container begrip dat er allerlei oorzaken aan ten grondslag kunnen liggen. Maar oke, ik heb er ook nog niet vaak van gehoord dat je daar traumeel op loslaat. Nog los er van of het uberhaupt werkt.

Maar de speculaties daarna vind ik wel erg verregaand meteen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 16:23

Ja dat heeft hij, en een afwijkend spronggewricht waardoor hij niet ggk is bij het kwpn. Niet mijn opmerking maar van iemand anders. Daar heb ik op in gehaakt. Dat jij dat speculeren noemt, is niet mijn probleem.