Dringende oproep van agrarische ondernemers: blijf op de paden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 14:26

De enige reden voor mij om grasland op te gaan, is om de boer met de tractor te kunnen laten passeren. Daar ben ik ook nog nooit op aangesproken: die boer wilt ook verder, en op betreffende landweg heb je geen andere uitwijkmogelijkheden.
Verder....aanlokkelijk, zeker, maar onbegrijpelijk om uit te voeren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 14:26

Kuggur schreef:
pien_2010 schreef:
Oef Kuggur. Die vind ik toch ook wel heftig, eerlijk gezegd.

Haha, niks heftigs aan, niet schadelijk, alleen maar pijnlijk; het gebeurde in het zicht van mijn vrouw, en hij zei dan ook niets van zijn electronische tik op de vingers, hij wist precies wat hem gebeurd was én waarom. Goede les.
Als hij de basis manieren had gehad mijn vrouw even beleefd aan te spreken was hem dit niet overkomen.

Ik ben te lief voor deze wereld. Ik zou me oprecht enorm TUK voelen met dit oog om oog , tand om tand verhaal. := als dit op mijn erf zou gebeuren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 14:29

Ik heb dat hier bij de paarden. Als ik er ben staat het hek open. Blijkbaar is dat meteen een vrijbrief om het pad op te lopen langs de track. En als je mensen dan aanspreekt is het antwoord: "ja maar het hek stond toch open, dan mag ik toch doorlopen?" Eeh, nee.
Overigens ben ik niet te beroerd om pennymeisjes langs de kant even een rondje mee te nemen met voeren en paarden knuffelen. Na vragen :D

Wat betreft stoppelvelden: ik heb er wat op gecrosst, machtig was dat. Maar altijd met toestemming van de boer. Hier had je zelfs een boer die een paar meter brede akkerrand inzaaide met een bord erbij: ruiters van harte welkom over de akkerrand. Dat deden meer boeren, waardoor je best een leuk rondje kon rijden op onverharde stukken zonder verkeer. De boeren die ik daar kende heb ik wel eens pakketje speciaal bier gebracht (een ervan was onze hooileverancier). Werd erg gewaardeerd, met als gevolg dat we het jaar rond over de strook langs zijn akker mochten. Super tof!

Maar zonder toestemming land betreden, nee, dat kan echt niet.

Juut

Re: Dringende oproep van agrarische ondernemers: blijf op de paden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 14:32

Wauw Dailhyo, zulke boeren zijn goud! Daar zou ik ook bier uitdelen _/-\o_
Hier worden de akkerranden ingezaaid met bermbloemen. Tja, ook een goed doel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 14:34

pien_2010 schreef:
Kuggur schreef:

Haha, niks heftigs aan, niet schadelijk, alleen maar pijnlijk; het gebeurde in het zicht van mijn vrouw, en hij zei dan ook niets van zijn electronische tik op de vingers, hij wist precies wat hem gebeurd was én waarom. Goede les.
Als hij de basis manieren had gehad mijn vrouw even beleefd aan te spreken was hem dit niet overkomen.

Ik ben te lief voor deze wereld. Ik zou me oprecht enorm TUK voelen met dit oog om oog , tand om tand verhaal. := als dit op mijn erf zou gebeuren.

Tsja, ik denk dat je dan constant door onbeleefde hufters omver wordt gelopen. Eindigt ermee dat ze in je tuin kamperen.
Soms is het nodig je tandjes te laten zien. En dat was in dit geval niet eens nodig; niemand deed hem iets aan tenslotte.
Ik denk ook dat je een flinke tik van een stroomdraad een beetje overdramatiseert.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 14:37

Brainless schreef:
lies schreef:
Ik zeg toch dat iedereen hier er ok mee is?! :)) Waarom kan dat niet gewoon van me aangenomen worden?

Jij zegt: "ze zijn er mee eens zolang het land nog niet bewerkt is".. dat kun je dus niet altijd zien.

Jezus het zijn haar buren. Ze zal daar echt een nette afspraak mee hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 14:38

Hier ook regelmatig bergen toeristen die in de velden foto's komen maken. En ondertussen ook de oogst plat lopen. Zo zonde!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 14:57

BeFunny schreef:

Je hoeft mij niet bij mijn titel te noemen hoor, gewoon Brainless of Maaike is genoeg. :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 15:14

Brainless schreef:
BeFunny schreef:

Je hoeft mij niet bij mijn titel te noemen hoor, gewoon Brainless of Maaike is genoeg. :+

Haha zal ik onthouden ;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 16:25

kiki1976 schreef:
Ik snap sws niet waarom mensen het altijd maar normaal blijken te vinden om anders mans eigensom te betreden.
Of dat nu een weide, land, erf is maakt niet uit. Blijf er gewoon vandaan!

Ja precies
Maar als je dan zegt ga toch ook niet in jou tuin zitten is dat ineens anders....hoezo dan?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 17:07

Kuggur schreef:
Mijn vrouw zat eens buiten in de zon op een eerdere boerderij die min of meer direct aan zee staat. Komt een auto aangereden, parkeert op ons erf, stapt een kerel uit. Zegt geen boe of bah, loopt naar de omheining, blijkbaar met als doel bij zee te gaan kijken.
Mijn vrouw voelde zich dus niet geroepen hem te vertellen dat we net een nieuw zeer krachtig stroomapperaat hadden aangesloten op de omheining die hij met zijn beide blote handen aanpakte... }:)
Zéér bevredigend.

_/-\o_ _/-\o_

Zo hebben wij een man (was op verkenning wat ie kon jatten) uuuren op het erf gehad omdat hij onze waakhond had gemist die je wél het erf op liet, maar niet meer eraf :')

Ik heb me slap gelachen en die man nooit meer teruggezien :Y)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 17:13

DuoPenotti schreef:
kiki1976 schreef:
Ik snap sws niet waarom mensen het altijd maar normaal blijken te vinden om anders mans eigensom te betreden.
Of dat nu een weide, land, erf is maakt niet uit. Blijf er gewoon vandaan!

Ja precies
Maar als je dan zegt ga toch ook niet in jou tuin zitten is dat ineens anders....hoezo dan?

Ja die opmerking geef ik ook altijd en krijg hetzelfde antwoord terug.

Een iemand vond zelf dat als je zoveel grond hebt je het gewoon moet delen. Tuurlijk… :z

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 17:17

Bielsje schreef:
_/-\o_ _/-\o_

Zo hebben wij een man (was op verkenning wat ie kon jatten) uuuren op het erf gehad omdat hij onze waakhond had gemist die je wél het erf op liet, maar niet meer eraf :')

Ik heb me slap gelachen en die man nooit meer teruggezien :Y)

Klant van ons ook, was aan het verbouwen, stond een toiletcabine op het terrein, man was ook van plan om de boel te verkennen, de honden hadden hem ook het erf opgelaten en toen zat hij toch wel in de piepzak toen hij ze zag, enige optie was om de toiletcabine in te rennen en daar te wachten tot de honden terug geroepen werden, dat duurde alleen wel even want er was niemand thuis... Denk dat hij dat adres daarna wel heeft overgeslagen om naar toe terug te gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 17:17

Jessix schreef:
DuoPenotti schreef:

Ja precies

Een iemand vond zelf dat als je zoveel grond hebt je het gewoon moet delen. Tuurlijk… :z

Als zij twee auto's heeft, moet ze die dan ook delen :?.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 17:19

Daihyo schreef:
Ik heb dat hier bij de paarden. Als ik er ben staat het hek open. Blijkbaar is dat meteen een vrijbrief om het pad op te lopen langs de track. En als je mensen dan aanspreekt is het antwoord: "ja maar het hek stond toch open, dan mag ik toch doorlopen?" Eeh, nee.
Overigens ben ik niet te beroerd om pennymeisjes langs de kant even een rondje mee te nemen met voeren en paarden knuffelen. Na vragen :D

Wat betreft stoppelvelden: ik heb er wat op gecrosst, machtig was dat. Maar altijd met toestemming van de boer. Hier had je zelfs een boer die een paar meter brede akkerrand inzaaide met een bord erbij: ruiters van harte welkom over de akkerrand. Dat deden meer boeren, waardoor je best een leuk rondje kon rijden op onverharde stukken zonder verkeer. De boeren die ik daar kende heb ik wel eens pakketje speciaal bier gebracht (een ervan was onze hooileverancier). Werd erg gewaardeerd, met als gevolg dat we het jaar rond over de strook langs zijn akker mochten. Super tof!

Maar zonder toestemming land betreden, nee, dat kan echt niet.

Hey, ook een biergever!!!

Ik rijd graag over schouwpaden.
Maar mijn merrie bedacht ineens dat als je schrikt, rustig door het aardappelveld kon gaan.
Ik vond dit niet echt een tof plan.

Nadien eerlijk gemeld met een biertje in mn hand. Vroeg die beste man of ik zelf ook niet een slok wilde voor de schrik. :')

Hij was echt mijn held van de dag. <3

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 17:26

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand bewust door een veld met prei gaat rijden, of welk ander ingezaaid veld dan ook :=
Lijkt me meer voor de hand liggend dat er een paard losgebroken of op hol geslagen moet zijn eigenlijk..

Stoppelvelden daarentegen, daar deden we vroeger met de ponyclub al sprintjes op, dat is hier in de regio eigenlijk heel normaal en ik heb nooit gehoord dat iemand daar problemen mee had of heeft.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 17:29

_San87_ schreef:
Jessix schreef:

Als zij twee auto's heeft, moet ze die dan ook delen :?.

tuurlijk :j

Als jij er 2 kunt betalen ben je super super rijk....

Of je laat wat andere dingen, dat kan ook

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 18:44

Nee andermans land gebruiken zonder toestemming vind ik ook echt niet oke.

Kan enorm veel schade opleveren voor de boer, eigenlijk erg dat dit niet gewoon vanzelfsprekend is om niet te doen.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 19:06

Hier al vanalles van ons land gejaagd. Zelfs als draden dicht zijn, ze kruipen er rustig onder door.

Meeste bijzondere tot nu toe was toch wel een seksend stelletje :+ Doe het lekker in je eigen tuin, maar niet op ons land :') Ze waren er ook zo vandoor _O- Toen ik ze aansprak met een mechelaar aan touw, die behoorlijk tekeerging :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 19:33

weidepoort open maken en wijn drinken in de wei.....

Maar jagers die de weidepoort openmaken en in de wei komen knallen zijn er ook.
Ik heb gezegd dat ik volgende keer niet waarschuw maar de politie bel dat er een vent met een geweer in mijn wei loopt.... kijken hoeveel eenheden er komen.
Vond ie niet grappig.
Maar heb 'm ook niet meer gezien }>

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:46

pien_2010 schreef:

Ik ben voor dat soort mensen echt een moeder, als men geen respect hebt voor andermans eigendom, hoeft men van mij ook 0.0 respect te verwachten.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:50

Dagahra schreef:
Hier al vanalles van ons land gejaagd. Zelfs als draden dicht zijn, ze kruipen er rustig onder door.

Meeste bijzondere tot nu toe was toch wel een seksend stelletje :+ Doe het lekker in je eigen tuin, maar niet op ons land :') Ze waren er ook zo vandoor _O- Toen ik ze aansprak met een mechelaar aan touw, die behoorlijk tekeerging :')

Hier stonden ze bij de buren topless fotos te maken in het maïsveld, tja eh, doe dat toch ergens anders

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 21:58

Ik verbaas me ook echt over te brutaliteit soms. Of hoe mensen dan denken, ik weet het gewoon niet.

Ik had laatst een vrouw en haar hond was onder mijn omheining door gegaan. Ik heb hier 2 Hollanders lopen die gelijk op Defcon 5 er op af gaan (en terecht, want indringers). Maar mevrouw bleef beetje dom kijken naar haar hond in mijn weiland. Dus ik roep de honden terug voordat ze bij haar hond waren. Dus ik roep naar haar, haal hem dan terug!
Zit ze beetje dom naar mijn omheining te wijzen dat het niet laag genoeg is en dat de hond er daarom onderdoor gegaan is…
Domme doos! Met moeite kreeg ze de hond terug. Ik denk dat er ook maar een omheining om de 80km/u weg moet lopen, anders mag haar hond daar blijkbaar ook zomaar op.

Zomaar de grond van een ander op, gewoon dikke vette nee. Gewoon niet doen, klaar. Niet van jou, niet aan zitten, niet met je handjes en ook niet met je voetjes.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 22:42

Wij hadden ooit eens een merrie met veulen in de wei lopen. Achter een afgesloten hek en pad. Man met kleuter is over het toegangshek geklommen en plante kleuter in de wei om het schattige veulentje te aaien. 8)7
Ik was des duivels, moeders was niet lief( grote tuigermerrie) en het veulen nogal lomp.
Wat mankeert mensen dan toch.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 05:24

Ik heb eigenlijk altijd op stallen gestaan van akkerbouwers of veetelers (en ik sta nu ook bij een akkerbouwer) en dan mocht/mag er altijd wel over het 'eigen' land worden gereden. Natuurlijk wel onder voorwaarden: alleen netjes over de spuitsporen en totdat de gewassen to hoog worden, of bij tarwe na de oogst over het stoppelveld idd. Of langs de kanten op het grasland.
Probleem is alleen dat voorbijgangers dat dan zien en denken dat ze dat ook mogen. Niet zozeer met paard, maar ik heb heel wat wandelaars of mensen-met-hond gezien, die dan dachten/vonden dat ze ook door die akker mochten lopen, omdat ze daar vaak ruiters zagen.

Dagahra schreef:

Dit heb ik ook eens meegemaakt toen ik op een stal stond, die aan de weg lag. Stond ook een hooiberg waar toen een stelletje aan kwam fietsen en die doken zo de hooiberg in. Wilden daar gaan liggen krikken. Voelden zich ook erg 'betrapt' toen ik hooi kwam pakken. :+

En weleens een moeder gehad die d'r kinderen in een hooiland ging laten liggen rollen, waarvan het hek nog open stond. Toen ik moeke aansprak dat het weiland net die ochtend bemest was (was ook zo!), was het snel uit met de pret. Kinderen werden aan hun oren uit het land gesleurd.