Forcalquier schreef:Hier alle geplante wilgen, welke al richting boom gingen, geknapt tijdens de laatste storm (kustgebied NH) liggen nu in de sloot....in de hoop dat ze uiteindelijk weer aanslaan i.p.v. opnieuw beginnen met dunne sprietjes.
Ik huur overigens gemeentegrond en de gemeente is not amused over de bomen; het zou het onderhoud aan de sloten en de slootwaterstand beïnvloeden? Al bijna 2 jaar verzoeken zij dat ik het aangeplante groen (wilg,berk,haagbeuk) weghaal maar het is tot nog toe bij een verzoek gebleven. Inmiddels hebben mijn buren ook bomen aangeplant op de weide (gemeentegrond) en ook zij hebben visite gehad van de gemeente.
Ik zit ook in NH en wij krijgen eigenlijk altijd de volle laag (lees IJmuiden metingen). Bij die storm zijn er stammen vanuit een grote boom (70+, staat 30 tot 40 meter vanuit de gevel) op het dak terecht gekomen waardoor veel dakpannen stuk waren. Is een zware tuintafel (ruim 70 kilo) een paar meter verderop beland maar de Knot- en Schietwilgen en Elzen staan er uitstekend bij. Zelfs de jonge aanplant van de buren en die kregen ook de volle laag.
Hoe diep hadden jullie die Wilgen gezet?
Wij geven geven zaailingen en wilgenstokken nooit water.[/quote]
Ik woon redelijk dichtbij de A9...die tijdens die betreffende storm vol bomen lag.
De wilgen zijn overigens niet aan de grond of halverwege geknapt maar de volledige, vol in het blad staande,kronen zijn getopt. De overgebleven stammen hebben inmiddels wel weer wat nieuwe takjes maar er gaat wel tijd overheen voor het mooie volle schaduwrijke bomen zijn.
Normaliter overleven ze iedere storm maar vol in blad zijn bomen kwetsbaar.